Ga naar inhoud


Oscam nieuwere versie installeren


Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Heel geweldig. Veel roepen en als er dan voorbeelden gevraagd worden naar een andere site verwijzen.

 

Zo help je elkaar goed verder :(

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


t_read_dot.png@Michel en @Robbedoeske

 

kijk even in het Vu forum hier loopt al een verhaal waar dit behandeld is hier staan ook voorbeelden bij, elke hulp is welkom ik sta open voor ideeën, ik heb zo'n beetje al alles geprobeerd de laatste 3-4 weken en kom steeds tot steeds dezelfde conclusie, dat het een verhaal is tussen de Vu Duo en Oscam, op de dreambox draait alles prima.

Misschien moeten we die berichten wel naar dit Oscam forum verzetten.

Vu+ forum

artikel Oscam-Experimental op Vu DUO en Pli

aangepast door Pietjebel10

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje welke kan je voor de xtrend gebruiken, ben nu aan het lezen maar krijg zoveel informatie, zie even door de bomen het bos niet meer, dus als iemand me even op het goede spoor kan zetten..graag.

Menu --> applicaties--> downloaden --> softcams --> oscam-stable (1.10-r4.1) deze draait bij mij op de ET9000 prima.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel geweldig. Veel roepen en als er dan voorbeelden gevraagd worden naar een andere site verwijzen.

 

Zo help je elkaar goed verder :(

 

 

... en ik die dacht dat links naar andere forums hier uit de boze waren ???

 

Hier dan de inhoud van de rapportering van zeer geapprecieerde OScam-kenner op de OScam site http://www.oscam.to/....php?page=Index :

 

.....................

Bonsoir,

 

J'apporte de nouvelles informations sur les versions d'Oscam depuis la svn6184 (avec une carte TNTSAT ):

- svn6185 et précédentes --> fonctionnement correct à tous les niveaux ( initialisation, start/stop Reader )

- svn6186 / 87 --> Pas de démarrage d'Oscam / Pas de Reader.

- svn6188 à 92 --> Initialisation correcte de la carte, mais pas d'initialisation de la carte après Arrêt du reader par le Webif.

- svn6193 et suivantes --> Pas d'initialisation de la carte.

 

Infos concernant les corrections des versions en cause :

codeS.png

 

r6193 | corsair | 2012-01-03 20:24:31 +0100 (Di, 03. Jan 2012) | 3 Zeilen

new threading: added reader-check (like before), fixed some bugs

webif: new user without a group gets group=1

------------------------------------------------------------------------

r6192 | corsair | 2012-01-03 20:09:12 +0100 (Di, 03. Jan 2012) | 2 Zeilen

Coolstream NDS Fastmode, missing files, sorry for this

------------------------------------------------------------------------

r6188 | corsair | 2012-01-02 23:13:16 +0100 (Mo, 02. Jan 2012) | 2 Zeilen

new threading management: fixed udp/dvbapi

------------------------------------------------------------------------

r6187 | corsair | 2012-01-02 22:43:27 +0100 (Mo, 02. Jan 2012) | 2 Zeilen

new threading less threads: fixed a disconnect/connect problem

------------------------------------------------------------------------

r6186 | corsair | 2012-01-02 22:21:07 +0100 (Mo, 02. Jan 2012) | 2 Zeilen

new thread-management! Less threads, more parallel processing

------------------------------------------------------------------------

r6185 | corsair | 2012-01-02 19:23:47 +0100 (Mo, 02. Jan 2012) | 2 Zeilen

changed some client disconnect behaviour

 

....................................

 

... en nu niet schieten op de pianist a.u.b. !

aangepast door yvessr

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb jou toch niet verboden gewoon uit te leggen waar je het over hebt of toch...?

Daar zijn verwijzingen naar andere fora niet voor nodig. Ook citaten van stukjes in een andere taal zijn daar niet voor nodig.

 

Je had gewoon in boerenhollands antwoord kunnen geven op deze vraag:

 

OPGELET beste vrienden !!!...

 

ik gebruik al maanden OScam (met dvbapi) en ben er tamelijk tevreden van maaaaaar alles is toch niet zo rooskleurig als men het hier probeert te laten uitschijnen !!!

en... toch zeker effen melden dat, als jullie NU een recente versie van de experimental 1.20 willen installeren, je zeker NIET recenter dan svn 6185 moet downloaden want vanaf deze versie zijn er VEEEEEl problemen !!! (cfr officieel OScam forum!)

Heb je voorbeelden?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry @Michel, maar ik ken geen boerehollands... en ik zal me dan ook in de toekomst waarschijnlijk beter weerhouden info te geven, waarmee ik enkel trachtte wat te helpen; ik ben niet zo gesteld op zulke opmerkingen !... wat brengt het op ???

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vele leden snappen kennelijk nog niet dat als je in je antwoord verwijst naar 'ergens' op een site en leden dan dus elders zelf moeten gaan zoeken, je:

 

1. Niet heel erg behulpzaam bent.

2. Die informatie een half jaar later naar aller waarschijnlijkheid extern helemaal niet meer terug gevonden kan worden.

3. Indien je die informatie gewoon als antwoord op het bericht hier op het forum plaatst, je pas echt behulpzaam bent en de informatie zelfs over 5 jaar nog eenvoudig terug gevonden kan worden.

 

Als iedereen net als jij in zijn reactie schrijft:

 

'Moet je op die site in Duitsland maar eens kijken....' is dit forum over een jaar volstrekt waardeloos en compleet oninteressant.

 

Als de wil om echt behulpzaam te zijn is vervlogen, kan men inderdaad maar beter niet meer reageren.

 

Ik schrijf dit niet om jou af te zeiken, maar om besef te kweken dat het belangrijk is om informatie hier te plaatsen en niet steeds vaag naar andere sites te verwijzen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam wordt dagelijks aangepast. Soms worden er bugs uitgehaald, dan weer nieuwe features toegevoegd.

 

Heeft iemand een duidelijke "how to" hoe je oscam kan updaten naar de laatste versie ?

 

Ciao, Bolliebol

 

Ik geruik zelf een script wat ik ergens van het net geplukt heb. Werkt prima.

Kijk even in welke map je scripts staan en maak daar een nieuw bestand genaamd oscamupdate.sh. Zet de volgende inhoud erin en pas dat aan naar de juiste versie. Dus even de map van het oscam.bin bestaand aaneven en het # voor weghalen voor de oscam versie die je nodig hebt.

Hierna via telnet dit bestad aanroepen e voila!

 

 

#!/bin/sh

########################################################################################################

# OSCAM AUTO UPDATE SCRIPT 4 #

########################################################################################################

 

#GET THE LATEST VERSION AT :

#http://tekreaders.com/blog/2011/04/11/oscam-version-auto-update-on-dreambox/

########################################################################################################

########################################################################################################

########################################################################################################

 

#BASIC CONFIGURATION

# The location of your oscam binary

OSCAM_BIN="/var/bin/oscam";

 

# The command to start OSCAM, you can call the script that you normally use to start/stop your emu

OSCAM_START="/var/etc/plimgr/scripts/oscam start";

 

# The command to stop OSCAM, you can call the script that you normally use to start/stop your emu

OSCAM_STOP="/var/etc/plimgr/scripts/oscam stop";

 

#Use "mips-tuxbox" if you are on mips (enigma2) dreambox (Models: 500HD, 7020HD, 7025, 7025+, 800HD, 800HD SE, 8000)

#PLATFORM="mips-tuxbox";

 

#Use "powerpc-tuxbox-old" if you are on powerpc (enigma1) dreambox (Models: 7000, 56x0, 500, 500+, 600, 7020)

PLATFORM="powerpc-tuxbox-old";

 

#Use "mips-wrt54g" if you are running on a wrt54g router

#PLATFORM="mips-wrt54g";

 

#####################################################################################

####### DO NOT CHANGE ANYTHING FROM HERE, UNLESS YOU KNOW WHAT YOU ARE DOING ########

#####################################################################################

#ADVANCED CONFIGURATION

#If you want to download the libusb version, set LIBUSB="1". If not then set LIBUSB="0"

#Please note that some platforms dont have libusb binaries available and the script will not update Oscam

LIBUSB="0";

#If you want to download the Dynamic Threads version, set DTHREADS="1". If not then set DTHREADS="0"

#Please note that some platforms dont have Dynamic Threads binaries available and the script will not update Oscam

DTHREADS="0";

#####################################################################################

#PROCESS UPDATE

cd /tmp

echo "Downloading Oscam Latest Revision...";

wget -O "latest_oscam.tar.gz" "http://tekreaders.co...reads=$DTHREADS"

echo "Extracting Oscam binary for $PLATFORM...";

filename=`tar -xvzf latest_oscam.tar.gz 'oscam-svn*'`;

echo "Extracted file : $filename";

#INSTALL THE NEW REVISION

if [ -f $filename ]; then

echo "Stopping currently running Oscam...";

#STOP OSCAM

$OSCAM_STOP

echo "Copying the new version to $OSCAM_BIN";

cp -f $filename $OSCAM_BIN

echo "Starting Oscam";

#START OSCAM

$OSCAM_START

else

echo "Unable to extract latest version from archive. Aborting.";

fi

#CLEAN THE CREATED TEMP FILES

echo "Cleaning up temporary files...";

rm latest_oscam.tar.gz

rm $filename

cd ~

echo "All done!";

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wie kan mij helpden, ik wordt helemaal gek.

Ik heb een DM800 als ik daar OSCAM opzet werkt mijn Canaldigitaal kaart Seca2 zwart gewoon goed.

Als ik OSCAM op mijn DM7000 installeer ziet die mijn Canaldigitaal kaart Seca2 zwart helemaal niet, het werkt niet.

 

De OSCAM doet het verder wel goed, maar mijn kaart niet.

 

Iemand nog een TIP ?

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

t_read_dot.png@Michel en @Robbedoeske

 

kijk even in het Vu forum hier loopt al een verhaal waar dit behandeld is hier staan ook voorbeelden bij, elke hulp is welkom ik sta open voor ideeën, ik heb zo'n beetje al alles geprobeerd de laatste 3-4 weken en kom steeds tot steeds dezelfde conclusie, dat het een verhaal is tussen de Vu Duo en Oscam, op de dreambox draait alles prima.

Misschien moeten we die berichten wel naar dit Oscam forum verzetten.

Vu+ forum

artikel Oscam-Experimental op Vu DUO en Pli

 

dat men kruisbestuiving als boereHOLLANDS methodiek gebruikt heeft de laatste eeuwen, hetgeen betekent: lees eens op meer dan enkel een enigma2 pagina

(in sat4all staan berichten over de Dreambox en de VU+ is dus identiek inzake de oscam)

MAAR het oscam is niet identiek op dreambox of VUplus :whistle:

Tja.

 

hoe je een Binary vervangt op /usr/bin lijkt me evenwel 1:1 identiek tussen dm en vu

als je ook weet waar het start-stop script staat ( smb://ultimo/Configfiles/usr/script/ ), kun je ook hernoemen achterwege laten, dan pas je enkel het start stopscript aan OF MAAKT EEN NIEUW script > .sh

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Heb dus ff op deze pagina gekeken waar naar word verwezen..nou hier kan ik niet veel uit wijs worden..

Zie echt door de bomen het bos niet meer..

Ik zoek dus een oscam die kan draaien op mijn DM800SE met openpli 3 .

Wie helpt verder want het mag volgens dit topic ook niet een te nieuwe zijn en ook niet te oud..

Welke moet ik hebben ? graag een ipk.

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dus ff op deze pagina gekeken waar naar word verwezen..nou hier kan ik niet veel uit wijs worden..

Zie echt door de bomen het bos niet meer..

Ik zoek dus een oscam die kan draaien op mijn DM800SE met openpli 3 .

Wie helpt verder want het mag volgens dit topic ook niet een te nieuwe zijn en ook niet te oud..

Welke moet ik hebben ? graag een ipk.

Alles heb ik werkend...moest in PLI Camserver installeren ipv "open source softcam"

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...