Ga naar inhoud


Medicijn uit de handel genomen


Coliseo

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Daar lees je ook dat er nu klinische testen zijn, dus nog niet verkrijgbaar in de normale situatie. De verwachting is pas in 2013

 

Apr 11: Launched in US as monotherapy and approved in US as an adjunctive treatment for use with long-acting oral stimulants. Anticipated EU filing is 2013 [9].

11/04/2011 11:15:56

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@ Coliseo;

 

Ik ben vanochtend bij de Apotheek geweest, maar helaas is het hier niet verkrijgbaar. Ze hebben zelf nog even gegoogeld op guanfacine, om percies te kijken wat het was.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dat Sandoz onderussen Novartis geworden is .

Ik vond nog deze verwijzing :

een online-apotheek in Belgie , met een fysiek adres waar je kan afhalen : http://www.stasegem.be/index.php?productID=1436

En een product dat misschien hetzelfde is als het oude Sandoz - product .

Alles onder sterk voorbehoud : raadpleeg je arts bij twijfel .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coliseo,

 

Heb je al iets gehoord van de internationale apotheek? Ik vond ook nog een vermelding van Estulic Sandoz, maar volgens Sandoz moet dit een heel oude verwijzing zijn of een foutieve. Zij verkopen dit middel nergens.

Spijtig genoeg heb ik geen enkele reactie gekregen op mijn mailtje waarin ik vroeg of zij mij Guanfacine konden leveren en onder welke voorwaarden...

 

Nu zijn we inmiddels gisteren op consultatie geweest bij de cardioloog (een andere dan deze van ongeveer twee maanden geleden).

Deze heeft de medicatie aangepast (blijft nog steeds een "cocktail" van 5 medicijnen, waaronder eentje dat moeder nog niet gebruikte) en spectaculair, na ongeveer een maand van zeer hoge bloeddruk, konden we gisterenavond 14.9 over 7.0 meten. Vandaag waarden in de orde van 11.1 over 6.5 (08.00u) en 12.1 over 8.7 (12.30 u). Dit nieuwe medicijn blijkt een voltreffer te worden, hoewel de cardioloog zei dat hij ook maar moest zoeken en een beetje geluk hebben...

We lijken dus in de goede richting te evolueren en voorlopig wacht ik dus om Guanfacine te bestellen.

Ik houd natuurlijk deze optie nog achter de hand.

Het verhaal van het einde van Estulic wordt overal bevestigd in de medische wereld, dus ik vrees dat dit product niet meer zal te verkrijgen zijn in onze contreien.

 

In ieder geval een hartelijke bedankt voor het meedenken/meeleven.

Groeten

Coliseo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dat Sandoz onderussen Novartis geworden is .

Ik vond nog deze verwijzing :

een online-apotheek in Belgie , met een fysiek adres waar je kan afhalen : http://www.stasegem....?productID=1436

En een product dat misschien hetzelfde is als het oude Sandoz - product .

Alles onder sterk voorbehoud : raadpleeg je arts bij twijfel .

 

Eigenaardig dat dit product nog aangeboden wordt, en nog eigenaardiger als je weet dat een doosje van 100 stuks van 2 mg twee jaar geleden nog geen volle 2 € kostte, terwijl men hier spreekt van een initiële prijs van 13,22 €, afgeprijsd naar 9,82 €. Er klopt dus iets niet, vrees ik.

 

Als je een beetje verder zoekt op internet, kan je lezen dat de productie stopgezet is begin 2009.

 

Ik kan de mogelijkheid ook altijd achter de hand houden, maar zoals hoger vermeld, heeft de cardioloog gisteren een medicatie uitgewerkt die schijnt te werken.

 

Groeten

Coliseo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de prijs kan Guanfacine nooit een complex middel zijn. Als je moeder dat spul jarenlang naar tevredenheid gebruikt heeft dan zou ik daar de voorkeur aan geven boven een cocktail van meerdere andere medicijnen. Ik zou die Belgische apotheek een e-mailtje sturen met de vraag waar ze de Guanfacine tabletten vandaan halen. Het lijkt een echte apotheek te zijn, dus dan moeten ze ook aan strenge voorwaarden voldoen, en kunnen ze de vraag ook beantwoorden.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

grunnsat,

 

Inmiddels heeft de Internationale apotheek geanwoord. De vertraging was te wijten aan het feit dat ze eerst contact moesten opnemen met de USA.

Het middel guanfacine kan inderdaad via hun tussenkomst besteld worden (op basis van een doktersvoorschrift en via een Belgische apotheek).

Goed om weten en dank zei jou een alternatief dat ik in beraad hou.

Momenteel zijn blijken de medicijnen die mijn moeder neemt te voldoen, dus wij blijven afwachten. Het is dan ook de bedoeling om systematisch bepaalde medicijnen af te bouwen, uiteraard onder toezicht en op initiatief van de arts.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan kan ik guanfacine bestellen in het buitenland.

 

Groeten

Coliseo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn we weer een stapje verder. De bloeddruk blijft (te) hoog, vooral 's avonds.

De huisarts heeft een voorschriftje afgeleverd voor Guanfacine, hetgeen ik deze namiddag bij de plaatselijke apotheker heb afgeleverd.

Deze was op de hoogte van de procedure en ging de bestelling plaatsen. De wachttijd wordt geschat op zo'n 2 weken.

Afwachten dus.

 

Vooral een woordje dank voor Grunnsat maar ook aan Big fellow die ook een alternatief bood.

 

Groeten

Coliseo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand van ons weet waarom Guanfacine niet meer gemaakt wordt in Europa. Het is goed mogelijk dat voor 99% van de gevallen waar het spul voor voorgeschreven werd andere geneesmiddelen beter voldoen, en dat dit één van die zeldzame gevallen is waar dat verhaal niet opgaat. Geneesmiddelen worden voortdurend vervangen door modernere middelen en dan krijg je dit soort situaties.

 

@Coliseo: Blij dat ik kon helpen. Ik hoop dat je moeder weer een goede bloeddruk heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...