Ga naar inhoud


hoe en nodig om OSCAM te installeren ipv CCCAM?


Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox 500s waar er soms mijn tvvlaanderen kaart inzit (als ik op de slaapkamer wil gaan kijken ipv de lemon in de living).

 

Nu staat er daar cccam 2.1.4 op en die speelt mijn tvvlaanderen kaart af zonder problemen. Ik share dus niet intern of extern (allez heb daar toch niks voor ingesteld dus veronderstel dat dit niet vanzelf gaat ).

 

Ik heb de dreambox wel in mijn intern netwerk zitten (dus kan hem wel benaderen via de laptop).

 

Nu is mijn vraag is het nodig om over te stappen naar OSCAM?

 

En indien ja hoe stel ik dit dan in voor OSCAM want voor CCAM heb ik eigenlijk niks moeten doen behalve de plugin te downloaden. (zag een FAQ van Michel staan maar had meer de indruk dat dit was om je kaart intern te sharen)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of het echt nodig is is aan jou om te bepalen. Naar verluid is de versie die jij gebruikt "veilig", voor zover je daarover kan spreken omdat het closed source is. OSCam is open source, maar nog voor de leek onduidelijk wat die nou precies doet. Ik ben wel over naar OSCam, heb alleen geen idee of je voor de Dreambox 500 deze uit de feed kan downloaden.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

If it ain't broke, don't fix it. Je gebruik CCcam alleen als softcam en als dat gewoon goed werkt zou ik het niet wijzigen. Als je bij snel zappen af en toe een zwart scherm krijgt (of de periode erna), dan kan het zijn dat je kaart blokkeert en dat je een rate limiter nodig hebt. Maar ook CCcam kan dat (nieuwe versie?)

 

Succes!

DM8000HD~OpenPLi®~Henksat~Archsat DJ85EM~3x Smart Titanium Quad~Alps Quad~4x SatConn 4x1 DiSEqC 2.0~13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zo dacht ik er ook over maar aangezien ik wel een aantal maal zag staan dat cccam niet veilig was, was het me niet echt duidelijk.

Alvast bedankt voor de info.

Als ik ooit eens een vu+ koop om intern te sharen dan kan ik hier wel kijken hoe het werkende te krijgen :>

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...