Ga naar inhoud


OSCAM op DM800HD


Snoopy

Aanbevolen berichten


als je dat installatiescript uit het oscam.to forum wat je eerder aangaf gebruikt hebt, is er het volgende gedaan:

 

1. in het bestand /etc/init.d/rcS is aan het einde het opstarten van oscam toegevoegddmv het bijplaatsen van de regel: /usr/bin/oscam

2. in /usr/bin is de binary van oscam geplaats met de naam: oscam-stable-1.10-mips-tuxbox-webif

3. in /usr/bin is een softlink aangemaakt: oscam -> oscam-stable-1.10-mips-tuxbox-webif

 

het mooiste wat je kunt doen is:

1. de gewenste binary met z'n mooie lange naam en al in /usr/bin plaatsen

2. de eerder genoemde softlink vervangen door een die verwijst naar die nwe binary

 

geen idee, hoe ik dat fatsoenlijk uit moet leggen, ik klooi met softlinkjes ook altijd maar wat aan...

 

 

ps als je geen zin hebt in die softlinkjes oefening, kun je ook de gewenste oscam versie hernoemen naar oscam, en vervolgens in /usr/bin plaatsen, maar da's wel erg lelijk ;)

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dat installatiescript uit het oscam.to forum wat je eerder aangaf gebruikt hebt, is er het volgende gedaan:

 

1. in het bestand /etc/init.d/rcS is aan het einde het opstarten van oscam toegevoegddmv het bijplaatsen van de regel: /usr/bin/oscam

2. in /usr/bin is de binary van oscam geplaats met de naam: oscam-stable-1.10-mips-tuxbox-webif

3. in /usr/bin is een softlink aangemaakt: oscam -> oscam-stable-1.10-mips-tuxbox-webif

 

het mooiste wat je kunt doen is:

1. de gewenste binary met z'n mooie lange naam en al in /usr/bin plaatsen

2. de eerder genoemde softlink vervangen door een die verwijst naar die nwe binary

 

geen idee, hoe ik dat fatsoenlijk uit moet leggen, ik klooi met softlinkjes ook altijd maar wat aan...

 

 

ps als je geen zin hebt in die softlinkjes oefening, kun je ook de gewenste oscam versie hernoemen naar oscam, en vervolgens in /usr/bin plaatsen, maar da's wel erg lelijk ;)

 

Idd lelijk. Maar ik doe het nog steeds. Noem het maar lui zijn..... :D:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...