Ga naar inhoud


fluitend geluid zodra ik gas geef met Avensis Verso Diesel


gerrit B

Aanbevolen berichten

Als ie stationair loopt en je sluit de uitlaat af , flinke poetsdoek of voet (geen blote) er tegen drukken . fluit hij dan ook ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zou ik maar eens naar een dealer gaan. Kan me niet voorstellen dat zo'n simpel turbootje zo duur zal zijn...

En als de dealer ook zo duur is naar de kwikfit.

Of als je zelf handig bent lans de sloop voor een niet gereviseerde.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook japoto in wierdum(bij groningen )bellen die hebben gebruikte onderdelen van japanse auto,s (jonge schade auto,s)

met drie maanden garantie , ik heb er al verschillende keren iets gehaald of laten opsturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik maar eens naar een dealer gaan. Kan me niet voorstellen dat zo'n simpel turbootje zo duur zal zijn...

 

Dealer 1286 euro met inruil van je oude turbo excl. montage, benodigde materialen als filters, olie en BTW.

Ga maar eens kijken bij Turbo hoet oid. zul je zien dat de prijzen allemaal rond die bedragen zitten.

 

En tja zelf vervangen..... De turbo zit achter de motor tussen het uitlaat spruitstuk en de uitlaat.

Nu weet ik van vroeger dat die moeren altijd muurvast gebrand waren en alleenmet de grootst mogelijk moeite los te krijgen waren. Dus gewoon erg veel werk (geven bij de garage ook aan dat ze er ongeveer 1 dag mee bezig zijn) daarnaast wordt gesteld dat dit soort problemen altijd een oorzaak hebben, verkeerde olie gebruikt, verstopte olieleiding, regelmatig verkeerd af laten koelen, verkeerd filter gebruikt, rommel in de olie enz.

Zou je dat niet verhelpen dan kun je er gif op in nemen dat de turbo over een paar maand weer stuk is omdat deze wel tot 250.000 toeren per minuut maakt bij zeer hoge temperaturen.

En dan zou goedkoop wel eens duurkoop kunnen zijn.

Dus ben al aan het zoeken naar en andere auto, maar een luxe bedrijfsauto op grijs kenteken als deze (met dit volume) is er gewoon niet meer. Dan kom je alleen uit in de caddy's, berlingo's, patners, combo's en transit connect ed. groter kan niet omdat die vaak niet in een parkeergarage passen.

Op zich niets mis mee, maar als je daar 50-60.000 km per jaar mee maakt niet echt prettig.

Vandaar dat er nu gekeken wordt naar de mogelijkheid voor ombouw van een personen auto van geel naar grijs kenteken.

En zit dan te denken aan een Ford Grand C max of de S Max. de grand Scenic was ook een mogelijkheid, maar die schijnt nogal snel stuk te gaan terwijl het verbruik een stuk hoger ligt dan de Ford's.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meeste maken allemaal de zelfde fout , ze komen aanrijden bij hun locatie waar ze moeten zijn en dan zetten ze direct de motor uit, ja leuk maar de turbo draait nog op hoge snelheid ,maar de motor is UIT en geeft geen olie meer aan de turbo, en na een tijd zegt de turbo DAG DAG ik ben stuk .een remedie voor dit probleem is voordat je de motor uitzet even de motor stationair laten draaien 10 seconden.ik heb het op m,n werk meerdere keren meegemaakt (vrachtwagenchauffeur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is niet de olietoevoer maar te snel afkoelen. Zodra je de motor afzet staat de turbo direct stil.

Turbo's worden gloeiend heet (kunnen zelfs rood worden) en als je de motor uitzet koelt hij te hard af waardoor krimpsanningen ontstaan.

 

Als je de laatste paar kilometer voor thuiskomst rustig rijdt zodat je turbo niet gebruikt kan hij alvast een stuk afkoelen.

Omgekeerd met opwarmen precies hetzelfde.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad het probleem van te snel afkoelen. Ik mag graag het luchtruim onveilig maken. In het handboek van het vliegtuig wordt veel aandacht besteedt aan het gebruik van de motor. In de lucht is het belang van de motor immers veel groter dan voor een auto op de weg. Na de landing moet de motor een paar minuten stationair draaien voordat hij uitgezet mag worden. Dat heeft in dit geval te maken met de luchtkoeling van de cilinders.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...