Ga naar inhoud


Dreambox instellen over internet via laptop


aanj

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik ben al een tijdje bezig na te denken over dit geval .

De situatie :

Ik heb op een ander adres , vakantie huis in buitenland ,een dream 500 staan .

Aangezien het huis ook verhuurd wordt , is de boel dus regelmatig ontregeld , en moet

er soms opnieuw zenders gezocht worden .

Nu wil ik graag van mijn huis uit contact kunnen maken met de webinterface op de 500 ,

om het een en ander recht te kunnen zetten .

 

Er is daar een laptop met internet toegang via een dongel .

Ik dacht dus de 500 aan te sluiten met een cross kabel op de laptop voor internet toegang en hem

zo te kunnen instellen .

Hoe stel ik dat nu in :

Vast ip op 500 , met dhcp weet ik het ip adres niet wat ik moet kiezen .

Internet delen aan op de laptop , maar dan ......

Moet ik in de box , of op de laptop een poort forwarden ? En hoe ?

Welk adres moet ik invoeren om op de box te komen :

internet. adres. van .laptop :netwerk.adres.van .box ?

internet. adres. van .laptop :poort ?

 

Ik hoop door het eerst maar eens te vragen ( heb natuurlijk al wel gezocht maar niet gevonden)

te voorkomen dat ik een hoop niet zo nette taal uitkraam en familieleden moeten bukken voor

rondvliegende apparaten .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

Ik ben al een tijdje bezig na te denken over dit geval .

De situatie :

Ik heb op een ander adres , vakantie huis in buitenland ,een dream 500 staan .

Aangezien het huis ook verhuurd wordt , is de boel dus regelmatig ontregeld , en moet

er soms opnieuw zenders gezocht worden .

Nu wil ik graag van mijn huis uit contact kunnen maken met de webinterface op de 500 ,

om het een en ander recht te kunnen zetten .

 

Er is daar een laptop met internet toegang via een dongel .

Ik dacht dus de 500 aan te sluiten met een cross kabel op de laptop voor internet toegang en hem

zo te kunnen instellen .

Hoe stel ik dat nu in :

Vast ip op 500 , met dhcp weet ik het ip adres niet wat ik moet kiezen .

Internet delen aan op de laptop , maar dan ......

Moet ik in de box , of op de laptop een poort forwarden ? En hoe ?

Welk adres moet ik invoeren om op de box te komen :

internet. adres. van .laptop :netwerk.adres.van .box ?

internet. adres. van .laptop :poort ?

 

Ik hoop door het eerst maar eens te vragen ( heb natuurlijk al wel gezocht maar niet gevonden)

te voorkomen dat ik een hoop niet zo nette taal uitkraam en familieleden moeten bukken voor

rondvliegende apparaten .

 

Ad

 

Je moet in eerste instantie niet je Dreambox met behulp van een cross cable verbinden met je laptop, maar met je router. Als je dat gedaan hebt moet je je interne ip van dreambox forwarden naar je vast ip op dat adres. Je webinterface kun je inschakelen via het menu van je dreambox. Daar kan je tevens een beveiliging voor je webinterface instellen. Als je je interne dreambox poort hebt geforward en je webinterface hebt ingeschakeld, dan kun je alles op afstand doen. Vergeet niet je ftp poorten tevens te forwarden wanneer je gebruik wilt maken van diverse programma's om de kanalen lijst bij te werken. Veel succes.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de (snelle !) reactie .

Met router zou ik er ook wel uit komen , ik heb hier een ip camera die ik zo bedien .

Er is dus alleen laptop en Dreambox .

Helaas zit is er dus geen router tussen .

Er zit een gsm dongel in de laptop die zorgt voor verbinding met internet , dus forwarding moet

op de laptop ingesteld worden of is niet nodig misschien ??

Ik heb de laptop er niet neergezet en ook nog niet gebruikt dus ik weet niet hoe die dongel precies werkt .

Helaas heb ik geen mogelijkheid gehad er laatste tijd heen te gaan (tenerife) , daarom wil ik er ook via internet bij kunnen dus.

Ik wil hier thuis iets van een testopstelling maken om het een en ander te testen , eerst de theorie eens doordenken.

 

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de (snelle !) reactie .

Met router zou ik er ook wel uit komen , ik heb hier een ip camera die ik zo bedien .

Er is dus alleen laptop en Dreambox .

Helaas zit is er dus geen router tussen .

Er zit een gsm dongel in de laptop die zorgt voor verbinding met internet , dus forwarding moet

op de laptop ingesteld worden of is niet nodig misschien ??

Ik heb de laptop er niet neergezet en ook nog niet gebruikt dus ik weet niet hoe die dongel precies werkt .

Helaas heb ik geen mogelijkheid gehad er laatste tijd heen te gaan (tenerife) , daarom wil ik er ook via internet bij kunnen dus.

Ik wil hier thuis iets van een testopstelling maken om het een en ander te testen , eerst de theorie eens doordenken.

 

 

Ad

 

Ik denk dat je echt wel een router er tussen moet hebben om een en ander op afstand te willen configureren. Dat je een laptop met een dongel en internetverbinding hebt, wil niet zeggen dat je in je box in Tenerife kan geraken. Of ik moet het verkeerd hebben, dat kan ook nog. Als je nou een router hebt hangen aan je box in NL, dan zou je vanuit Tenerife met je internetverbinding wel in je box kunnen komen en een en ander kunnen aanpassen/wijzigen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je met de dongel software iets regelen .

Eerst eens na zoeken welke dat is

Maar ik ga er van uit dat als je een ip adres hebt je er toch ook naar toe moet kunnen .

Ik ben nog het meest bang van een of andere " beveiliging " , die zorgt er meestal voor

dat je zelf niets mag , maar alle anderen wel .

 

 

ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou moeten mogelijk zijn mits het ondernemen van volgende stappen:

0. ICS welke in je windows zit niet gebruiken!!!

1. laptop voorzien van internetconnectie met dongle

2. op laptop router/proxy-software installeren en dongle als wan instellen, netwerkpoort als lan

3. voor dreambox een statisch ip-adres instellen in de router-software (dreambox blijft ip vragen via dhcp, maar krijgt altijd hetzelfde)

4. in deze router-software de nodige poort(en) open zetten en deze doorsturen naar de dreambox

 

Heel lang geleden voorzagen we zo diverse pc's van internet, voor huidige software hiervoor zal't googlen worden op wingate, freepoxy, ccproxy, ... :)

aangepast door JohanFMP

2x Dreambox DM600PVR + DM800 + DM800se + Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was niet alles slecht , dikwijls zelfs beter

Ik werk nog met xp classic , en ben bezig met win 7 zo classic mogelijk te maken .

Al die nieuwe look is (vind ik dus) lelijk ,prestatie verlagend en vermoeiend voor mijn ogen .

Apple is dus helemaal waardeloos , ik kan nergens bij , en doet het helemaal niet wat ik wil .

 

Het is dus Orange internet everyware , en ik heb ook iets gezien van software matige router .

Nog wat puzzelen.

Misschien is Linux draaien van cd een optie , helaas weet ik daar nog te weinig van en van opdracht regels

wordt ik ook niet vrolijk .

 

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb (bijna) dezelfde situatie. Ook een huis staan ergens met een dm7025.

 

Verschil. Ik heb een ADSL router staan die een permanente VPN verbinding heeft met thuisbasis.

Zo kan ik heel simpel de DM7025 herconfigureren is ik het wil. Ook met LAN sharing en kaartje is het

dan handig omdat alles over 1 LAN gaat.

 

In jou geval kun je een lokaal netwerk inrichten (via een crosskabel) en de laptop als OpenVPN server inrichten.

via DynDNS kun je de laptop dan bereiken.

OpenVPN is heel makkelijk te beveiligen en zo te configureren dat het naar elke poort luistert. Dus ff kijken

welke er (eventueel) worden geblokt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...