Ga naar inhoud


Is een zender aan een reader te koppelen


Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd verschijnsel met Oscam, bijna alle zenders van Ziggo neemt hij via zijn interne cardreader, echter (zover ik nu weet) twee niet; Comedy Central Extra en Syfy. Deze weigert hij vanaf de Ziggo kaart te nemen. Hiervoor kiest hij een alternative weg. Opzich zou je zeggen geen probleem, ecms komen binnen, maar het vreemde is dat dan na enkele minuten Oscam op ALLEEN deze zenders gewoon stopt. Eerst gaat het halen van de ecms moeizaam, ecm tijden blijven wel goed (200ms), maar hij stopt gewoon. Haal ik mijn box uit het netwerk, dan haalt hij de ecms wel gewoon van de Ziggo kaart en blijven de zenders ook gewoon werken, stop ik het netwerk terug dan gaat hij weer over de alternative weg. Vreemd toch??? De betreffende zenders in een .service toevoegen heeft ook geen resultaal, dus ze worden niet op een loadbalancer ban gezet en er is ook geen timeout melding. Dus de enige oplossing lijkt de zender te koppelen aan de juiste reader, maar is dat mogelijk en zoja hoe dan?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ehh, dan zou ik alle zenders in de service moeten plaatsen behalve deze twee?? Of is er een andere mogelijkheid??

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, je maakt een extra service aan (in je oscam.services file) met enkel en alleen deze 2 zenders erin en deze service voeg je dan met een service =... lijntje negatief (!) toe in de readers van al je peers.

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe opgezocht:

 

 

.config

[reader]

services = !ziggo

 

of is het services = [!]ziggo ??

 

.services

[ziggo]

caid = 0604

provid = 000000

srvid = ....,.... (moet ik nog ff opzoeken)

 

Iets in die richting?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

services = !ziggo is ok, maar dit lijntje moet in je oscam.server bij elke peer-[reader] bijgevoegd worden (en dit heeft absoluut niets te maken met je .config !!!!)

.. en sorry, ik bezit geen ziggo-kaartje dus ik kan je de specifikaties van je [ziggo] service niet invullen...

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...