Ga naar inhoud


TVV over op Mpeg 4


guppje29

Aanbevolen berichten

Die zenders zaten er vanaf dag 1 dat ze in Mpeg4 zijn gaan uitzenden er ook al bij. Dus niks veranderd hoor.

Fout !

Alleen KetOp12 zat op die transponder in MPEG-4

De rest was nog in MPEG-2

Nu zit vtmKazoom/Kanaal Z, Acht en Man-X zowel in MPEG-2 als MPEG-4 op deze transponder

dubbel dus

 

Astra 19,2° oost

12722 H 22000 FEC:5/6

aangepast door profil
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat wordt uiteindelijk nu de bedoeling van TVV? Geleidelijk definitief naar Astra 23° en in MPEG4 of blijven ze op Astra 19° en schakelen ze daar geleidelijk over naar MPEG4?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening is dat ze de Astra 19,2° zullen behouden om te kunnen aanbieden aan onze franstalige landgenoten, gezien hun pakket niet gaat via de Astra 23,5°. Bovendien zijn ook nog heel wat Vlaamse kijkers die via de Astra 19,2° kijken. Die MPEG4 komt er omdat meer en meer mensen dergelijke decoders in huis hebben en als de konkurentie dat gebruikt dan volgt TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nu ook VT4 in MPEG-4

VT4 (MPEG4)

 

ik zie ze nog allemaal naar MPEG4 gaan op de 19.2,de telesat kijkers hebben een HD ontvanger,dus voor hen veranderd er niks.

voor de Tv Vlaanderen kijker zal er voor wie nog geen HD ontvanger heeft een HD ontvanger nodig zijn met de tijd.

voordeel voor TVV is dat er meer zenders op een transponder kunnen in MPEG4 met dezelfde kwaliteit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee wat men bij Tv Vlaanderen aan het bewijzen is.

Enige logica zit er niet in, eerst gaan ze zenders verhuizen naar Astra 23.5 onder Mpeg 4, nu worden nog eens een aantal dubbele zenders op de Astra 19.2 omgezet naar Mpeg 4.

Is men misschien van plan om een aantal Vlaamse zenders weer naar de Astra 19.2 over te zetten.

Men gaat toch geen transponder ruimte blijven afhuren om 2 x het zelfde uit te zenden.

Of zou het weer zo’n slinkse manier zijn om hun Philips prullen te slijten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee wat men bij Tv Vlaanderen aan het bewijzen is.

Enige logica zit er niet in, eerst gaan ze zenders verhuizen naar Astra 23.5 onder Mpeg 4, nu worden nog eens een aantal dubbele zenders op de Astra 19.2 omgezet naar Mpeg 4.

Is men misschien van plan om een aantal Vlaamse zenders weer naar de Astra 19.2 over te zetten.

Men gaat toch geen transponder ruimte blijven afhuren om 2 x het zelfde uit te zenden.

Of zou het weer zo’n slinkse manier zijn om hun Philips prullen te slijten.

 

denk dat ze allemaal naar de 19.2 weer gaan de vlaamse zenders om de transponder waar ze op de 23.5 vrij te maken zodat de film1 zender en sport1 zender weer betere beeldkwaliteit krijgt omdat daar veel klachten over waren.

en ze kunnen ook andere zenders toevoegen ook als ze op de 19.2 zitten als ze allemaal in MPEG4 zitten omdat er plaats vrijkomt zo.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu zijn ze ook al met vtm kzoom /kanaal Z op 19;2E aan het overzetten van mpeg 2 naar mpeg 4

wat gaan we straks nog allemaal tegen komen he

er loopt nu een rolband op het scherm enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu zijn ze ook al met vtm kzoom /kanaal Z op 19;2E aan het overzetten van mpeg 2 naar mpeg 4

wat gaan we straks nog allemaal tegen komen he

er loopt nu een rolband op het scherm enz

 

staat nochtans op de site van TVV dat Acht en KanaalZ/Kzoom overgaan naar MPEG4,

ze zijn de 19.2 aan het aanpassen zodat ze meer zenders op 1 transponder kwijt kunnen kennelijk,

ze kunnen dan ook eens beginnen met deelzenders te onkoppellen en als 1 zender doorgeven en niet gedeeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Geachte dames en heren,

 

Men is mij ondertussen als TVV klant al van alles aangeboden naar aanleiding van de omschakeling naar MPEG4.

Aangezien ik nog geen HD-ontvanger heb, was het aanbod steeds een nieuwe HD ontvanger aan een steeds lagere prijs (met enkele maanden tussen de aanbiedingen).

Momenteel heb ik een DM7025+ en een DM7020 met OpenPLI en een TVV smartcard via CCcam. Over de ontvangers en hun mogelijkheden (webinterface / streamen naar PC) ben ik ruim tevreden, maar over de TVV dienst minder.

Nu bieden ze een HD recorder aan voor 128€ (aangezien ik nu ook kan opnemen) en een duo LNB heb ik ook al, maar dan moet ik wel een pak van de OpenPLI features inleveren.

Ik kijk echter nog maar weinig TV (zeker in de zomer). Het zijn vooral de kinderen die Ketnet en VTMKazoom kijken en die gebruiken ze natuurlijk om papa en mama te doen overschakelen.

 

Wat ben ik nu nog met mijn Dreamboxen? Ik heb nog een oude CRT TV en zit niet echt te wachten op HD (laat staan 3D). Ik zou eventueel overwegen om een USB DVB-T ontvanger erbij te steken en Ketnet zo te ontvangen en dan verder wat FTA DVB-S kijken.

Welke mogelijkheden zijn er om via internet bepaalde programma's te bekijken? Zijn er bepaalde zenders die hun aanbod ook via internet (met abonnement) aanbieden?

Kan ik mijn dreambox bepaalde zaken (legaal) laten downloaden om dan later te bekijken?

 

Alvast bedankt voor wat input.

 

Grtjs,

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte dames en heren,

 

Men is mij ondertussen als TVV klant al van alles aangeboden naar aanleiding van de omschakeling naar MPEG4.

Aangezien ik nog geen HD-ontvanger heb, was het aanbod steeds een nieuwe HD ontvanger aan een steeds lagere prijs (met enkele maanden tussen de aanbiedingen).

Momenteel heb ik een DM7025+ en een DM7020 met OpenPLI en een TVV smartcard via CCcam. Over de ontvangers en hun mogelijkheden (webinterface / streamen naar PC) ben ik ruim tevreden, maar over de TVV dienst minder.

Nu bieden ze een HD recorder aan voor 128€ (aangezien ik nu ook kan opnemen) en een duo LNB heb ik ook al, maar dan moet ik wel een pak van de OpenPLI features inleveren.

Ik kijk echter nog maar weinig TV (zeker in de zomer). Het zijn vooral de kinderen die Ketnet en VTMKazoom kijken en die gebruiken ze natuurlijk om papa en mama te doen overschakelen.

 

Wat ben ik nu nog met mijn Dreamboxen? Ik heb nog een oude CRT TV en zit niet echt te wachten op HD (laat staan 3D). Ik zou eventueel overwegen om een USB DVB-T ontvanger erbij te steken en Ketnet zo te ontvangen en dan verder wat FTA DVB-S kijken.

Welke mogelijkheden zijn er om via internet bepaalde programma's te bekijken? Zijn er bepaalde zenders die hun aanbod ook via internet (met abonnement) aanbieden?

Kan ik mijn dreambox bepaalde zaken (legaal) laten downloaden om dan later te bekijken?

 

Alvast bedankt voor wat input.

 

Grtjs,

Michael

ik denk toch dat je straks een hd ontvanger moet aanschaffen michael301080 helaas ,keuze genoeg denk ik hoor

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...