Ga naar inhoud


TVV over op Mpeg 4


guppje29

Aanbevolen berichten


Het feit dat Jim verhuist kan ook wel eens te maken hebben met het feit dat Ketnet en Canvas hun eigen weg gaan vanaf 1 mei.

 

Mijn schoonzus heeft een brief gekregen van TVV met de melding dat vanaf 1 mei Ketnet en Canvas worden gesplitst. Canvas zal ze nog kunnen ontvangen met haar gewone SD Philips ontvanger maar Ketnet gaat over naar MPEG4 , m.a.w. ze zal genoodzaakt zijn om voor Ketnet een HD ontvanger aan te schaffen EN haar basic paket verhogen naar HD.

Ik vraag mij af om dit wel zo allemaal kan. Zij is absoluut niet geinteresseerd in HD ontvangst maar gezien haar kinderen allemaal naar Ketnet kijken heeft ze natuurlijk een probleem.

Dus wat valt haar het best te doen , want ze wil geen HD.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze kan die HD zender nog steeds (met een MPEG-4 of HD ontvanger) in low definition op een SD televisie bekijken.

 

In de komende jaren zullen steeds meer zenders naar MPEG 4 omschakelen en niet meer beschikbaar zijn op een "standaard" ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrazySat: of een DVB-T ontvanger zoeken om ketnet te kunnen kijken; kan ze de oude Philips nog even houden

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonzus heeft een brief gekregen van TVV met de melding dat vanaf 1 mei Ketnet en Canvas worden gesplitst. Canvas zal ze nog kunnen ontvangen met haar gewone SD Philips ontvanger maar Ketnet gaat over naar MPEG4 , m.a.w. ze zal genoodzaakt zijn om voor Ketnet een HD ontvanger aan te schaffen EN haar basic paket verhogen naar HD.

Ik vraag mij af om dit wel zo allemaal kan. Zij is absoluut niet geinteresseerd in HD ontvangst maar gezien haar kinderen allemaal naar Ketnet kijken heeft ze natuurlijk een probleem.

Dus wat valt haar het best te doen , want ze wil geen HD.

 

Waarom moet zij haar pakket verhogen? Ketnet en Canvas HD zitten in het Basic Light pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet zij haar pakket verhogen? Ketnet en Canvas HD zitten in het Basic Light pakket.

 

Klopt, niet opgelet.

Echter wil ze verder Ketnet ontvangen vanaf 1 mei zal ze toch een HD ontvanger moeten aanschaffen , of heb ik het terug verkeerd ? :confused:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat klopt inderdaad. Maar gezien er meer en meer zenders naar MPEG4 en/of HD gaan is dat geen slechte investering

 

Idd. maar zij heeft nog een "oud" TV toestel met een beeldbuis van 66 cm. Zal dus eerst het aanschaffen zijn van een deftige LCD,Plasma of Led TV.

Heb hier nog een DVB-T ontvangertje liggen. Ze woont slechts op 10 km. van de zendmast van Oostvleteren , een bierblikantenne zal dus voldoende zijn voor Ketnet. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor de info, ik maakte me al zorgen dat dit met mijn tvvlaanderen kaartje niet ging opengaan. Jim tv zou beginnen uitzenden op 15/4 via mpeg4 en beeld blijft zwart. (volgens infokanaal tvvlaanderen zelf). Via de website is dit slechts op 17/4

Docydoc 2 x DM800, multitenne, wavefrontier T90, Triax 110, htpc + beamer,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal maar - zoals elke TVV-klant - zo'n vriendelijke belbatterijdame aan de lijn krijgen en het niet helemaal snappen...

 

Benieuwd hoeveel mensen zich 'n nieuwe TVV-certified decoder laten aanschaffen omdat er op de huidige CI-module enkel "mpeg2" vermeld staat. Hoeveel van die ondingen komen er straks naast 'n perfect mpeg4-decoderingscapabele tv met CI-slot op de kast te staan omdat belbatterijdame noch verdeler het verschil uitlegt tussen Mediaguard-versleuteling en mpeg-codering?

 

"Ketnet zal beschikbaar zijn in de nieuwe MPEG4-norm en zal u alleen nog kunnen bekijken met een hd-ontvanger." - Da's niet waar! Massa's platte tv's hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger goed voor minstens 4 gratis VRT-kanalen waaronder Ketnet. Er is trouwens al 'n externe DVB-T decoder vanaf 25 euro...

 

"Goed nieuws voor klanten met Basic+! Zij hebben vanaf 2 april toegang tot La Une HD, La Deux, RTL TVI HD en Club RTL en dat zonder extra kosten." - Da's ook maar deels winst. Met 'n buitenantenne had je via DVB-T al gratis La Une, La Deux, La Trois en Euronews...

 

't Kan aan mij liggen, maar 'k heb de indruk dat de paniek gewoon wordt gecultiveerd met het doel vooral TVV-certified decoders te verkopen. Stel je voor, ongelukkige kindjes zonder Canvas, verveelde jeugd zonder Jim en wie wil de separatistische cultuurbarbaar zijn die géén Waalse zenders kan ontvangen? - Wanneer kan die ontvanger geleverd worden a.u.b.?

aangepast door Erdellod
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erdellot, niet zagen :-)

voor mpeg-4 heb je inderdaad een HD ontvanger nodig, punt uit. Die belbatterijdames hebben het bij het rechte eind.

niet iedereen is bereid om naar DBT-T over te stappen. En kan je TV die DVB-T kanalen ook opnemen ?

plus dan terug maar een hark op het dak zetten, naast de schotel, om de Walen te kunnen ontvangen ?

dan zijt ge veel beter af met een HD ontvanger met mpeg-4 ontvangst waarmee ge alle kanalen gewoon via de schotel binnentrekt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...