Ga naar inhoud


TVV over op Mpeg 4


guppje29

Aanbevolen berichten


Ik heb net ook de nieuwe fastscanlijst ingeladen.

De Vlaamse SD kanalen (behalve één, Canvas, VTM) zijn nu vooraan in de lijst vanaf 4 beschikbaar op Astra 23 ipv Astra 19 (VT4, 2Be, VijfTV, Vitaya, Acht, Jim, vtmKzoom/Kanaal Z). Deze zenders zijn vanaf positie 104 t/m. 108 wel nog te bekijken via Astra 19. Jim via Astra 19 wordt niet meer aangeboden in de fastscanlijst.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Eén, Canvas en VTM zullen binnenkort enkel nog als HD versie op de satelliet zitten. Als de andere Vlaamse zenders ooit overschakelen op HD zullen de SD versies waarschijnlijk gewoon veranderen in de HD versies, want iedereen heeft dan immers al een HD ontvanger. Geen slecht nieuws lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zijn de SD kanalen één, Canvas & VTM ook nog steeds beschikbaar via 100, 101 & 102 via Astra 19°.

Blijkbaar zullen ze dus geleidelijk aan hun transponderruimte via Astra 19 vrijmaken. Ik vraag me wel af wat er met de Télésat abonnees zal gebeuren die ook geabonneerd zijn op het Vlaamse optiepakket aangezien Télésat zich toch voornamelijk op Hotbird 13° en Astra 19° concentreert? Als ze de Vlaamse kanalen zoals VT4, enz willen blijven ontvangen, zullen ze een bijkomende LNB voor Astra 23° nodig hebben, tenzij TVV ze zou blijven aanbieden op Astra 19°, waar raar zou zijn...

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De astra 23.5 heeft een sterker signaal dan de 19.2 transponder waarop TVV zit. En het is ook veel verder te ontvangen, tot in het midden oosten met een grote schotel.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erdellot, niet zagen :-)

voor mpeg-4 heb je inderdaad een HD ontvanger nodig, punt uit. Die belbatterijdames hebben het bij het rechte eind.

niet iedereen is bereid om naar DBT-T over te stappen. En kan je TV die DVB-T kanalen ook opnemen ?

plus dan terug maar een hark op het dak zetten, naast de schotel, om de Walen te kunnen ontvangen ?

dan zijt ge veel beter af met een HD ontvanger met mpeg-4 ontvangst waarmee ge alle kanalen gewoon via de schotel binnentrekt.

wat betreft dvb-t(2).die signalen zijn van die kwaliteit,dat bij mijn ouders geen hark nodig is,enkel een afgedankte antennespriet met ingebouwde versterker.zonder veel moeite ontvang ik 15 fta dvb-t zenders (belgie en frankrijk).

dat is een leuke meevaller,als er eens iets schort aan de sat installatie,of dat een heuse regenbui de signalen verstoort.of als TVV weer eens aan het klungelen is aan hun decodeersleuteltjes :grin: :grin: .

om on toppic te blijven,kan het mij geen ... schelen welke uitzendnorm de commerciëlen gebruiken,voor mij part zenden ze uit in mpeg8 of in powervu of gelijk dan welke norm ook.dan kan ik weer eens op bezoek,zonder die troep verplicht aan te zien :P:(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cheapwatcher, waar slaat dat nu op dat de Astra 3 verder te ontvangen is. De vorm van de footprint is gewoon anders. De footprint van de Astra 1 is ongeveer vierkant en is ook in Noord Skandinavie en in Zuid-Spanje goed te ontvangen, de footprint van de Astra 3 is veel minder hoog maar wel breder. In Zuid-Spanje heb je voor een goede ontvangst van de Astra 3 een Triax 110 nodig, voor de Astra 1 een Triax 64. De Astra 3 straalt wel een stuk verder naar het oosten dan de Astra 1.

En hoezo is het signaal van de Astra 3 sterker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Astra 3 zit bij mij vaak op 15 db en de 19.2 transponders zijn vaak wat lager. Sommige zelfs veel lager.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat etalagekanaal van TVV :grin: staat dat het MPEG4 signaal sterker zou zijn... :crazy:

 

wa's dat nou voor flauwekul??? :sleep:

 

Klopt wel degelijk, mijn decoder staat nogal ver van mijn schotel, heel wat meters kabel er tussen , en bij minder weer (hoeft zelfs geen regen te zijn) is de transponder van de TVV SD kanalen de eerste die gaat. Op hun nieuwe locatie is het percentage dat ze wegvallen bij mij enorm gedaald.... dat heeft natuurlijk niets te maken met het mpeg4-mpeg2 verhaal ....

aangepast door kenis

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop enkel maar dat ze dan minstens de belangrijkste zenders van TV Vlaanderen (Eén, canvas/Sporza, Vtm, 2Be en Vt4) op dezelfde transponder zetten.

Indien niet, moeten we ons geen gewone HD decoder kopen maar een nog een duurdere HD decoder met meervoudige tuners als we willen opnemen en naar iets anders willen kijken.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop enkel maar dat ze dan minstens de belangrijkste zenders van TV Vlaanderen (Eén, canvas/Sporza, Vtm, 2Be en Vt4) op dezelfde transponder zetten.

 

Ijdele hoop...

eenHD, CanvasHD & VTMHD blijven op hun oude stek... Astra 3, 12187H en 11856V respectievelijk

de andere (SD) zenders, Ketnet, 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Acht, KZoom & Jim belanden op Astra 3, 12129V

een, Canvas en VTM in SD blijven (voorlopig) op Astra 1 maar gaan volgens mij gewoon verdwijnen zodra iedereen is overgeschakeld op een decoder die mpeg-4 aankan en dus meestal ook HD.

 

Ik stel me dus wel nog altijd de vraag of Ketnet nu al dan niet in HD zal worden uitgezonden. Zoals het er nu uit ziet, niet dus... :-(

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo juist de nieuwe zenderlijst ingehaald en zie nu dat 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Acht, KZoom.

ook op astra 23.5 kan ontvangen en op astra19.2 .Doch op astra 23.5 heb ik veel blokvorming.

 

 

Zijn ze deze transponder aan het uittesten ?In een gecomprimeerde toestand, aan mijn ontvanger kan het niet liggen

Krijg Vrt hd Canvas hd opvolle ontvangst binnen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze deze transponder aan het uittesten?

Voor zover ik weet niet. Ik heb hier een goed, stabiel beeld.

 

In een gecomprimeerde toestand, aan mijn ontvanger kan het niet liggen

Krijg Vrt hd Canvas hd opvolle ontvangst binnen .

En toch ligt het waarschijnlijk aan je ontvanger en/of uitlijning.

eenHD & CanvasHD zitten op hun oude stek... 12187H.

de andere (SD) zenders, Ketnet, 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya, Acht, KZoom & Jim zitten op een andere TP, nl. 12129V.

Je kan er dus niet van uitgaan dat als eenHD goed te ontvangen is, je dit kan doortrekken naar de andere zenders.

 

De polarisatie is al verschillend en bovendien zenden eenHD & CanvasHD nog uit in QPSK itt de andere die gebruik maken 8PSK.

Voor zover ik het begrijp is 8PSK gevoeliger voor een mindere ontvangst en zal er dus daar sneller blokvorming optreden.

 

Groeten,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...