Ga naar inhoud


Ik zoek een wandcontactdoos met schakelaar


Psychosammie

Aanbevolen berichten

In de garage heb ik een wasmachine en een droger op 1 wandcontactdoos. Ik weet dat dat niet toegstaan is maar ze staan nooit tegelijk aan.

 

Nu heb ik wel ergens gelezen dat het verbruik van zo'n apparaat nog altijd een kleine 20 watt is terwijl hij uit staat. Dat is dan toch weer 40 watt bij elkaar.

 

Dat wil ik ondervangen door de bestaande opbouw wcd te vervangen door één met een schakelaar die de boel stroomloos maakt. Ik kan er echter zo snel geen een vinden.

 

Wie helpt?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom koop je niet een WCD/schakelaar-combi en schakel je met de schakelaar de wcd? Heb ik hier ook voor de wasmachine en droger en werkt perfect.

Eventueel sluit je de wasmachine en droger daarna aan op een wasmachine/droger stekkerdoos die de droger uitschakelt als de wasmachine teveel vraagt.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat sommige wasmachines en wasdrogers die helemaal elektronisch gestuurd worden in standby stroom verbruiken.

De simpelere met gewone programmaklokken en tijdklokken zeker niet.

Misschien eerst maar eens uitzoeken of ze daadwerkelijk stroom verbruiken als ze uitstaan.

Er zijn vrij goedkoop (± € 20) verbruiksmeters te koop. Die kunnen goede diensten bewijzen bij het opsporen van verbruikers en hoeveel ze eigenlijk verbruiken.

 

De meeste schakelaar/wcd combinaties die je tegenwoordig kunt kopen zijn niet geschikt voor het voorgestelde doel omdat er inwendig een vaste, niet verwijderbare, verbinding is tussen de fase aansluiting van de schakelaar en die van de wcd. Het stopcontact kun je dan niet met de schakelaar schakelen.

Je kunt een losse schakelaar plaatsen en daaronder een dubbele wcd. Tussen die twee een klein stukje pijp voor de draden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier gewoon een droogtrommel en een wasmachine op 1 aansluitdoos zitten... waarom zou het niet mogen, zolang de zekering het niet begeeft is het OK. Als beide apparaten niet werken, verbruiken ze hier echt geen stroom hoor... ik heb ooit eens een verbruiksmeter gekocht, en heb hem even ingeplugd... 0 Watt... niets dus. Ben je zeker dat alles in orde is met jouw apparaten? Ik heb apparaten van het Zweedse merk Asko en ook van Electrolux.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou het niet mogen

 

Veiligheidsvoorschriften. Alle apparaten met een opgenomen vermogen van meer dan 2KW hoort een eigen groep te hebben. Vertrouwen op je zekering is heel onverstandig. Mocht er iets fout gaan dan heb je een behoorlijk probleem met je verzekering.

 

Ik ben er niet zeker van dat mijn apparaten stroom verbruiken als ze uit staan. Maar het leek me evengoed veiliger dat ik ze met een schakelaar kan uitzetten. Net zoals in de badkamer met een trekschakelaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik de nederlandse voorschriften eens proberen op te zoeken... In Zweden is het 100% zeker, geen enkel probleem... bovendien zit de vaatwasser ook op dezelfde groep, en die heeft ook 2.1 kw vermogen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je allemaal prive aansluit moet je zelf weten zolang je ze maar niet allemaal tegelijk inschakelt. Als het door een bedrijf geplaatst wordt zijn ze verplicht om het vogens de laatste richtlijnen aan te sluiten en op te leveren.

Heb zelf ook toevallig zoiets om handen gehad:

Voor de renovatie hadden wij ook maar 1 groep voor de wasmachine en de droger. Daar zat ook zo'n trekschakelaar tussen. Die hadden we overgenomen van de vorige bewoners.

Toen we de woning introkken had de woningbouw die trekschakelaar verwijderd. Hoe en waarom heb ik er nooit bijgehad maar ik heb er toen maar een 2 voudige wcd opgezet.

De vrouw geinstrueerd: als je die twee tegelijk aanzet moet je beneden de stop wisselen ;)

Heeft 3 jaar probleemloos gewerkt. Hebben nu sinds de renovatie een dubbele groep boven. Toch wel ideaal want ze kan nu zonodig wassen en drogen tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Outta Space

 

Heel goed dat je dit laat zien. Die draad is erg heet geworden. Zoiets kan dus ook met een draad ergens in de muur gebeuren. Denken dat de zekering dat wel voor je oplost is heel erg dom. Die reageert eigenlijk alleen direct bij kortsluiting. Maar dit was geen kortsluiting.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...