Ga naar inhoud


OpenPLi Picons opslaan andere manier!


ShAmAlKo

Aanbevolen berichten

Beste Sat4all,

 

Ik heb een vraag aan jullie, weet iemand hoe kan ik instelling via OpenPLi 2.1 usb stick of CF dat de picons opslaan of draai. ik heb mijn usb stick in dreambox maar dat moet ergens op geven dat usb stick of CF draai die kan ik niet vinden, weet iemand hoe kan ik dat oplossen?

 

 

Alvast bedankt.

 

 

Groeten,

 

ShAmAlKo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je stick is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geinitializeerd als fat file system.

Je moet je usb stick dus formateren/initialiseren in de dreambox.

Onder windows de partities eraf halen en dan in je dreambox steken en via menu initialiseren (Zelfde als een harddisk)

Daarna zal je bij picons installeren de vraag wel krijgen of je hem op de usb stick wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je stick is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geinitializeerd als fat file system.

Je moet je usb stick dus formateren/initialiseren in de dreambox.

Onder windows de partities eraf halen en dan in je dreambox steken en via menu initialiseren (Zelfde als een harddisk)

Daarna zal je bij picons installeren de vraag wel krijgen of je hem op de usb stick wilt hebben.

Hij slaat op zelfde manier vraag geen keuze, ik heb via dreambox die CF en ook USB geformatteerd en zie het wel maar bij download pakket gaat gewoon automatisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij slaat op zelfde manier vraag geen keuze, ik heb via dreambox die CF en ook USB geformatteerd en zie het wel maar bij download pakket gaat gewoon automatisch.

 

Als jij een Cf Card geformateerd hebt en hij wordt gezien in je box dan kun jij ook de picons op je Cf Card zetten die keuze krijg je dan automatisch.Het enige wat je kan doen is jou picons verwijderen uit je box via de normale weg. En dan een herstart en dan de Picons opnieuw installeren dan zou je normaal die keuze moeten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet werken. Heb je wel van te voren de partities verwijderd? Box opnieuw gestart?

 

Wat gebeurt er als je de stick nu aan je pc koppelt, kan deze hem nog gewoon lezen? Zoja dan heb je nog steeds gewoon FAT en werkt het idd niet.

heb ik gedaan hij formateerd en opnieuw gestart en bij download wordt automatische geinstalleerd. Als in pc koppelen en vraag formatteren. geen FAT of NTFS.

 

Als jij een Cf Card geformateerd hebt en hij wordt gezien in je box dan kun jij ook de picons op je Cf Card zetten die keuze krijg je dan automatisch.Het enige wat je kan doen is jou picons verwijderen uit je box via de normale weg. En dan een herstart en dan de Picons opnieuw installeren dan zou je normaal die keuze moeten zien.

Andere heb ik geprobeerd lukt niet ik heb opgestuurd en heb nu nieuw gekregen maar hij wordt niet gezien in dreambox na het opnieuw gestart, bij initialiseren zie ik alleen HDD meer niet.

 

 

Sorry voor later reactie.

aangepast door ShAmAlKo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook andere usb stick gebruik 1gb 16gb 32gb zelfde verhaald herkende wel in de box, maar bij keuze niet gaat gewoon automatisch.

 

Ik heb alles geprobeerd lukt het niet. Ik ga morgen weer proberen niet lukt dan ga ik terug naar andere image die dat voor gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook andere usb stick gebruik 1gb 16gb 32gb zelfde verhaald herkende wel in de box, maar bij keuze niet gaat gewoon automatisch.

 

Ik heb alles geprobeerd lukt het niet. Ik ga morgen weer proberen niet lukt dan ga ik terug naar andere image die dat voor gebruikt.

 

Oke dus je hebt een USB stick die werkt,Wil jij dan even in stappen uitleggen hoe jij de picons installeerd?Ik neem aan gewoon via het menu?En vertel ook even welke skin je gebruikt! zo kunnen we zien waar het probleem zou kunnen liggen.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dus je hebt een USB stick die werkt,Wil jij dan even in stappen uitleggen hoe jij de picons installeerd?Ik neem aan gewoon via het menu?En vertel ook even welke skin je gebruikt! zo kunnen we zien waar het probleem zou kunnen liggen.

Ja usb stick werkt maar bij download van picons gaat gewoon automatisch, niet in usb stick opslaan. via ftp kijk ik naar usb stick zie in geen een picons in gaat op standaard map.

 

Het probleem legt niet aan skins neem ik aan, hij download gewoon maar niet in usb stick, als op NED1HD ziet gewoon de picons, wat ik wil gewoon in usb stick op cf opslaan niet op standaard map van dreambox zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het,Wel vreemd als jij Picons installeerd gaat niet automatisch je krijgt eerst een keuze optie dan pas installeerd zich de picons.En als je te snel op "ok" drukt dan geef je namelijk een dubbele "ok" en dan gaat hij wel naar de gewone map.Ik zou anders toch eens de firmware er opnieuw opzetten.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het,Wel vreemd als jij Picons installeerd gaat niet automatisch je krijgt eerst een keuze optie dan pas installeerd zich de picons.En als je te snel op "ok" drukt dan geef je namelijk een dubbele "ok" en dan gaat hij wel naar de gewone map.Ik zou anders toch eens de firmware er opnieuw opzetten.

Twee keer op ok nee ik weet zeker, ik straks opnieuw opzetten.

 

Nu alle picons zet op standaard map dus hij ziet het wel alle picons.

 

 

Trouwens waarom hij ziet de CF kaart niet op dreambox? denk je na opnieuw firmware opzetten dat ook zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...