Ga naar inhoud


Vergulde F-connectors; enig nut?


HakunaMatata

Aanbevolen berichten

Een goed waterslot over de connectoren schuiven en het is 100% waterdicht.

Een vergulde connector is inderdaad 100% onzin en ziet er mooier uit.

 

De beste connector vind ik nog altijd die van Tratec.

Nog nooit ben ik er een tegen gekomen die af breekt of los komt te zitten.

 

Probeer er maar eens een uit je krijgt deze zelfs moedwillig niet stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoek op E.b.ay. naar compression connectors(uit de VS) en een krimptang(crimping tool) en een Cable Cutter Tool.

Dan heb je een hele goede en sterke aansluiting.

Veel betere methode tov de rest.... :)

Hieronder een voorbeeld:

coax_compression.jpg

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Korsan

 

Of dit de beste methode volgens U is ?

 

De ene zijn theorie is de andere zijn theorie niet, de ene zijn praktijk is ook de andere zijn praktijk niet, maar de alomvattende vraag is : wat is nu de juiste invulling ?

 

Trouwens mooie illustratie.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mantel aansluiting wordt gemaakt doordat er een "bus" onder de mantel wordt geschoven. Die kan je niet zien op de foto's, maar als je "achterin" de connector kijkt dan zie je hem zitten. Het grote voordeel is dat er geen draadjes van je mantel sluiting kunnen maken, aangezien ze te kort zijn....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Korsan,Ik zie op de foto's dat de mantel vd coax vergeten word,dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn :crazy:

Oh ja het was even een copy-paste om het te verduidelijken...

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach zo werkt die krimp connector... !

ik wilde die ook maar je kan ze nergens aan een leuk prijsje vinden met bijbehorende tangen

veel te duur voor die eenmaal per 5 jaar

ciao

 

ehm o ja, wat dat betreft mis ik nog steeds een "leen-beurs" op sat4all

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Tonskidutch, met één benzinetank kom je niet ver. Met mijn diesel die op de lange rit 1 op 19 rijdt heb ik meer dan 2 volle tanks van 60 liter nodig en dan ook nog zeker 125 euro tolgeld, dus dan worden het toch nog dure vergulde F-connectors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Tonskidutch, met één benzinetank kom je niet ver. Met mijn diesel die op de lange rit 1 op 19 rijdt heb ik meer dan 2 volle tanks van 60 liter nodig en dan ook nog zeker 125 euro tolgeld, dus dan worden het toch nog dure vergulde F-connectors.

Maar hij blijft :D:lol: 14 dagen bij je logeren :D :D :P

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach zo werkt die krimp connector... !

ik wilde die ook maar je kan ze nergens aan een leuk prijsje vinden met bijbehorende tangen

veel te duur voor die eenmaal per 5 jaar

ciao

 

ehm o ja, wat dat betreft mis ik nog steeds een "leen-beurs" op sat4all

 

Die Ideal RG-6 krimpconnectoren van Korsans illustratie (50 stuks in pot) zijn inderdaad iets duurder, en zover ik weet moeilijk verkrijgbaar buiten de VS om.

 

Op een zekere veiligsite zijn echter wel alternatieven te vinden, welke van dezelfde, zo niet betere kwaliteit zijn. Er zijn ook setjes verkrijgbaar inclusief kabelstripper en tang. Zo duur is het dus ook weer niet. Tenzij je dit perse in Nederland wil aanschaffen. Dan mag je volgens mij ~€1,- euro per krimpconnector afrekenen en ~€30,- voor de tang.

 

Nou Tonskidutch, met één benzinetank kom je niet ver. Met mijn diesel die op de lange rit 1 op 19 rijdt heb ik meer dan 2 volle tanks van 60 liter nodig en dan ook nog zeker 125 euro tolgeld, dus dan worden het toch nog dure vergulde F-connectors.

 

Tenzij jij ze per envelop verstuurt naar meneer Tonski, of meeneemt als je in het zuiden van Nederland op bezoek bent. :D

aangepast door HakunaMatata
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Zojuist de gok maar eens gewaagd en in China een tang besteld, 20 connectors en een strip-tool en nog eens 20 connectors extra voor alles bij elkaar $ 25,68 (zo'n € 20).

Kan je niet echt een buil aan vallen, is het niks dan is het pech :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...