Ga naar inhoud


Enigma2 met HbbTV en Linux-Kernel 3.2


Dreeke

Aanbevolen berichten

Op buitenlandse fora lees ik dat de nieuwste Enigma2 een webbrowser en HbbTv zou bevatten voor de Dreambox. Helaas lees ik er niets over op Sat4All, maar begrijp dat er iemand een topic moet starten om duidelijkheid te krijgen.

 

uit de vertaalmachine:

 

 

We hebben allemaal gewacht op enkele kon nauwelijks worden verwacht dat - nu is het eindelijk zover: de nieuwe OE 2,0 Enigma2 gebaseerd op de nieuwste Linux-kernel 3.2 en zelfs HbbTV zijn er!

 

En dit zijn niet de enige veranderingen die zijn gepubliceerd. Veel wensen van de afgelopen weken en maanden zijn gegaan in het beeld en het is al gezegd: Er zijn geen wijzigingen in en ook diegenen die al aanwezig zijn in het beeld - met name HbbTV - nog steeds officieel aangewezen als voorbeeld. Dit betekent dat de ontwikkeling nog niet is afgerond, maar de oude echte experimentele beelden zijn terug, waarmee kunnen we de huidige stand van ontwikkeling.

 

Op dit moment is er nog een beperking met het nieuwe image: het is in eerste instantie alleen beschikbaar voor de DM7020 HD, maar wordt uitgebracht in de komende dagen en weken voor de boxen. Het is op dit moment actief is, bij wijze van spreken, een open beta test, geen grote bugs worden gevonden, zal het zeker niet te lang tot er het beeld voor de andere Dreamboxes.

 

bron: Dreambox-Blog

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik wil toch hopen dat ze dit niet alleen tot de DM7020HD beperken, maar er ook heel vlot een DM800SE en DM8000HD versie komt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch hopen dat ze dit niet alleen tot de DM7020HD beperken, maar er ook heel vlot een DM800SE en DM8000HD versie komt.

 

Mvg,

 

Michel

 

Als je het hele artikel had gelezen, had je kunnen zien dat genoemde boxen zo snel mogelijk volgen. Zo zet je lezers op het verkeerde been door te insinueren dat het lang gaat duren, maar dat weten we niet. Bovendien moeten image makers deze grote veranderingen ook in hun OpenPli's, Gemini's, etc. verwerken. Geduld is een schone zaak.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Welk artikel? Bedoel je dat grotendeels onleesbare google translate vertalingkje? :grin:

Plaats dan gewoon het Duitse artikel met een zelf gemaakte samenvatting er onder.

 

Ik insinueer overigens niets. Ik hoop alleen dat de andere boxen inderdaad snel volgen. Dat zou ik zomaar toch snel gelijk kunnen krijgen dat het verschil tussen images die op oude code zijn blijven hangen en de images gebaseerd op deze nieuwe OE2.0 repo plotseling wel heel erg groot gaat worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk artikel? Bedoel je dat grotendeels onleesbare google translate vertalingkje? :grin:

Plaats dan gewoon het Duitse artikel met een zelf gemaakte samenvatting er onder.

 

Ik insinueer overigens niets. Ik hoop alleen dat de andere boxen inderdaad snel volgen. Dat zou ik zomaar toch snel gelijk kunnen krijgen dat het verschil tussen images die op oude code zijn blijven hangen en de images gebaseerd op deze nieuwe OE2.0 repo plotseling wel heel erg groot gaat worden.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ik heb netjes aan bronvermelding gedaan zodat je bij belangstelling vrij eenvoudig naar de betreffende website had kunnen gaan en het volledige artikel had kunnen lezen. Je reactie is bijtend en verre van grappig, ondanks je smiley. Insinuatie is subjectief. Ik vind dat je dat wel doet, maar begrijpelijkerwijze ondervind je dat zelf niet. Daarmee wordt uiteindelijk de aandacht van het onderwerp afgeleid en blijven zinvolle bijdragen achterwege. Dat zou toch zonde zijn? Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van image- en pluginmakers die op dit forum meelezen/meeschrijven.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ga niet lopen ruzie zoeken om niets. Je maakt van een mug een olifant. :crazy:

 

Ik had helemaal geen verkeerde bedoelingen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch hopen dat ze dit niet alleen tot de DM7020HD beperken, maar er ook heel vlot een DM800SE en DM8000HD versie komt.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ik heb het ook gelezen en vertaald via google dan krijg je dit o.a Het is bij wijze van spreken, een open beta test, indien er geen grote bugs worden gevonden, zal het zeker niet al te lang duren tot dat er het beeld is voor de andere Broadcom Dreamboxen is. - Dit is inclusief de DM8000, DM800SE, DM800 en DM500 HD.

aangepast door Rog
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dream Multimedia had ook in 2006 al een DM8000 gepresenteerd, maar die kwam er uiteindelijk pas eind 2008. Niets is vanzelfsprekend en logisch bij Dream Multimedia. ;)

 

Dat ik de hoop uitspreek dat het er voor de andere boxen SNEL komt, is dus niet zo vreemd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream Multimedia had ook in 2006 al een DM8000 gepresenteerd, maar die kwam er uiteindelijk pas eind 2008. Niets is vanzelfsprekend en logisch bij Dream Multimedia. ;)

 

 

Waarom zou dit vanzelfsprekend en logisch moeten zijn?

Ik zou Dream volledig gelijk geven als het alleen voor recente en nieuwe boxen zou worden uitgebracht.

 

Mijn tv van 1 jaar oud krijgt ook niet de functies van de tv die nu uitkomt. Mijn auto krijgt ook geen update van het navigatiesysteem van het model wat nu uitkomt zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waarom zou een doos van 4 jaar het dan wel moeten krijgen??

 

Wat vanzelfsprekend is dat dream het als eerste voor de 7020HD uitbrengt en eenieder type dat volgt daarvan mag je blij zijn dat ze het uitbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zowel de DM800SE als de DM8000 zijn gewoon nieuw te koop en worden ook nog steeds nieuw door DMM geleverd. Als daar geen nieuwe software meer voor komt zou dat wel extreem flauw zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de image erop gezet, eerste indruk traag en werkt nog niet naar behoren.

 

Duitse hbb werkt redelijk goed, Nederlandse hbb van npo niet en die van eredivisie live redelijk.

 

Van het weekend meer testen en wellicht wat screenshots posten.

aangepast door mondial

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel de DM800SE als de DM8000 zijn gewoon nieuw te koop en worden ook nog steeds nieuw door DMM geleverd. Als daar geen nieuwe software meer voor komt zou dat wel extreem flauw zijn.

 

Mvg,

 

Michel

 

volgens mijn info word de 8000 niet meer gemaakt ( problemen met licenties en levering broadcom chipsets aan dream )

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...