Ga naar inhoud


Oscam update de smartcard niet


Aanbevolen berichten

Luitjes,

 

Welke instellingen heb ik nodig om mijn smartcard automatisch te laten updaten indien ik gebruik maak van Oscam op mijn NSLU2.

 

Ik heb vandaag de kaarten uit de smargo moeten halen en deze in de box moeten doen om een update van de kaarten te krijgen.

 

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

 

Ik gebruik Oscam #6769 op mijn NSLU2

 

Alvast bedankt.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


In je Clientbox bij de file: oscam.server even au = 00006A regel plaatsen bij de [reader] die naar de NSLU2 "kijkt".

Idem clientbox bij de file: oscam.conf even au = 1 plaatsen bij de rubriek [dvbapi]

Idem clientbox bij de file : oscam.user even au = 1 plaatsen bij betreffend [account]

 

In je NLSU2 settings oscam.server even kijken hoe de labelnaam is van de kaart/kaartlezer die je wilt laten updaten. Bijv. kaartlezer1

Dan in oscam.user bij de betreffende [account] van je clientbox waarvan je de update vandaan moet krijgen even een regel erbij met au = kaartlezer1

 

Succes

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers,

 

Thnx voor je reactie, ik heb de aanpassingen gedaan, ik hoop dat het hiermee opgelost is.

 

Ik snap alleen 1 ding niet, op de NSLU2 moet ik onder desbetreffende account onder oscam.user de au= kaartlezer zetten, ik heb echter 2 kaarten die een update moeten krijgen.

 

Ik hoor graag even van je.

 

Alvast bedankt.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers,

 

Thnx voor je reactie, ik heb de aanpassingen gedaan, ik hoop dat het hiermee opgelost is.

 

Ik snap alleen 1 ding niet, op de NSLU2 moet ik onder desbetreffende account onder oscam.user de au= kaartlezer zetten, ik heb echter 2 kaarten die een update moeten krijgen.

 

Ik hoor graag even van je.

 

Alvast bedankt.

Ik los dat op middels de mijn 2e of 3e clientbox in de keuken en slaapkamer, immers je hebt niet voor niets een inhouse NSLU2 servertje.

 

Dus, in je NSLU2 settings oscam.user bij de betreffende 1e [account] van je clientbox 1 verzorgd je ene kaart, bijv. met de naam kaartlezer.

Wederom in je NSLU2 bij oscam.user voor de betreffende 2e [account] van je clientbox 2 verzorgd je andere (2e) kaart met de naam (bijv.) kaartlezer2.

 

Succes

 

P.S. Zie je in de Oscam-Webif van je NSLU2 in de kolom AU al de indicatie "ACTIVE" of "ON" ?? :cool: :cool: :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je Clientbox bij de file: oscam.server even au = 00006A regel plaatsen bij de [reader] die naar de NSLU2 "kijkt".

Idem clientbox bij de file: oscam.conf even au = 1 plaatsen bij de rubriek [dvbapi]

Idem clientbox bij de file : oscam.user even au = 1 plaatsen bij betreffend [account]

 

In je NLSU2 settings oscam.server even kijken hoe de labelnaam is van de kaart/kaartlezer die je wilt laten updaten. Bijv. kaartlezer1

Dan in oscam.user bij de betreffende [account] van je clientbox waarvan je de update vandaan moet krijgen even een regel erbij met au = kaartlezer1

 

Succes

 

Hallo Toppers,

Zou jij jou settings willen posten? Ik doe ergens wat fout want de update komt niet door. Ik gebruik in plaats van NLSU2 een db500 als interne server. Ik ben al een tijd aan het proberen maar kom er niet goed uit.

Al vast bedankt.

pLex

aangepast door plex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Toppers,

Zou jij jou settings willen posten? Ik doe ergens wat fout want de update komt niet door. Ik gebruik in plaats van NLSU2 een db500 als interne server. Ik ben al een tijd aan het proberen maar kom er niet goed uit.

Al vast bedankt.

pLex

Simpel toch, even deze volgorde aanhouden :

In je Clientbox bij de file: oscam.server even au = 00006A regel plaatsen bij de [reader] die naar de db500 "kijkt".

Idem clientbox bij de file: oscam.conf even au = 1 plaatsen bij de rubriek [dvbapi]

Idem clientbox bij de file : oscam.user even au = 1 plaatsen bij betreffend [account]

 

In je db500 settings oscam.server even kijken hoe de labelnaam is van de kaart/kaartlezer die je wilt laten updaten. Bijv. kaartlezer1

Dan in oscam.user bij de betreffende [account] van je clientbox waarvan je de update vandaan moet krijgen even een regel erbij met au = kaartlezer1

 

Moet lukken zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel toch, even deze volgorde aanhouden :

In je Clientbox bij de file: oscam.server even au = 00006A regel plaatsen bij de [reader] die naar de db500 "kijkt".

Idem clientbox bij de file: oscam.conf even au = 1 plaatsen bij de rubriek [dvbapi]

Idem clientbox bij de file : oscam.user even au = 1 plaatsen bij betreffend [account]

 

In je db500 settings oscam.server even kijken hoe de labelnaam is van de kaart/kaartlezer die je wilt laten updaten. Bijv. kaartlezer1

Dan in oscam.user bij de betreffende [account] van je clientbox waarvan je de update vandaan moet krijgen even een regel erbij met au = kaartlezer1

 

Moet lukken zo

Hallo Toppers,

Het lukt bij niet om in de oscam.user bij het account au= kaartlezer1 te plaatsen, dat neemt ie niet over. Au=1 lukt echter wel. Ik doe de veranderingen via webif en de oscamversie is 6581.

Welke oscamversie gebruik jij?

gr

Plex

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, misschien beter om WINSCP (gratis) te gaan gebruiken, kun je meteen FTP-matig je box editten.

Geeft je gelijk meer inzicht van je box.

De Webif gebruik ik eigenlijk alleen maar voor het Oscam Status overzicht en om de stats te resetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers,

Volgens de goeroe's moet je veranderingen altijd via webif doen en niet via texteditor. Dat deed ik vroeger nl wel maar hierdoor kunnen makkelijk fouten met spatie's maken.

gr

Plex

En,........... Goeroe's hebben altijd gelijk toch ????

Wist niet dat je zo'n volgzaam type was. :crazy::P:D;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt best wijzigingen maken via de webif, zolang je de httpsavefullcfg maar op 0 hebt staan (of NO als je de waarde instelt via de webif --> Configuration -> Monitor/Webif.

Doe je dat niet dan staat je config vol met lege waardes.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...