Ga naar inhoud


probleem met cccam: krijg niet meer alle kaarten door


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb twee ontvangers staan die elk de kaarten delen met cccam 2.3.0. via het interne ethernetnetwerk.

Daar is sinds eind vorig jaar niets aan veranderd. Ook niet aan de software die draait.

Sinds enige weken zie ik echter per share nog maar 1 kaart volgens mijn cccaminfo; in tegenstelling tot vroeger toen daar 2 stond.

Ik heb dus duidelijk iets gemist aan informatie, wie weet wat er veranderd is waardoor de kaarten onzichtbaar zijn geworden en hoe is dat probleem op te lossen? wat had ik moeten weten dat ik nu niet weet?

dank alvast.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

ik begreep dat het probleem onduidelijk geformuleerd is.

zal het nog eens proberen:

Hoi,

Ik heb twee ontvangers staan die elk de kaarten delen met cccam 2.3.0. via het interne ethernetnetwerk.

Daar is sinds eind vorig jaar niets aan veranderd. Ook niet aan de software die draait.

Sinds enige weken zie ik echter per LIJN (C:LINE bijvoorbeeld de c-line C: 192.168.1.5 12000 vu vu no ) nog maar 1 kaart volgens mijn cccaminfo; in tegenstelling tot vroeger toen er 2 stond in cccaminfo/server.

Ik heb dus duidelijk iets gemist aan informatie, wie weet wat er veranderd is waardoor de kaarten onzichtbaar zijn geworden en hoe is dat probleem op te lossen? wat had ik moeten weten dat ik nu niet weet?

dank alvast.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@stefan.wolfrum,

 

Misschien contacten die vies zijn, of van de kaart lezer, of van de kaart.

Deze eens proberen schoon te maken, die op de kaart gaat het gemakkelijkste met een stukje zachte gum.

Voor de kaartlezer is het vaak voldoende om de kaart enkele malen er in en er uit te halen.

 

Andere optie is een ( harde ) reset van de apparatuur die je gebruikt.

 

Blijft er nog een optie over mocht het een Seca 3 kaart zijn, hierover lees ik wel eens dat deze kaarten stuk kunnen gaan.

Deze geven dan geen ATR meer, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...