Ga naar inhoud


cccam op openatv ...kom er niet uit


Aanbevolen berichten

7 uren geleden, mebo870 zei:

Het is niet omdat je beeld op de Xtrend hebt, dat de rest ook klopt

Het is Linux , controleren  op hoofdletters en spaties. 

 

CCcam.cfg op Xtrend server box

F: spycat mini

SERVER LISTEN PORT : 12000

En kijk of hier de rechten goed staan van CCcam.cfg, die moet op 755 staan, anders komt de client er niet in.

 

 

in de CCcam.cfg van de spycat mini zet je dan

'C: ipadres serverbox 12000 spycat mini

hoi, op die manier staat het erin, denk dat het niks anders was dan miskoop.. voor de spycat is wel ondersteuning te vinden maar voor de mini v2 niet, krijg het geval nog geeneens geflasht volgens de geldende manier.. ( image folder op usb, power eraf, usb erin, on knop drukken en stroom erop) dan komt ie in een loop met boot logo... maar flasht niet.... 

 

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uren geleden, lindberg zei:

kan helaas niet zien wat gebeurt daar ik ook geen cccam info kan vinden voor openatv....

je kan het webinterface oproepen van CCcam op elke pC

dat kun je een op een knippen en hier in code <> plakken

maar als je er klaar mee bent dan koop een apparaat waar je van weet dat het werkt

zoals een tweedehands

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had in één van de eerste posts al gemeld... een veel slechtere had je niet kunnen kopen. Maar ja, moutard après le diner zullen we maar zeggen...

 

Toch draait er OpenATV op en zou het theoretisch mogelijk moeten zijn de boel draaiend te krijgen. OpenATV had vroeger de CCcam.cfg in /usr/keys. Latere versies in /etc/tuxbox/config.

Staat je CCcam.cfg op de correcte plaats? Je kunt op je Xtrend zien of er überhaupt een verbindingspoging wordt gedaan. Zie je daar niets dan staat de CCcam.cfg op de SpyCat mini v2 op de verkeerde plaats (en/of) draait CCcam op de Spycat niet...

 

Mocht je over een deugdelijke internet verbinding beschikken én je beide boxen zijn via je thuisnetwerk van je PC benaderbaar wil ik het wel met een TeamViewer sessie met je nalopen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders - if everything else fails - dit via Telnet installeren

 

wget -O - -q http://updates.mynonpublic.com/oea/feed | bash

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

okidoki dank jullie nogmaals voor de hulp, de cccam.cfg stond idd op de verkeerde plek.. maar doet het na verplaatsen nog steeds niet. hoe kan ik de cccam via netwerk benaderen ? en mimisiku wat doet dat filetje, en telnet ? heb dat vroeger wel gedaan via rs232 maar die zit er niet op dus via netwerk neem ik aan.. nog een specifieke locatie ?. 

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent helaas niet volledig... WAAR heb je de cccam.cfg geplaatst. Controleer ook even in /usr/bin of de binary CCcam of cccam heet. Het bestand cccam.cfg móet dezelfde naam hebben als het binary bestand!! Dus....

 

/usr/bin/cccam            /etc/cccam.cfg

/usr/bin/CCcam           /etc/CCcam.cfg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,de CCcam.cfg staat in etc ,daar staat ook een CCcam.prio en CCcam.cfg-opkg file,vervolgens heb ik de CCcam.cfg ook in /usr/keys en in etc/tuxbox/config gezet,om zeker te zijn...

nu snap ik niet wat je bedoeld met de rechten op 755 zetten ?? , oh ja de CCcam.bin staat idd ook in de /usr/bin/ met de zelfde naam dus...

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn de bestandsrechten. 755 Lees/Schrijf/Execute. Zonder deze instelling start CCcam niet... Dit kan NIET met de PC (tenzij die op Linux draait natuurlijk). Gebruik het programma DCC om dit te doen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eens gekeken op de Xtrend ( hoofd ontvanger) bij CCcaminfo ,daar staat bij client ,géén actieve klanten...ik neem aan dat ik de lees schrijf rechten op de Xtrend moet aanpassen ?

ok dcc gedownload en na wat gezoek bij FTP gezien dat de beoogde dir. op 755 staan...kan hem btw ook niet meer terug sturen want op de een of andere manier heb ik de verpakking verscheurd ..doe ik normaal nooit ...

aangepast door lindberg
aanvulling

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

En kijk of hier de rechten goed staan van CCcam.cfg, die moet op 755 staan, anders komt de client er niet in.

Dat is dus onzin. CCcam.cfg kan gewoon 644 ( chmod 644 ) zijn. Maar CCcam zelf moet uitvoerend zijn, die moet wel chmod 755 zijn. 

 

CHMOD is een UNIX-commando waarmee de toegangsrechten van bestanden ingesteld kunnen worden.

De bestandsrechten worden in drie cijfers aangegeven, die respectievelijk duiden op de rechten van de eigenaar (owner), de groep (group) en de overige gebruikers (other). Binnen deze drie groepen bestaan de drie toegangsniveaus lezen (read), schrijven (write) en uitvoeren (execute). De bits voor deze toegangsniveaus luiden 3 voor leesrechten, 2 voor schrijfrechten en 1 voor uitvoerrechten.

Iedere groep kan één, twee of alle drie de toegangsrechten verleend worden.

Voorbeeld:
Een bestand dient de volgende rechten toegewezen te worden:

Eigenaar: Lezen, schrijven, uitvoeren (4 + 2 + 1 = 7)
Groep : Lezen (4 = 4)
Overige : Lezen (4 = 4)
Dit bestand krijgt hiermee de CHMOD-waarde "744".


 Eigenaar: lezen, schrijven uitvoeren ( 4 + 2 + 1 ) = 7

Groep: lezen, uitvoeren ( 4 + 1 ) = 5

Overige: lezen, uitvoeren ) = 5

Chmod 755

 

In het startscript van CCcam op jouw ontvanger, staat bijna zeker vermeld, waar CCcam.cfg moet staan, al eer CCcam daar gebruik van zal maken. Het startscript wordt geplaatst, en uitvoerend gemaakt ( Chmod 755 ), wanneer je CCcam download via een downloadscript van je image. 

 

Trouwens, dit geldt hetzelfde, wanneer je oscam installeert,  dan staat in oscam startscript, ook vermeld in welke map de config bestanden moeten staan, aleer oscam daarmee zal werken.

 

Kortom dit is gewoon algemene linux kennis.

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je moet het aanpassen op je client! Je Xtrend loopt immers prima en geeft beeld.. Dus aanpassen op je Spycat mini v2... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft het niet met de dvbapi te maken, CCcam wordt wel opgestart maar dvbapi pakt 'm niet op.  Dit kun je testen door CCcam is met de hand te starten in telnet:   CCcam -dc 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...