Ga naar inhoud


cccam op openatv ...kom er niet uit


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Voor een lokale cardshare is een SoftCam uiteraard wel vereist.....

 

dankje Mimisuki....dan maar blijven zoeken..pppfff

16 minuten geleden, bellejt zei:

herstarten en instellen bij instellingen.Zal daar staan en niet in aps

 

thanx !!

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vrot deze er eens op.....

softcam-feed 4.5.ipk

softcam-feed-universal_4.5-r0_all.ipk

aangepast door Mimisiku
Bestandje bijgevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yes, via een openatv site een werkende feed gevonden, gëinstalleerd en vervolgens softcam erop gezet !!.. ppffff nu nog kijken of deze ook werkt.. maar we zijn op weg.. mimisuku bedankt voor het meedenken, wanneer de eerste niet werkt probeer ik deze... thanx!! 

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2020 om 12:08, Mimisiku zei:

Ook even het juridische aspect in het oog houden... Dat kastje heeft geen CI slot en óók geen kaartsleuf! Behoudens als 'inhouse client' in eigen thuisnetwerk is er verder alleen CCcam nodig voor WAN cardsharing..... Dus even oppassen qua 'support'..

Wat is daar verkeerd aan is niet helemaal waar ik gebruik op de 2e ontvanger zonder sleuf met de legale extra kaart van C+ gewoon een usb reader niets aan de hand. 

card reader /dev/ttyUSB0
handled x(0) ecms and xx(xx) emms

SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev xxX entitlements:
Xxxx MANAGMENT        : 2020-09-10
Xxxa CANALDIGITAAL    : 2020-09-15

 

 

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evident..... We gaan uit van de handleiding en specs van de betreffende box... Dat je het kunt uitbreiden is enigzins logisch, maar dan wordt de ontvanger wel duurder in aanschaf.. Een USB readertje kost zo'n 20 á 30 Euro. Dan is hij €89 kwijt i.p.v. €59. Dan hád ie beter een Amikootje of Zgemma gekocht... Dat was ook de insteek...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Evident..... We gaan uit van de handleiding en specs van de betreffende box... Dat je het kunt uitbreiden is enigzins logisch, maar dan wordt de ontvanger wel duurder in aanschaf.. Een USB readertje kost zo'n 20 á 30 Euro. Dan is hij €89 kwijt i.p.v. €59. Dan hád ie beter een Amikootje of Zgemma gekocht... Dat was ook de insteek...

Klopt zgemma ben ik bijna verliefd op dingen werken als een speer op cccam met een "legale" kaart. 

 

Let wel even op de laatste zgemma's met 4K ben ik dan weer niet gek op daar werkt maar 1 cccam versie  op die te downloaden is, wat voor mij nogal wat problemen gaf omdat de 'legale' c+ daar mee niet wordt gezien, dus was gedwongen met deze 4K zgemma om met deze box over te stappen naar oscam daar werkt de 'legale' c+ kaart wel mee tot nu toe. 

 

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet gek op OScam!! Hele hordes hangen vast aan CCcam puur omdat het 'lekker makkelijk' is en overal breed uitgemeten wordt op het internet. Mensen zijn kuddedieren en houden vaak zelfs onlogisch vast aan wat ze kennen. En dan heb ik het nog niet eens over de illegale cardserver gebruikers!! FF gauw een CCcam.cfg erin en kijken maar... Overigens niet dat er geen OScam gebruikers zijn met dezelfde insteek...

OScam is veel beter en uitgebreider in de mogelijkheden. Kaartsloten kunnen per kaart afzonderlijk geconfigureerd worden. Er zijn meer codeersystemen ondersteund én het is actueel, er wordt dagelijks aan gewerkt en opgewaardeerd.

Veel mensen zien dat als een schier onoverbrugbaar probleem, terwijl het gewoon een beetje inlezen en proberen is.... De 4K ontvangers werken gewoon niet meer op Mipsel basis, maar gebruiken (uiteraard) de nieuwere armhf basis (en tegenwoordig ook HiSilicon en Armlogic). Die bestonden in de glorietijd van CCcam gewoonweg niet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, lindberg zei:

de cam werkt helaas niet

kun je voor anderen iets duidelijker zijn?

 

welke softcam heb je nu gekozen?

kun je ons tonen dat de softcam gestart is?

als je de CCcam.conf wijzigt om je homeshare mogelijk te maken voor de Spy box als client wat heb je daar dan staan?

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey sorry...moet soms ook werken....softcam gebruikt is cccam 2.30..lijntje in de cccam.cfg verwijst naar het lokale server ip adres met daarin poortnummer clientnaam en ww.

ik krijg geen beeld en kan helaas niet zien wat gebeurt daar ik ook geen cccam info kan vinden voor openatv....

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, lindberg zei:

hey sorry...moet soms ook werken....softcam gebruikt is cccam 2.30..lijntje in de cccam.cfg verwijst naar het lokale server ip adres met daarin poortnummer clientnaam en ww.

ik krijg geen beeld en kan helaas niet zien wat gebeurt daar ik ook geen cccam info kan vinden voor openatv....

Neeeeeejj, werken... Het moet niet gekker worden :) :) 

 

Je hebt de F: regel(s) wel toegevoegd in de CCcam.cfg van de server? Server ook een vast IP vergeven zodat ie altijd met dezelfde IP start? (Oké..of in de router opgegeven dat de STB altijd dezelfde IP krijgt uit de DHCP reeks?)

 

C-lijn dan in de 2de, 3de etc. STB verwijzend naar de server?

 

CCcamInfo1.3 en CCcamInfo1.4 niet op de OpenATV feed???

 

Eerst zorgen dat de kaart lokaal in de server werkt (dus beeld geeft).....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ja op de Xtrend  ( hoofdontvanger) staat alles zoals het hoort, en heb ik uiteraard ook beeld, op de spycat staat in de feeds helemaal niks van cccam,  en derhalve ook geen cccaminfo. denk dat ik hem ga proberen terug te sturen, heb er nu wel genoeg van.. dank voor jullie input.. 

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je beeld op de Xtrend hebt, dat de rest ook klopt

Het is Linux , controleren  op hoofdletters en spaties. 

 

CCcam.cfg op Xtrend server box

F: spycat mini

SERVER LISTEN PORT : 12000

En kijk of hier de rechten goed staan van CCcam.cfg, die moet op 755 staan, anders komt de client er niet in.

 

 

in de CCcam.cfg van de spycat mini zet je dan

'C: ipadres serverbox 12000 spycat mini

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...