Ga naar inhoud


Probleem weergave opgenomen programma's


GRINGO2011

Aanbevolen berichten

Wij hebben in Callao Salvaje (Zuid-Tenerife) optimale digitale ontvangst via duo LNB, maar bij het bekijken van opgenomen programma´s treedt af en toe bevriezing en vertraging van het beeld op, terwijl de audio nog blijft doorlopen. Weet iemand raad ? Hartelijk dank.

aangepast door Johan45
Prefix én onderwerp aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites


voor een iets betere hobbyist,is een linux ontvanger goed,maar mijn vader werkt met een philips die dus ook opnamemogelijkheden heeft,en moet eigenlijk bekennen,dat deze zo goed als nog niet gehaperd heeft.wel in de 2 jaar dat ze hem gebruikt hebben,al een keer of 2 de kaart eruit en erin en een keer een activatie puls.maar dat kom je met iedere (zelfs linux)ontvanger tegen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Het probleem doet zich bijna niet voor op Astra1, Astra3 is wel een probleemkindje in Tenerife, een voldoende sterk en stabiel signaal is absoluut noodzakelijk. Sommige schotels blijken minder geschikt te zijn voor de monoblock LNB met vooral signaal zwakte op Astra3 en dus blokjesbeeld en uitvallen.Je kan het signaal bekijken in het menu satelietontvanger code 1234 en dan de diseque van astra3, als het signaal geen minimaal 7 blokjes heeft heb je het probleem mischien gevonden, want in de software v deze toestellen zitten er wel meer problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, mijn naam is Landa ik heb net een registratie laten maken om "mijn" probleem voor te leggen.

Ik ben in het bezit van een phillips m7 dsr 8141 recorder (ik weet niet of ik op de goede plaats zit) en het volgende probleem doet zich voor:

Als ik een programma heb opgenomen dan geeft de recorder dat feilloos aan dat dit gebeurt is.

als ik later een programma terug wil zien blijft het beeld "bevroren" en is er geen beweging in te krijgen.

Dit gebeurt ook wel een als ik b.v. naar een film van 2,30 uur zit te kijken en na 2 uur gaat hij ook in de "vries stand"

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem. Ik kan in de gebruiks aanwijzing hier niets over vinden.

Mijn dank is bij voorbaat groot :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een philips 8121, maar dit gebeurt bij ons ook regelmatig.

Je moet even kijken hoeveel minuten er ongeveer voorbij zijn, onthoudt dit schakel het toestel helemaal uit(met de aan/uitknop indien mogelijk) start hem weer, zoek het te bekijken programma op en speel hem af, spoel door totdat je weer bij het punt was waar je was en meestal kun je dan weer gewoon verder kijken.

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerdam,

Ik denk dat ik dat wel wil, alleen wil ik dit wel (onder begeleiding van een huisvriend die er meer verstand van heeft dan ik )doen.

Als je deze informatie doorgeeft zal ik dat niet " morgen" uitvoeren, maar zal nog even afwachten tot dit onder

Supervisie van onze huisvriend gebeurt. Bij mij gaan de eerste 2 a 3 stappen goed en ineens begrijp ook het niet meer of gaat het fout, vandaar. In ieder geval alvast dank je voor je medewerking. Ik hou je. Nadien op de hoogte van de ontwikkeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik ben even een poosje zonder goed internet geweest, maar nu is alles weer goed.

Wat ik je nu geef heb ik ook van een forum.

Je moet het volgende doen bij een 8121, maar ik denk dat het ook wel bij het apparaat kan wat jij hebt.

1. Zet de decoder op stand-by en wacht tot de klok in het display verschijnt

2. Druk nu(bij de 8121) op de groene knop van de afstandsbediening ( ongeveer 10 sec), de decoder moet nu weer aan gaan. Het Hidden Menu verschijnt.

3. Hij vraagt om een pincode, deze is (bij de 8121) 756839 de overige cijfers staan vermeld op het scherm achter de tekst Currend Time , staat daar bv 01:15 AM dan gebruik je de cijfers 0115 zodat je dus het volgende hebt ingetypt 7568390115.

4. Er verschijnen nu enkele opties, kies hiervan de tweede recovery.

5. nu opent een menu met 5 opties, kies voor flash recovery, druk op OK. U ziet een venster met Feedback, druk weer op OK.

6. Kies nu voor Apppstore Recovery, druk weer op OK en wacht totdat je een venster met Succes ziet.Druk weer op OK.

7.Je komt weer in een menu van daarnet, druk nu op Exit op de afstandsbediening. Je toestel geeft dan de volgende mededeling; Your STB will rebooted in a few seconds, wacht tot je toestel weer aan gaat.

8. Op het toestel zie je op de display Init, even geduld en hij start weer.

9. Je moet nu de eerste installatie weer doorlopen.

10. Nadat deze voltooid is gaat het toestel op blauw en laadt hij de nieuwe software.

11. Het toestel herstart zichzelf nog eens en dan zal het apparaat weer goed moeten zijn.

Maar let op dit geldt dus voor een 8121!Maar misschien geldt dit ook voor die van jou.

Succes ermee.

Gerdam

aangepast door Gerdam

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerdam, hartelijk dank voor je ondersteuning.

Ik ga dit uitprinten en bewaren.

Sinds ik de decoder van het stroomnet heb afgehaald zijn er verder geen problemen geweest.

De opnames die het niet deden heb ik maar verwijdert.

Ik ga dit in ieder geval bewaren voor "je weet maar nooit"

Super dat je dit gedaan hebt voor mij en ik zal je bij het gebruik hiervan op de hoogte houden.

:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Mimisiku

Zelfde methode als Gerdam beschreef. Kies nu in het Hidden Menu 'Refurbish Harddisk'. Let wel! Alle info gaat dan onherroepelijk verloren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...