Ga naar inhoud


Brandstofprijzen


Earthfinder

Aanbevolen berichten

En je ziet de link tussen een en ander niet? Je zal wel anders piepen als Spanje eindelijk goed gaat bezuinigen en je ziet dat veel voorzieningen om je heen afgebroken worden.

Precies ook salarissen zijn er al lager en dat word nog lager nu.

Als je er werkt is het lood om oud ijzer heb je aow en pensioen vanuit nederland

zit je [nog] goed.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kwartje van Kok moet er gewoon weer af! Dit was een tijdelijke maatregel, maar ondertussen zijn we 20 jaar verder.

 

Voor het tanken heb ik een app op mijn Iphone welke mij de goedkoopste benzinepomp bij mij in de buurt laat zien.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het kwartje van Kok wat geen kwartje was.(Wikipedia)

De accijnsverhoging bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en 7 cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel, exclusief btw.
Door bevriezing van de accijns voor de eerste drie jaren na de invoering van het kwartje van Kok, is het volgens de overheid reeds aan de weggebruiker teruggegeven.

 

Als je moet gaan omrijden voor één of twee cent op een liter brandstof ben je al snel duurder uit.

Zeker als je die paar centjes gaat bekijken tov van het totaal bedrag wat je moet afrekenen.

Een app is dus totaal overbodig, je weet zo ook wel dat je niet aan de snelweg moet tanken.

Ik denk dat je meer had bespaard als je geen i-Phone had aangeschaft. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het reeds is teruggegeven aan de weggebruiker, dan vraag ik mij af waarom de PVV het kwartje van Kok alsnog eraf wil hebben ???

 

Omrijden voor 1 a 2 cent per liter doe ik niet, scheelt mij toch echt ruim 6 euro op een volle tank. Aangezien ik veel op de weg zit, en minimaal 2 keer per week tank, scheelt mij dit minimaal 48 euro per maand.

 

Met die 48 euro per maand heb ik mijn Iphone weer terug verdiend ;)

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja de PVV heeft wel meer van die onderbuik issues.

Geld terug geven aan de automobilist midden in crisistijd lijkt mij weinig reëel.

 

6 euro op een tank lijkt mij erg veel dat zou bij 50 liter tanken, 12 cent per liter op moeten leveren.

Dat soort verschillen in prijzen hebben wij niet in de regio Eindhoven, dan heb je eerder die app nodig om dat extra dure tankstation te vinden.

Ik ben bang dat er in deze regio er bij de i-phone dik geld bij moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook om, als er wat te verdienen valt... 10 cent is makkelijk te halen hier... maar overigens ook in Zweden en in Denemarken. In DK is tanken voor 10 uur 's ochtends op een aantal dagen overigens erg lukratief... dan daalt de prijs met 1 tot 1.75 DKr per liter (13 tot 23 eurocent) Exact om 10 uur zit iedereen weer op de maximumprijs, en zie je niemand meer tanken....

 

Om even snel te berekenen hoeveel je 'kan' omrijden om nog economisch verantwoord te zijn, kan je hier doen : http://benzinpreis.de/bprechner.phtml

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in het noorden normaal dat er kortingen worden gegeven. Vandaag zou ik bij een volle tank €4,25 besparen. Op de screenshots van de I-phone app kun je zien dat er vandaag €6,85 bespaard kan worden op een volle tank, maar dus ook €14,05 duurder uit kan zijn!

 

fotoMedium.png

foto1Medium.png

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de app tankt iedereen dus gemiddeld 65 liter?

 

Ik heb een Opel Vectra en een Nissan Primera en allebei krijg ik er geen 65 liter ingeperst.

Ook bij mijn oude Mitsubishi Galant en Citroën BX en Fiat nog nooit heb ik zo'n grote tank gehad en je rijdt toch ook nooit je hele tank leeg.

Dus daar gaat al een deel van het voordeel omdat je maar 40 a 50 liter tankt en als je een kleine auto hebt nog maar 30 liter.

 

Bij ons in de buitenwijk is de benzine vandaag €1,669.

Besparen doe ik dus pas als ik elders goedkoper kan tanken en er toevallig ook nog voorbij rijd of in de buurt ben.

Wat de prijs in Amsterdam, Maastricht of Leeuwarden doet is totaal niet relevant voor mijn besparing, het nationaal prijspeil is dus onzin.

Hier in het noorden normaal dat er kortingen worden gegeven. Vandaag zou ik bij een volle tank €4,25 besparen.

Overal worden kortingen gegeven, ook hier in het zuiden, 10cent/liter is vrij normaal.

Op de screenshots van de I-phone app kun je zien dat er vandaag €6,85 bespaard kan worden op een volle tank

En god weet waar je helemaal naar toe had moeten rijden.

Jouw besparing zou dan zijn geweest € 6,85 - € 4,25 = € 2,60 / 65 liter = 4ct per liter x 50 liter die wel in je auto past = € 2,- minus de opgereden brandstof voor het omrijden.

 

Helemaal niks dus.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap jouw berekening even niet

Ik moet tanken dus kijk wie er het goedkoopst in de omgeving is, de goedkoopste zit in dit geval op 4,2Km. hoever de duurdere zitten weet ik dus niet maar die zal zeker niet tegenover je huis of bedrijf gevestigd zijn.

In het uiterste geval moet je dus 8,4Km heen en weer rijden als je auto rond de 1 op 13 rijdt dus ongeveer 3/4 liter benzine. Benzine kost hier zo ongeveer 161,9 dus de kosten aan brandstof ongeveer 1,25

 

besparing dus zo'n 3 euro ipv nix

 

maar ik tank dus wel pas als de tank leeg is en dan gaat er dus wel bijna 70L in

 

Vandaag getankt in Dld voor 154,9 en dus met 68L bijna 10 euro uitgespaard en dus ruim voldoende om de rit mee te betalen.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...