Ga naar inhoud


Brandstofprijzen


Earthfinder

Aanbevolen berichten

de goedkoopste zit in dit geval op 4,2Km

Ten opzichte van wie of wat bespaar je dan?

Als je daar altijd al tankt bespaar je dus helemaal niets.

Als je goedkoper uit wil zijn moet je vergelijken met wat je normaal doet en niet met een fictief "reken je rijk" bedrag van een app.

 

Om 68 liter te tanken moet de gemiddelde Nederlander 2 jerrycans extra meenemen.

De gemiddelde Nederlander krijgt ook een rolberoerte als hij 68 liter in 1keer zou moeten afrekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rijden naar de goedkoopste brengt de laagste prijs tot stand. Mat andere woorden: je beloont de goedkoopste.

Als je dat niet doet, is er helemaal geen concurrentie en gaat de prijs nog verder omhoog.

  • Like 1

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hebben van een grote tank is erg prettig... dat zou ik ook willen, want dat maakt je voordeel alleen maar groter.

Ik heb helaas slechts een 45 liter tank, en tank meestal iets tussen de 35 en 40 liter...

 

Die App is inderdaad wel interessant... want als je slechts 4 kn moet rijden om de goedkoopste aanbieder te vinden in jouw buurt, is dit erg de moeite waard.

Nadeel van dat app gedoe is dat mobiele verbindingen in Nederland heel erg duur zijn... Ik kijk thuis altijd op de computer voordat ik ga tanken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app is ingesteld naar mijn auto, dus 65 liter.

 

Rekenvoorbeeld:

 

Mijn auto rijdt 1:10, en ik heb een tankvoordeel van 6,85 euro op een volle tank.

 

Dat betekent dat ik 4,07 liter goedkoper uit ben en dus 40KM extra rijdt op een volle tank. Minus het heen en weer rijden heb ik dan nog een voordeel van 32KM. Dan lijkt mij 8,4KM omrijden prima!

 

Gezien ik 2 keer per week tank, bespaar ik dus €13,70 per week en €54,80 per 4 weken.

 

 

 

Maar ik zit veel op de weg, rijd dus overal langs en hoef dus niet om te rijden.

 

Ik tank dus wel altijd vol en ben niet anders gewend. Rolberoertes heb ik dan nog geen last van gehad :-)

 

 

Maar goed, het wordt nu een welles/nietes spelletje en daar pas ik voor.

 

De app is voor mij interessant, ik ben er blij mee.

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou???? geen rolberoertes?

Ik schrik toch elke keer wel weer als er voor meer dan 100 euro in de tank verdwijnt hoor.

Gelukkig staat daar wel tegenover dat ik wel rond de 1000Km met 1 tank kan rijden en dat mijn klanten uiteindelijk de brandstof betalen.

 

Maar wellicht dat daar wel je grootste besparing in kan zitten, nl. op zoek naar een auto die geen 1 op 10 rijdt maar richting de 1 op 15.

1 km verder komen met 1 liter brandstof is in jouw geval al een besparing van 10%.

Verstook je net als ik tussen de 5000 en 6000 euro aan brandstof per jaar dan is het uiteindelijk wel 500 a 600 euro minder uitgeven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerrit: Er staat ook bij dat het een rekenvoorbeeld is ;)

 

Dus mijn auto haalt wel meer dan 1:10 hoor :D

 

En rolberoertes krijg ik inderdaad niet, omdat mijn benzinekosten weer terugvloeien in mijn zak via mijn klanten :)

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe je het ook draait of keert, sommige aanbieders bieden een iets "slechtere" diesel aan waardoor er soms minder km kunnen gereden worden met hetzelfde aantal km. Maar aangezien het verbruik ook afhangt van zoveel andere factoren (rijstijl, afstand of stadsverkeer) etc... is dit moeilijk te achterhalen.

Wat vele garagisten wel vertellen is dat bij het tanken van deze "slechtere" diesel, de auto meer slijtage zal hebben aan verscheidene onderdelen waardoor het voordeel van de goedkopere brandstof weggesmolten is als sneeuw voor de zon.

dus bezin eer je begint !!!

PS. wil hiermee niet zeggen dat de duurdere brandstof op zich beter is, maar persoonlijk vermijd ik de tankstations aan de grootwarenhuizen zoveel mogelijk.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er verstand van?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens gezien dat een zgn. witte pomp bevoorraad werd. Dat gebeurde met een tankauto van één van de grote oliemaatschappijen. Dat is ook logisch, dit soort bedrijven heeeft natuurlijk geen eigen raffinaderijen en koopt daarom hun producten bij de grote oliemaatschappijen.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe je het ook draait of keert, sommige aanbieders bieden een iets "slechtere" diesel aan waardoor er soms minder km kunnen gereden worden met hetzelfde aantal km. Maar aangezien het verbruik ook afhangt van zoveel andere factoren (rijstijl, afstand of stadsverkeer) etc... is dit moeilijk te achterhalen.

Wat vele garagisten wel vertellen is dat bij het tanken van deze "slechtere" diesel, de auto meer slijtage zal hebben aan verscheidene onderdelen waardoor het voordeel van de goedkopere brandstof weggesmolten is als sneeuw voor de zon.

dus bezin eer je begint !!!

PS. wil hiermee niet zeggen dat de duurdere brandstof op zich beter is, maar persoonlijk vermijd ik de tankstations aan de grootwarenhuizen zoveel mogelijk.

 

Neem maar van mij aan dat het niets uitmaakt. Ik kom veel op die depots maar er rijden alle merken aan en af en ze worden allemaal geladen met dezelfde tankinhoud dat op dat moment wordt geladen van dat depot. Zelfs de duurdere extreme diesel is een farse eerste klas. De substantie is zogenaamd anders en beter maar ik heb zelf gezien dat beide type's brandstof uit dezelfde verlading komen.

Hetzelfde geld voor veel electronica ze plakken er ander plaatje op en dat is het dan. Het is namelijk veel te duur om verschillende tankinstallaties, of productielijnen aan te leggen.

Ik denk dat goed onderhoud van je auto belangrijker is dan wat voor een benzine, lpg of diesel dat je tankt in Nederland.

 

Wel is de prijs totaal niet meer in verhouding met wat een vat olie kost, tankte ik na de overgang naar de euro nog voor € 0.75/liter is dat nu rond de € 1,40/liter en wanneer ik dan de tabel er op los laat zouden we nu rond de € 1,15/liter moeten betalen en daar zit nu het verschil van de winst van een Shell van 7 miljard winst dan wel 28,6 miljard en een stijging in 2011 van 54% die wij door onze strot krijgen geduuwd is ze barre tijden. Dit vind ik gewoon erg onbeschoft van al die maatschapijen en de overheid doet hier echt niets aan omdat die nu eemaal veel meer accijns van ons plukken dan wanneer de pomprijs lager staat, en dan komt daar nog de btw overheen of je 19%btw ontvangt over een literprijs van € 1,15 of van € 1,40 scheelt dat per liter ongeveer € 0,05 en reken dan maar eens uit hoeveel liter we tanken per dag en dit is voor benzine dus nog een groter vershil. Dus verwacht van de overheid geen eerlijke deals, wat voor regering er ook zit dat maakt niets uit voor deze geldwolven die willen bezuinigen maar de rekening wel aan de bewoners van het land doorschuift. :cry:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt inderdaad helemaal niets uit waar je tankt. Ik weet ook 100% zeker dat de merkloze tankstations hun benzine ook van de traditionele raffinaderijen krijgen... ze hebben inderdaad geen eigen installatie, dat is veel te duur. Het is zelfs zo dat tankwagens van Esso soms gevuld worden met Shell, en omgekeerd... als dat toevallig zo uiklomt.

Tank dus altijd bij de goedkoopste pomp!

 

het is inderdaad ontzettend duur, en helemaal niet in verhouding tot de olieprijs... maar ja, je moet het eu-lidmaatschap en al de extra kosten die daar nog bovenop komen toch ergens van betalen. En op die manier is het het makkelijkste, iedereen mekkert, maar betaalt grif.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft natuurlijk helemaal niets met EU lidmaatschap te maken.

Je kan dus net zo goed zeggen dat je de hypotheekrenteaftrek toch ergens mee moet bekostigen.

Maar dan kom je op politieke voorkeuren en laat dat zwetsen maar aan de politiek over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn dure avensis verso in ieder geval ingeruild voor een zuinigere Seat Alhambra.

Met de avensis kwam ik niet boven de 1 op 13,5 (diesel) en dan moest ik al heel rustig rijden, niet sneller dan 110, airco niet gebruiken enz.

Nu heb ik op een volle tank (70l) al bijna 1200Km gereden en hij geeft nog steeds aan dat ik een kwart tank vol heb en nog 280Km zou moeten kunnen rijden. Zou dat lukken dan kom ik uit op 1 op 21 (en dat gewoon 120 rijden en met de lampen en airco aan)

De boordcomputer zelf geeft aan dat er gemiddeld 4,5L per 100Km is gebruikt en dan kom je op 1 op 22.

Maar met 1 op 18 ben ik ook al tevreden want dat scheelt met de huidige prijzen en 50.000Km toch al snel zo'n 1600 euro per jaar.

Als je de kosten van de auto niet meerekend dan denk ik dat je op geen andere manier zo veel op de kosten kunt besparen.

 

En ja mopperen op de maatschappijen en overheid helpt toch niet, je bent gewoon afhankelijk van hun, immers hoe moet je anders op je werk komen, boodschappen doen enz"?

Ze wijzen alleen maar naar elkaar als boosdoener voor de hoge prijzen.

Ook al die oproepen om niet meer te tanken bij de grote maatschappijen helpen niets zolang niet ook echt iedereen daar aan meedoet.

En al helemaal de oproepen om een dag de auto te laten staan, ze lachen je gewoon recht in het gezicht uit, wetende dat je overmorgen toch weer moet rijden en brandstof nodig hebt.

Ook de overheid doet daar flink aan mee immers stel dat je een manier zou ontdekken om je auto op een andere (goedkopere) brandstof te kunnen laten rijden dan blokkeerd de overheid dat door te eisen dat je gebruik moet maken van een door de overheid toegestane brandstof. (waar ze accijns op kunnen heffen)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...