Ga naar inhoud


Brandstofprijzen


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Het is triest om te moeten constateren dat de graai-cultuur nog altijd actueel is. Maar ik kan niet anders concluderen. Zie bijgaande grafieken.

In het verloop van de Euro zie je ongeveer een daling van 7% t.o.v. de Dollar.

De olieprijs is ongeveer 21% gedaald tov de hoogste prijs, in de maand maart. Hieruit kun je concluderen dat de prijs aan de pomp toch met zo'n 14% gedaald zou kunnen zijn, dus rond de € 1,46.

De praktijk wijst uit, dat de prijs van Euro95 rond de € 1,70 blijft schommelen.

 

Ik heb er op zich niet heel veel last van, ik rijd nog geen 15000 km/jaar. Maar ik vind wel dat er een reëele prijs gevraagd moet worden voor producten.

 

Volgens mij verdient er een bedrijf (en de staat) enorm aan de huidige brandstofprijzen! Dit is toch bestempeld als "graaicultuur"?!

Of mis ik iets?

 

Bronnen van de grafieken:

http://www.valuta.nl/koers_grafieken

http://www.dollarkoers.nl/olieprijs/

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas is het hier (in Griekenland) nog erger: rond de Eur 1,85 per liter

Het verschil in 2005 toen ik emigreerde was dat de GR prijzen Eur 0,85 waren en NL prijzen rond de Eur 1,40

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in amerika betaal je nu iets van een 60 cent per liter aan de pomp, hierin zit dan ook al belasting in verwerkt.

Dat is een verschil > 1 €, en dan is men verbaasd dat het slecht gaat met de economie.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

70% van de benzineprijs is belasting en accijns, dus die daling van 14% geldt alleen over die 30% die met de prijs van de benzine zelf te maken heeft.

Dat komt bij een daling van 14% op een prijs van €1,81 op 7,6 cent uit. (14% van 54,3ct (30%benzineprijs) =7,6ct)

Maakt dus een prijs van €1,734 , wat dus dicht bij de realiteit zit.

(Uit de losse hand gerekend om een indruk te geven)

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

@satcat: Ik ga even uit van de prijs aan de pomp bij mij in mijn woonplaats. Die staat al maanden op € 1,699.

Als dat naast de waardedaling van de Euro zet en de daling van de olieprijs, dan klopt het niet mee t.o.v. een paar maand terug.

Wat ik ook nog weet, dat vanwege de spanningen bij Iran de benzine-prijs in snel tempo omhoog werd gegooid, omdat de olieprijs zo steeg.

Inmiddels is de olieprijs al ver onder het niveau van voor de Iran-kwestie maar blijven de hoge brandstofprijzen gehandhaafd.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satcat: Ik ga even uit van de prijs aan de pomp bij mij in mijn woonplaats. Die staat al maanden op € 1,699.

Dan hebben jullie in Dokkum geluk gehad.

Wij, in de rest van Nederland hebben geruime tijd al fors meer moeten betalen.

Hier tegen de Belgische grens (15km) is de prijs afgelopen twee weken van €1,799 gedaald naar €1,699

 

 

(btw tov een biertje in het café, is benzine nog altijd spotgoedkoop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie stelt de prijs vast?

naast alle taxen en kwartjes?

juist de POMPhouder....

 

rij voor de gein eens via A2 > afslag Maaseik over Belgisch Grondgebied naar Maastricht

(elk weekend rijden er 4 op 5 met renwielfiets die richting)

 

kijk eens (gemiddeld) om de 5 kilometer daar zijn de Brandstofprijzen anders

maar wel 20 eurocent minder als Amsterdam en de Autosnelweg (A2 in Nederland met hun ridicuul supermarkt aanbodt)

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

langs de snelweg wordt je zowizo getild qua brandstof prijzen. Als ik brandstof nodig heb vraag ik mijn navigatie wel waar de dichtst bij zijnde pomp is die niet aan de snelweg zit. Scheelt vaak al meer dan € 0,10 per liter, daar rijd ik wel even een stukje voor om :)

 

Voor de rest snap ik ook niet dat de brandstof prijzen meteen omhoog gaan als de olieprijs stijgt, maar vele malen langzamer dalen dan wat de olieprijs doet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Langs de snelweg worden de pompstation locaties geveild door de overheid.

Dat zie je terug in de prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja de benzine prijzen.....

Toen hier de prijzen rond de € 1.30 lagen was het op de kanarische eilanden in Januari rond de € 1.-

Als het hier rond de € 1.80 zit ligt het op de Kanarische eilanden nog steeds rond de €1,-

Daar zie je geen echte prijsverhogingen door de hoge olie prijzen

Daar zullen ze wel een eigen olie put hebben denk ik.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zij tegen mijn vrouw , kom we gaan een smak geld uitgeven,ze stapte bij me in de auto met een big :) , en zij waar gaan we heen ,ik zij TANKEN ;)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is gewoon diefstal... Ik zit moneteel gelukkig in Denemarken en hier is het ook duur, maar wel een stuk goedkoper dan in Nederland.

Ik heb vanochtend hier in Ulfborg getankt bij "1-2-3 benzin" voor DKr 11.18 per liter en als je dat omrekent zit je precies op 1.50 euro voor een liter 95 oktan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer mijn tankbeurten weer te combineren met bezoekjes aan Duitsland.

Lange tijd kon je er niet meer voor naar toe rijden maar nu scheelt het weer zo'n 8 cent de liter en wordt het weer interessant om even een paar km om te rijden.

Als straks de BTW de lucht in gaat wordt het alleen maar leuker om in Duitsland te gaan tanken en daar je inkopen te gaan doen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...