Ga naar inhoud


DM 8000 wordt niet meer gemaakt, snik, snik!


janneke

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ze bleven veel te lang in het duister betreft de inbouw van Blu Ray !

 

Nee hoor. Daar zijn ze heel duidelijk over geweest. Inbouw van CD/DVD optical mogelijk. Er is nooit over Blu-Ray gesproken. Dat kan ook niet in een (gedeeltelijk) open source box.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroensky

Nee hoor. Daar zijn ze heel duidelijk over geweest. Inbouw van CD/DVD optical mogelijk. Er is nooit over Blu-Ray gesproken. Dat kan ook niet in een (gedeeltelijk) open source box.

 

Mvg,

 

Michel

 

Dat kan wel, alleen niog niet betreft en- en de- cryptie. Een BD-RW is gewoon een optical medium, je kan sowieso het als data brander gebruiken(maar dan met Bluray opslag capaciteit ipv DVD opslag capaciteit).

Alleen het demuxen naar uiteindelijk BDMV, zodat het in elke blu ray spelerafspeelt, daar zijn ze nu bij dmm nog mee bezig om goed werkend te krijgen op een DM8000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kan pas sinds kort en is ook niet van toepassing op officiële BluRay disks. Het omzeilen van de kopieerbeveiligingen is namelijk verboden.

 

Zonder BluRay licentie kan je geen officiële disks afspelen en dan heb je zo weinig aan je mooie (en dure) slim-line BluRay-ROM/RW drive.

 

Het (intern) kunnen branden van BR lijkt mij weinig zinvol. Er zit immers een netwerk aansluiting op en als je dan al zou willen branden, gaat dat op een PC vele malen beter en eenvoudiger.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan werkelijk zo eenvoudig om een opgenomen programma , vb in HD, gewoon op een blu ray schijf te branden met je pc, om het dan te bekijken op een blu ray speler ?

Waar kan ik vinden hoe dat in zn werk gaat, ditzou ik heel graag kunnen doen.

 

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVR studio HD 2 voor 85 euro's

 

Heb zelf de sd versie, werkt perfect.

 

Probeer de gratis 1 maand proef versie maar eens

 

Aanbieding 69,00 Euries

aangepast door EBOR

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee komt dan een einde aan de kwalitatief allerbeste DVB receiver die ik ooit in mijn handen gehad heb.

 

Mvg,

 

Michel

 

nou nou niet overdrijven

ik heb hier ook een 8000 staan , het oled schermpje is al vervangen zat een streep in

het klepje aan de voorkant is nogal gammel en laat heel snel los en dat voor een box van 1000 euro

 

en ik denk dat de toekomst voor de software/image ondersteuning voor dream ook niet op een hoog pitje komt te liggen( te weinig geheugen ,)

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jij weet dus een kwalitatief betere DVB receiver met (ongeveer) dezelfde mogelijkheden?

 

Laat maar horen dan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou niet overdrijven

ik heb hier ook een 8000 staan , het oled schermpje is al vervangen zat een streep in

het klepje aan de voorkant is nogal gammel en laat heel snel los en dat voor een box van 1000 euro

 

en ik denk dat de toekomst voor de software/image ondersteuning voor dream ook niet op een hoog pitje komt te liggen( te weinig geheugen ,)

Jij weet dus een kwalitatief betere DVB receiver met (ongeveer) dezelfde mogelijkheden?

 

Laat maar horen dan.

 

Mvg,

 

Michel

 

Ik denk dat hij naast de pot pist!! :)

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou niet overdrijven

ik heb hier ook een 8000 staan , het oled schermpje is al vervangen zat een streep in

het klepje aan de voorkant is nogal gammel en laat heel snel los en dat voor een box van 1000 euro

 

en ik denk dat de toekomst voor de software/image ondersteuning voor dream ook niet op een hoog pitje komt te liggen( te weinig geheugen ,)

 

Damn! Hoe ga jij in godsnaam met je 8000 om? Ik hoor dit namelijk voor het eerst. Ik behandel de mijne als een prinsesje.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel zuinig denk ik alleen het klepje is van een slechte construtie vind ik en ik heb er meer gezien die hetzelfde probleem hebben ( en anders zoek maar eens op internet )

een kwalitatief betere DVB receiver voor die prijs vind je nergens ( maar de 8000 is nogal duur )

maar een bv CT 9500 met 2 usb tuners ( tot 4 tuners ) kan denk ik zeker tippen aan een 8000 alleen er past geen dvd speler in en heeft geen HD pip

maar voor de rest is de CT 9500 de meerdere in een 8000 alleen de prijs is minder dan van een 8000

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maar de bouwkwaliteit van met name het mainboard kan je niet vergelijken. De Dreambox DM8000 wijkt volledig af van alle andere dreamboxen die er ooit gemaakt zijn. Het technisch ontwerp en de componenten zijn van een abnormaal hoog kwaliteitsniveau. Daarmee is de DM8000 beter dan welke satellietontvanger dan ook.

 

Bovendien beschikt de DM8000 dan weliswaar 'maar' over 256MB RAM, maar dat is wel het veel snellere DDR2 geheugen, in plaats van DDR zoals in vrijwel alle andere concurrenten en dat merk je...

 

Ik heb nog nooit een betere en betrouwbaardere enigma2 receiver gezien en heb er al heel wat in mijn handen gehad.

 

De DM8000 is gemaakt om niet kapot te gaan. Daar kan een los glaasje of een door lompheid kapot gemaakt klepje niets aan veranderen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de bouwkwaliteit van met name het mainboard kan je niet vergelijken. De Dreambox DM8000 wijkt volledig af van alle andere dreamboxen die er ooit gemaakt zijn. Het technisch ontwerp en de componenten zijn van een abnormaal hoog kwaliteitsniveau. Daarmee is de DM8000 beter dan welke satellietontvanger dan ook.

 

Bovendien beschikt de DM8000 dan weliswaar 'maar' over 256MB RAM, maar dat is wel het veel snellere DDR2 geheugen, in plaats van DDR zoals in vrijwel alle andere concurrenten en dat merk je...

 

Ik heb nog nooit een betere en betrouwbaardere enigma2 receiver gezien en heb er al heel wat in mijn handen gehad.

 

De DM8000 is gemaakt om niet kapot te gaan. Daar kan een los glaasje of een door lompheid kapot gemaakt klepje niets aan veranderen.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

 

heb nu een aantal dreamboxen gehad

 

en nog nooit eentje kapot geen klepje geen glaasje niks

 

 

en nu de 8000 helemaal top

 

jammer dat hij niet meer word gemaakt

 

dit is met recht de beste dreambox die ik ooit heb gehad

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens van Humax 5400 overgestapt op 7025 en kocht toen nog 1 voor mijn ouders, kocht daarnaast een 500 serie en ben vervolgens overgegaan naar de 8000. Jongens...wat een uitvinding. Ik zit tot nu toe elke dag aan mijn 8000 al is het maar voor 5 minuten.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik behandel de mijne als een prinsesje.

 

Ik zit tot nu toe elke dag aan mijn 8000 al is het maar voor 5 minuten.

 

En wat zegt jou behandelend arts daarvan?? :grin:

 

Beetje eng....Perv.... :P ROFL

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...