Ga naar inhoud


8 Satellieten instelling Dreambox 8000


wirin

Aanbevolen berichten

Hallo Sat vrienden,

 

Ik heb een Dreambox 8000 met 4 satellieten. Nu wil ik hem uitbreiden met 8 satellieten en ik heb een diseqcswitch gehaald van EMP Centauri S8/1PCP-W2. Satellieten heb ik goed uitgericht maar ik krijg de diseqcswitch niet ingesteld. Ik heb van alles geprobeerd wat op het internet staat. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan doen en eventueel met foto`s? Ik ben nu al 3 dagen bezig maar tevergeefs. Gewoon de 4/1 switch erin doen en werken maar, maar de 8 switch wilt mij niet lukken.

Alvast mijn hartelijke dank,

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor dreambox gewoon 1.1 gebruiken

 

instellingen zijn dan :

LNB1

****

Satelliet : sat kiezen

LNB : LNB1

Prioriteit : Auto

LOF : universele lnb

Spanningsmodus : Polarisatie

Verhoogd Voltage = nee

Tone modus : Band

Diseqc-modus : 1.1

Toneburst : Geen

Committed Diseqc commando : geen

Snelle Diseqc : nee

herhaal sequence : nee

Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst

Unicommited Diseqc commando : Input1

Diseqc herhaling : Geen

 

LNB2

****

Satelliet : satkiezen

LNB : LNB2

Prioriteit : Auto

LOF : universele lnb

Spanningsmodus : Polarisatie

Verhoogd Voltage = nee

Tone modus : Band

Diseqc-modus : 1.1

Toneburst : Geen

Committed Diseqc commando : geen

Snelle Diseqc : nee

herhaal sequence : nee

Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst

Unicommited Diseqc commando : Input2

Diseqc herhaling : Geen

 

enzo verder

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik nog niet geprobeerd dacht ik, maar dit MOET werken? Dus verder met lnb 3 en input 3? Ik neem aan dat de satelliet die aangesloten is op lnb 3, dat dat moet zijn? Dus als astra 3 op lnb 3 is aangesloten dat ik ook die moet aangeven en niet b.v. astra 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

foutje verbetert, je moet het zo invullen zo als je de lnb's op de switch hebt aan gesloten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Net zo gedaan en ik heb alleen beeld op astra 1 en 3, derest pakt hij niet! Wat gaat er mis? astra 1 zit op nummer 4 en astra 3 zit op 5. Dit is de aansluiting:

1-7e

2-13e

3-16e

4-19.2e

5-23.5e

6-28.2e

7-39e

En zo heb ik hem ook aangesloten en ingesteld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als je in de satelliet-setup naar 13E Hotbird gaat, dan staat daar disecq 1.1 LNB2 / input 2 vermeld, en 28.2 Astra 2 staat vermeld als disecq 1.1 LNB 6 / input6.

zo zou het moeten werken, ja.

doe eens een manuele transponder scan op één van de frekwenties van die satellieten, krijgt je tuner een lock ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satvrienden,

 

Ik heb ook een centauri maar model 168W V2 ( is model zonder bit sw), heb schotel met 5 koppen, 4 uitgangen/kop en 4 switchen waarvan 3 centauris (9 in /1 uit) Door omstandigheden lukt het mij niet, om meer koppen uit te richten op mijn visiosat. Tuner : DM 8000 .Gegevens die afwijken van mijn installatie zijn :

 

- diseqc modus : 1.2 en geen 1.1 ( in bericht voor dm moet 1.1 gebruiken ??, zie manuel van sw)

- vastgelegd diseqc commando : input X ( idem als ingang ) dus lnb = 4, X = ingang 4 ( !!!!!!!)

- snelle diseqc : ja

- herhaal sequence : ja

- diseqc herhaling : drie

 

De laatste drie parameters zijn niet zo belanrijk denk ik

 

LOF = universele lnb

 

Volgorde van satelieten is niet belangrijk denk ik.Daar u op 1 en 3 beeld heeft ,vermoed ik dat de aansluitingen niet overeen komen met de instellingen.Dus beginnen met 1 sat en zien of alles werkt en zo verder bouwen met de volgende. Het kan zijn na dat de instellingen zijn geprogrammeerd dat de DM eff moet heropgestart worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

disecq 1.2 is voor een draaibare antenne, met gotoX aansturing. Ik meen dat je er ook wel een switch mee kunt aansturen, maar denk toch dat disecq 1.1 aanbevolen is.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwissel eens de kabels van de astra3/astra2, zet astra2 op LNB5/input5 en scan. Als er geen zenders gevonden worden dan staat de LNB niet goed afgesteld, dus beter afstemmen. Worden er wél zenders gevonden dan zit het probleem toch in de configuratie.

overigens, als de tuner zenders gevonden heeft op hotbird, dan heeft hij gelocked op die transponder, en dan moet je die gevonden zenders ook kunnen ontvangen (wat niet wil zeggen dat je ook beeld hebt, maar de tuner zou moeten locken).

en voor alle zekerheid ook eens nakijken bij Lyngsat of zo of die gevonden zenders wel degelijk op die frekwentie op Hotbird zitten, misschien leest de tuner frekwenties in van een naburige satelliet (: opnieuw de schotel beter afstellen dan).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...