Ga naar inhoud


Dreambox 800HD ventilator aansluiten


opie

Aanbevolen berichten

Ik heb al een lange tijd een Dreambox800HD en zonder problemen. Nu tijdens mijn vakantie in Italie werd hij zo ernorm heet ( waar de tuner zit) dat ik dacht dit gaat niet goed.

Nu wil ik een ventilator inbouwen 12V 0,09A. Kan ik deze, zonder problemen, aansluiten op de zwarte en rode draden/stekker van de HDD?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de ventilator erin past moet dit geen probleem zijn,Alleen hoop ik dat de voeding zwaar genoeg is want die wil ook nog wel eens roet in het eten gooien.

 

Ik zou hem dus ook eventueel van de travo ingangskonnektor kunnen aftappen. Die is toch ook 12V?

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat je daar 12V hebt?

 

Op mijn DM800-HD (dus de oudere versie) is er geen 12 VDC aanwezig op die stekker omdat dat voor 2,5 inch SATA harddisks niet gebruikt wordt (enkel 5VDC)

Heb dit tot mijn schande moeten constateren nadat ik een SSD gekocht had die wel 12VDC nodig had en niet werkte.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook voeding van de scartaansluiting gebruiken. Pin 8 = 5 volt en pin 16 = 12v pin 18 = massa.

Je kan ook voeding van de scartaansluiting gebruiken. Pin 8 = 5 volt en pin 16 = 12v pin 18 = massa.

 

Zou ik daar niet de powersupply te veel mee belasten?

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem hoor gewoon aansluiten klaar.

 

Heb de fan aangesloten op de punten 18 en 16 en werkt prima. Zal er alleen een schakelaartje tussen maken anders blijft hij ook draaien in standby.

 

Dank!

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...