Ga naar inhoud


Astronaut Neil Armstrong overleden


Sjattuh

Aanbevolen berichten

=Nu.nl]AMSTERDAM - Neil Armstrong, de Amerikaanse astronaut die in 1969 als eerste mens voet op de maan zette, is zaterdag op 82-jarige leeftijd overleden.[/b]

 

m1mzw8laomft_396.jpg

Neil Armstrong overleden

 

Dat melden Amerikaanse media. Armstrong onderging eerder deze maand een bypassoperatie vanwege vier verstopte kransslagaders.

De familie van Armstrong heeft laten weten dat hij als gevolg van complicaties die zich bij die operatie hebben voorgedaan, is overleden.

 

De in Ohio geboren Armstrong landde op 20 juli 1969 met de Apollo 11 op de maan. Toen hij vervolgens de eerste voet op de maan zette, sprak hij de historische woorden: ''Een kleine stap voor een mens, een enorme sprong voor de mensheid". Astronaut Buzz Aldrin volgde hem vijftien minuten later.

 

Vliegbrevet

 

Armstrong was al op jonge leeftijd gefascineerd door vliegen. Op 10-jarige leeftijd vertelde hij een leraar dat hij ooit op de maan zou staan. Nog voor Armstrong zijn rijbewijs behaalde, had hij al een vliegbrevet op zak. Hij werd marinepiloot en gold tijdens de Koreaanse Oorlog (1950-1953) als een koele kikker.

In 1962 trad hij toe tot de astronautenklas van NASA. Zijn eerste ruimtevlucht in 1966 werd direct een vuurproef: Armstrong wist ternauwernood het tollende ruimteschip Gemini 8 te redden.

 

Apollo 11

 

De astronaut werd pas echt bekend toen de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie hem koos als gezagvoerder van de missie Apollo 11. Die zou de eerste bemande maanlanding gaan uitvoeren. Op 20 juli 1969 maakte Armstrong de eerste stappen op de maan. Zijn historische uitspraak schoot hem pas op het laatste moment te binnen.

Na de vlucht trok de astronaut zich zo snel mogelijk terug in de anonimiteit. Hij had een hekel aan vraaggesprekken, persconferenties en andere mediaoptredens. Daardoor creëerde hij een zweem van geheimzinnigheid, die veel mensen nog nieuwsgieriger maakte.

In de weinige interviews die hij gaf, maakte Armstrong zich vaak met een korzelig antwoord van de vragen af. Toen iemand hem vroeg hoe het was om op de maan te lopen, antwoordde Armstrong droog: ''Piloten houden niet van wandelen, piloten houden meer van vliegen.''

 

Hoogleraar

 

Twee jaar na de maanreis vertrok Armstrong bij de NASA. Hij werd onder meer hoogleraar ruimtevaarttechniek en bekleedde leidinggevende functies in de industrie. In 1986 werd hij vice-voorzitter van de commissie die de ontploffing van de spaceshuttle Challenger onderzocht.

Het was een van de zeldzame keren dat Armstrong de camera's op zich gericht voelde. Hij leefde de laatste jaren in stilte op zijn boerderij in Lebanon, in zijn thuisstaat Ohio.

 

Bron: NU.nl/ANP/Novum

http://www.nu.nl/buitenland/2892960/astronaut-neil-armstrong-overleden.html

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat waren nog eens tijden.

Tot op heden zijn er trouwens mensen die menen dat de maanlanding fake is en in een studio opgenomen was.

 

Apollo Henkie had in die tijd een groot probleem. Henkie kwam terecht bij Dr Schadé adjunct directeur van het Herseninstituut. Op diens bureau lag een dossier met Nasa Top Secret. (sloeg achteraf op iets heel anders) Schadé beweerde bij de Apollo missies betrokken te zijn en weer naar de VS te gaan. Toen uitkwam dat de interviews van Henkie met Schadé vanuit de VS nep waren liet Schadé weten in de VS door de FBI verhoord te zijn, in de nacht naar Nederland gebracht te zijn, zijn spullen bij het Instituut opgehaald te hebben en weer naar de VS gevlogen te zijn om daar de uitzendingen voort te zetten. Uiteindelijk bleek hij bij zijn secretaresse ondergedoken te zitten.

Henkie heeft veel negatieve publiciteit gehad van deze man die op het Instituut inmiddels de bijnaam Monus had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat waren nog eens tijden.

 

Zeg dat wel :

in 1969 :

eerste maanlanding

eerste vlucht supersonisch passagierstoestel : Concorde

eerste vlucht Boeing 747

Woodstock-festival

eerste gele trui voor Eddy Merckx

en ...de invoering van de BTW .

 

maar wat herinnert u zich nog van 2011 ???

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gaat dat Gene 1225.

Veel bejaarden hebben geen flauw idee wat ze vijf minuten geleden hebben gedaan.

Maar vraag ze iets uit hun jeugd en ze vertellen in geuren en kleuren tot in de kleinste detail. :D

 

Vorige week nog een marslanding gehad maar dat is iedereen allang vergeten.

Tegenwoordig worden we dood gegooid met het ene nog spectaculairder dan het andere spectaculaire bericht.

En is het niet spectaculair dan wordt het wel opgeblazen tot dat het spectaculair lijkt.

 

Vind je het dan gek dat in die hele heksenketel van grote opgeblazen onzin de belangrijke dingen compleet verloren gaan.

De Neil Armstrong's en Charles Lindbergh'en van deze tijd leggen het af tegen Oh oh Cherso, Idol-winnaars en het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, diegene die het echt weet kunnen we het nu niet meer vragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen 100-en mensen hebben meegewerkt aan de maanlanding... zal echt iedereen zijn mond hebben gehouden al die jaren?

 

Als ze er nu, met alle techniek en kennis van vandaag de dag, nog jaren over zullen doen voordat er een bemande vlucht naar de maan mogelijk is dan zet je dat toch wel aan het denken.

En dat terwijl ze ook gewoon zo'n appollo uit de jaren 60 van een sokkel kunnen rukken die dat toen al kon.

Als dan blijkt dat de originele beelden van de Apollo 11 vlucht "per ongeluk" kwijt zijn geraakt dan worden de vraagtekens alleen nog maar groter.

 

Mijn conclussie is misschien dan voorbarig maar het zijn dan nu een stel sukkels die daar bij Nasa werken of ze hebben toen de kluit lopen te belazeren.

 

Daarnaast zijn er al zoveel vragen geweest ed. en ze hebben daarboven een enorme telescoop hangen die sterrenstelsels van ik weet niet hoever dichtbij kan halen en die de letters op een dubbeltje nog zou moeten kunen lezen vanaf zo'n afstand.

Dan vraag ik mij af waarom dat ding niet even op die ruimte auto ed. is gericht om dit soort vragen in één keer te beantwoorden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk hebben ze de technische kennis om mensen naar de maan te sturen. maar het kost miljarden want je wilt ze echt niet meer in zo'n vliegende doodskist sturen. Als ze mensen naar de maan sturen moet dat meer opleveren dan wat ze met veel goedkopere robots kunnen doen.

Alleen al door het gewicht van de astronauten (met zuurstof, voedsel, water en andere levensbehoeften) weg te laten kan er dan wetenschappelijke apparatuur meegestuurd worden welke meer gegevens oplevert dan met mensen mogelijk is.

De reden dat ze toen mensen hebben gestuurd was vooral prestige (winnen van de Russen) en het feit dat er toen niet de apparatuur was (robots) die wij nu hebben, of kunnen bouwen.

 

Als de NASA foto's vrijgeeft die met bv de Hubble telescoop zijn gemaakt van zo'n maanwagentje worden die foto's toch ook voor nep aangezien.

 

Voor mij is het beste bewijs dat het werkelijk is gebeurt het feit dat er een koude oorlog en ruimte race aan de gang was tussen de USA en USSR.

Als Amerika er inderdaad niet was geweest had Rusland dat echt wel bekend gemaakt en omgekeerd had Amerika de Russische prestaties in de ruimte wel bestreden als ze niet waar waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze er nu, met alle techniek en kennis van vandaag de dag, nog jaren over zullen doen voordat er een bemande vlucht naar de maan mogelijk is dan zet je dat toch wel aan het denken.

En dat terwijl ze ook gewoon zo'n appollo uit de jaren 60 van een sokkel kunnen rukken die dat toen al kon.

Als dan blijkt dat de originele beelden van de Apollo 11 vlucht "per ongeluk" kwijt zijn geraakt dan worden de vraagtekens alleen nog maar groter.

 

Mijn conclussie is misschien dan voorbarig maar het zijn dan nu een stel sukkels die daar bij Nasa werken of ze hebben toen de kluit lopen te belazeren.

 

Daarnaast zijn er al zoveel vragen geweest ed. en ze hebben daarboven een enorme telescoop hangen die sterrenstelsels van ik weet niet hoever dichtbij kan halen en die de letters op een dubbeltje nog zou moeten kunen lezen vanaf zo'n afstand.

Dan vraag ik mij af waarom dat ding niet even op die ruimte auto ed. is gericht om dit soort vragen in één keer te beantwoorden.

 

suc6

 

Gerrit

 

Als je het zoveel boeit, waarom lees je er dan niet meer over?

 

De vragen die je stelt zullen vast wel antwoorden voor zijn. Goede antwoorden, geen alu hoedje antwoorden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het probleem, hoe meer je leest hoe meer tegenstijdigheden je vindt en probeer dan nog maar eens de waarheid van onwaarheden, het giswerk en werkelijke feiten te onderscheiden.

Waarbij opvalt dat de Nasa vrijwel geen enkele moeite doet om bepaalde zaken te bewijzen of juist te ontkennen.

Daar heerst nog steeds zo ongeveer de instelling van "zo is het en daar mee af"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist het probleem, hoe meer je leest hoe meer tegenstijdigheden je vindt en probeer dan nog maar eens de waarheid van onwaarheden, het giswerk en werkelijke feiten te onderscheiden.

Waarbij opvalt dat de Nasa vrijwel geen enkele moeite doet om bepaalde zaken te bewijzen of juist te ontkennen.

Daar heerst nog steeds zo ongeveer de instelling van "zo is het en daar mee af"

 

suc6

 

Gerrit

 

Maar doen ze het wel dan krijg je weer 'ze doen veel te veel hun best om het te bewijzen, dat is verdacht!'.

 

Ik snap wat je bedoelt, maar er zijn bepaalde zaken welke wel wetenschappelijk waren te ontkrachten.

 

Ik herinner mij iets over dat er geen sterren op de foto te zien waren en dat dit gebruikt werd als argument dat ze er niet waren geweest. Uiteindelijk is (ook door amateur sterrenkijkers) bewezen dat je geen sterren te zien krijgt bij dat soort foto's ~ of ergens iets in die geest. Je zutl moeten kammen door een bos ja... maar kan ook leuk zijn als je objectief kan blijven.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...