Ga naar inhoud


compleet gewist computer hoe opnieuw op te starten


gerrit B

Aanbevolen berichten

Waarom denk je dat deze PC geschikt is voor Windows XP? Volgens de specificaties is hij geschikt voor Windows Vista, en alleen via een downgrade van Vista Business 32 naar Windows XP Professional 32+ geschikt voor XP.

Omdat ik de XP CD hier zo had liggen en geen vista heb. (zit wel een sticker op de kast dat die er op gestaan heeft)

Ik heb hier wel een PC en laptop op originele windows 7 draaien maar waar die CD's zijn?

Er staat me zoiets bij dat er bij het voor de 1e keer opstarten werd gevraagd om een opstart CD te gaan maken en dat er toen 1 of 2 DVD's zijn gebrand, maar ja dat is al een een paar jaar geleden dus zal eens gan zoeken naar CD's met veel stof er op. :whistle:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


nog eens even goed op de kast gekeken en kwam ook deze sticker tegen.

 

post-32015-0-93211400-1346936989_thumb.jpg

 

Er zit dus wel een sticker op van Vista business maar daaronder bovenstaande sticker met de melding dat vista is gedowngrade naar XP pro.

 

Verder F10 ingedrukt en krijg dan de volgende schermen.

 

post-32015-0-97208200-1346937046_thumb.jpg

 

Maar zie daar dus geen mogelijkheid om het bestaande besturingsprogramma te herstellen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut geen nieuwe, hp levert die namelijk voorgeconfigureerd met windows vista uit.

Ik ben erg nieuwsgierig naar het serienummer aangezien we deze veel op basisscholen neerzetten en ze daar regelmatig "zoekraken" en op "veiling" sites weer opduiken.

Apparaat kan trouwens zonder aanpassingen in bios overweg met XP en Vista.

Windows 7 behoeft wel een bios aanpassing omdat anders de videokaart gaat "bokken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de F11 indruk gebeurt er geheel niets, in de bios staat die ook als verborgen en zet ik die op zichtbaar dan is die ook vanzelf weer verborgen.

 

 

Als deze van een school afkomstig is dan heeft hij wel een hele omweg gemaakt, ik heb hem nl. gekocht uit de boedel van een failliete keukenboer en de veilingmeester gaf aan dat ze altijd de software wissen om te voorkomen dat gegevens van de gebruikers op straat komen te liggen.

 

Onderstaand weer even wat foto's van het scherm in de hoop dat jullie wat kunnen zien want IDE of AHCI kom ik niet tegen.

 

post-32015-0-58583400-1346955846_thumb.jpg

 

post-32015-0-86680200-1346955908_thumb.jpg

 

post-32015-0-06718600-1346955962_thumb.jpg

 

post-32015-0-75168900-1346956010_thumb.jpg

 

post-32015-0-42503800-1346956064_thumb.jpg

 

post-32015-0-52304800-1346956119_thumb.jpg

 

post-32015-0-13147300-1346956171_thumb.jpg

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het nog kunnen komen doordat op beide XP CD's staat dat deze bedoelt zijn voor een medioncomputer of de XP pro voor een tochiba computer?

 

suc6

 

Gerrit

 

Inderdaad die kans is ZEER groot want de windows cd's die bij de pc's geleverd werden zijn specifiek voor dat bepaald merk (model). Ik heb het hier in het verleden ook al eens geprobeerd van een Windows cd die geleverd was met een Compaq pc. ik heb deze toen ook geprobeerd te installeren op een andere pc,dit lukte ook niet. Waarschijnlijk zal dit dan ook de oorzaak zijn dat de installatie niet lukt.

 

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er al bang voor en was al aan het rondkijken geweest en bij veel producten kun je e.e.a gratis downloaden en betaal je voor de product key, maar voor XP en Vista ed. zijn alleen de servicepacks te downloaden, wil je de software zelf dan moet je deze kopen ook al heb je al een geldige productkey.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er al bang voor en was al aan het rondkijken geweest en bij veel producten kun je e.e.a gratis downloaden en betaal je voor de product key, maar voor XP en Vista ed. zijn alleen de servicepacks te downloaden, wil je de software zelf dan moet je deze kopen ook al heb je al een geldige productkey.

 

suc6

 

Gerrit

 

Voor Dell computers en Sommige andere merken is de windows 25 nummerige licentie gekoppeld aan het merk.

Maar:

 

Wanneer je windows xp sp 1 of sp 2 wil installeren op een SATA hardeschijf, zal dat meestal niet gaan lukken. Deze versie xp herkend geen SATA hardeschijven, omdat de drivers van SATA hardeschijven er simpel weg niet tussen staan.

Windows XP 3 daar integen heeft wel die drivers aan board.

Maar ook mijn advies is: installeer op zo'n pc maar windows 7.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...