Ga naar inhoud


Wanneer komt VIER HD en VIJF HD op TV Vlaanderen?


-Wim-

Aanbevolen berichten

Je bent klant en je hebt je installatie....

mocht dit niet het geval zijn,

dan zou je toch enkel om de goedkoopste prijs TV-VL nemen

en dan zul je wellicht ook met weinig tevreden (moeten) zijn...

Ik zou het anders niemand meer aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

en dan zul je wellicht ook met weinig tevreden (moeten) zijn...

 

Juist niet.  Een sat kijker heeft duidelijk meer.  Alleen komt dat meer niet van CDS of TVV.

En als je dat meer wilt dan moet je ook zelf wat kunnen knutselen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist niet.  Een sat kijker heeft duidelijk meer.  Alleen komt dat meer niet van CDS of TVV.

En als je dat meer wilt dan moet je ook zelf wat kunnen knutselen.

Ik heb al meer dan 30-jaar sat-tv en ik heb al heel wat geknutseld.

Omdat ik dit al had toen TV-VL startte, heb ik er TV-VL bij genomen.

Maar ik denk dat zij die met sat-tv starten los van TV-VL,

nog altijd  weinig talrijk zijn.

Destijds was de digitale beeldkwaliteit van sat-tv nog een troef,

maar nu is dit met TV-VL eerder een minpunt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze na 10 maanden nog altijd niet toegevoegd zijn, en er nog altijd geen nieuws te melden valt van TVV uit, dan denk ik eerder dat TVV gewoon kijkt of ze ermee wegkomen om die zenders niet in HD aan te bieden.

Stijgt het klantenverloop niet teveel, dan gaan ze geen moeite doen.

Wanneer is de laatste keer geweest dat er nog een zender bijkwam die specifiek voor TV Vlaanderen was, en dus niet kon gedeeld worden met Canal Digitaal of Télésat ?

Dat moet al een tijdje geleden zijn.

Met heel de omschakeling naar H.264 waarvoor de TVV gebruikers vaak zelf een nieuwe ontvanger mochten kopen, moet er zeker ruimte vrijgekomen zijn.

Is die ruimte gebruikt voor Vier HD, Vijf HD en 2Be HD ?

Neen, dus.

 

Ik was ooit TVV klant, maar ik ben daar vanaf gestapt, en ik zou het ook in eer en geweten aan niemand kunnen aanraden.

Dat klein beetje dat je uitspaart in abonnementsgeld verzinkt in het niets bij al die betalende zenders die je mist, en als je indertijd niet ineens het nieuwste gekocht hebt (een decoder die DVB-S2 en H.264 aankan en met zijn tuners naar 3 à 4 satellieten kan) dan zit je op een duur upgradepad.

Je bent ook nooit zeker van je zenders, en je moet het maar leuk vinden als ze een sportzender door een kinder- of muziekzender vervangen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ook nog beweren dat Europsort2 niet meer in Vlaanderen kan omdat de rechten niet geregeld zijn.

Larie en apenkool is dat.  Op de Telenet en Belgacom zit Eurosport 2 wel nog gewoon.  Zijn hiervoor de rechten dan wel geregeld?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu zo'n Telenet CI+ gekocht voor de zenders die TV Vlaanderen maar niet wil toevoegen (VIER HD, VIJF HD en 2BE HD), en voor de zenders die ze weg hebben gehaald (Eurosport 2) Heb nu eigenlijk alleen nog TV Vlaanderen voor de zenders Discovery HD, Eurosport HD en MotorsTV. Als ik die via telenet wil moet ik 2 paketten bijkopen (wat duurder uitkomt per jaar dan TV Vlaanderen te behouden).

 

Maar ik had liever alle zenders gewoon op de sat gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Op 2BE moet ge ook niet rekenen; op 27 juni de vraag gesteld aan 2BE en vandaag "al" een antwoord gekregen...


 

 

Bedankt voor je mailtje.


Weet dat er momenteel geen concrete plannen zijn om 2BE in HD te verspreiden via TV Vlaanderen.


Vriendelijke groeten,



Kijkerscommunicatie VMMa

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het eerder minder als meer nog zal worden.

Tvvlaanderen verliest klanten terwijl hun kosten hoog blijven. Telenet en belgacom nemen het grootste gedeelte van de kijkers.

Zij bieden veel meer als tvvlaanderen dus wie gaat er nog naar tvvlaanderen over?

 

Overstap naar TVV is voor veel mensen een rompslomp. Die TV- of telefoon-kabel ligt er toch al dus er is minder werk dan een schotel monteren en africhten.

Bijkomende zijn Belgacom en Telenet dikke vriendjes met de politici die hen een hand boven het hoofd houden dus op die laatste moeten we zeker niet rekenen.

 

De Vlaamse commercielen zijn mooi meegenomen maar hoeven voor mij niet; mijn echtgenote heeft daar iets meer problemen mee ;)

 

Ik hoop dat Netflix, wanneer ze hier ooit geraken, eens goed ambras maakt en BGC en TN wakker schudt en dat er eindelijk in het TV landschap eens iets verandert.

aangepast door bunbun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overstap naar TVV is voor veel mensen een rompslomp. Die TV- of telefoon-kabel ligt er toch al dus er is minder werk dan een schotel monteren en africhten.

Bijkomende zijn Belgacom en Telenet dikke vriendjes met de politici die hen een hand boven het hoofd houden dus op die laatste moeten we zeker niet rekenen.

 

De Vlaamse commercielen zijn mooi meegenomen maar hoeven voor mij niet; mijn echtgenote heeft daar iets meer problemen mee ;)

 

Ik hoop dat Netflix, wanneer ze hier ooit geraken, eens goed ambras maakt en BGC en TN wakker schudt en dat er eindelijk in het TV landschap eens iets verandert.

Het lijkt mij wel wat makkelijk om elk falen van TV Vlaanderen altijd weer in de schoenen te schuiven van het succes van de anderen.

Ja, om over te stappen naar TV Vlaanderen is een zekere inspanning nodig, maar dat is geen verklaring waarom veel gebruikers die al die moeite gedaan hadden, TV Vlaanderen opnieuw de rug toegekeerd hebben.

Maar ja, prijzen van het abonnement stijgen, zenders als Vier HD, Vijf HD en 2Be HD komen er maar niet, en er is geen communicatie over. Zenders werden geschrapt, en in de plaats kwamen vaak minder interessante zenders. Gebruikers moesten een nieuwe decoder kopen om te kunnen blijven kijken als ze geen H.264/DVB-S2 aankonden.

Abonnementen werden beperkt in mogelijkheden (SID limitatie), dealers werden tegengewerkt doordat TVV zelf begon apparatuur online te verkopen, enz. enz.

Iedere keer dat er zoiets gebeurt is het als schudden aan een boom, er vallen iedere keer wat blaadjes (klanten) af.

Maar het is natuurlijk makkelijker om de schuld weer op de concurrentie te schuiven.

 

TV Vlaanderen is ooit zeer veelbelovend begonnen, maar wat hebben ze ermee gedaan ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste zzzzzz,


Dit is natuurlijk wel voor een gedeelte aan de concurrentie te wijten. Zij bieden een beter aanbod als tvvlaanden.

Tvvlaanderen doet het vooral goed bij mensen met een caravan, mobilhome enz. Voor mij was schotel vooral voor het Canal digitaal NLD aanbod te doen.

Mocht ik enkel voor het Vlaamse gaan dan was het heel simpel. Telenet.of belgacom. Tvvlaanderen bied niets extra t.o.v. de concurrentie.

 

Beste beeld niet

meeste zenders niet (tenzij je de vrije zenders gaat tellen maar dat heeft niets met tvvlaanderen te maken eigenlijk)

Wijzigingen van zenders regelmatig.

Interactiviteit niet mogelijk

Bepaalde basiszenders die nog altijd niet in HD zijn en waarschijnlijk niet komen.

Schotel tegen de gevel

Prijs van Tvvlaanderen is misschien nog net iets goedkoper maar dit scheelt ook nagenoeg niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV laat zeker veel steken vangen maar je kan niet ontkennen dat de andere aanbieders wel een hand boven het hoofd gehouden worden; BGC met als hoofdaandeelhouder de Belgische staat en TN waarvan de Vlaamse regering nog steeds in de waan is dat het een Vlaams bedrijf is.

 

Kan je me anders uitleggen waarom TN nog steeds het alleenrecht heeft op interactiviteit op de kabel (de finale doodsteek van Indi); of waarom er exclusiviteit toegestaan is voor kanalen (bv. Lacht).  Indien onze politiekers echt concurrentie willen nastreven (in het belang van de consument) dan zouden dergelijke praktijken niet toegelaten worden. Maar postjes in de raden van bestuur e.d. zijn natuurlijk interessanter dan opkomen voor de kiezer....

 

TVV is en blijft het stiefzusje van M7 Group dat kunnen we niet ontkennen. Dat ze klanten blijven verliezen ligt dan ook voor een groot deel bij henzelf; maar ik betwijfel dat ik nog naar TN of BGC terugkeer. Op sat heb ik genoeg vrije kanalen en wat ik niet kan ontvangen bekijk ik wel via internet (legaal indien mogelijk, "illegaal" indien men mij geen legale keuze aanbiedt)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...