Ga naar inhoud


Geen beeld op Ned 2, SBS 6, EDL HD? Modulatie veranderd


Hadrian

Aanbevolen berichten


Dus ik moet voor anaal digitaal weer het dak op ? Lekker is dat. Het heeft me uren gekost om die multytenne uit te richten, kan ik weer aan de gang.

Dank voor de tip.

Helaas heb ik dit probleem ook met de multitenne en de VU+

Antenne nogmaals optimaal uigericht. Dit heeft geen effect.

Er zijn zenders met 8PSK welke het met minder signaal probleemloos doen.

Groeten,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit alleen nog met NL3 HD deze geeft de melding : zender niet gevonden (sid not found in pat). De rest werkt allemaal prima.

Wat zie ik over het hoofd?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een multytenne.

Alles was altijd goed en nu heb ik bijna constant blokjes.

Het signaal gaat van 75 % soms ineens naar 0 en dan weer omhoog.

Leuk hoor !!

 

ik heb dat vooral bij SBS6 en Humor tv 24

Daar gaat het signaal op en neer van 70 naar 0 en terug.

De andere kanalen werken goed.

aangepast door Stefaand

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ned 2 heeft het dus ook.

Ik was die vergeten te vermelden.

 

Straks kunnen we naar geen enkel HD kanaal meer kijken als ze de modulatie veranderen.

Het signaal gaan telkens op en neer van 0% naar 70 en terug naar 0....

vreemd.

aangepast door Stefaand

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net dat ik op nog meer zenders problemen heb. Als opnieuw uitrichten geen nut heeft wat heeft mijn Dm8000 dan nog voor nut ? Ik ben echt niet van plan om voor de grillen van zo'n pokkebedrijf andere apparatuur aan te schaffen. Dan maar alles te koop en gewoon UPC alles in 1 pakket. Ook geen gezeik meer met onweer. Dat hebben we ook iedere zomer twee maanden lang.

Iemand nog ideeën ? Of misschien al kontakt gehad met deze provider ?

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier werkt alles zonder problemen, dus ik denk toch dat je het dak op moet.

Je geeft zelf aan, dat bij onweersbuien het beeld steeds wegvalt, je hebt dus bijna geen slecht weer reserve.

Nu je naar een signaal kijkt wat net iets meer signaal sterkte nodig heeft heb je problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt alles zonder problemen, dus ik denk toch dat je het dak op moet.

Je geeft zelf aan, dat bij onweersbuien het beeld steeds wegvalt, je hebt dus bijna geen slecht weer reserve.

Nu je naar een signaal kijkt wat net iets meer signaal sterkte nodig heeft heb je problemen.

 

Misschien wacht ik wel even tot Sinterklaas komt. Kan hij het dak even op. Ga het toch maar weer proberen. Is geen pretje om een Mulytenne af te stellen. Die dingen luisteren zo nauw.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een van de problemen van de digitenne antenne.

 

Naarmate je meer naar het westen van het land zit helpt het als je de schotel iets scheef zet, daardoor pas je de skew van de ingebouwde lnb's aan waardoor je een verbeterde ontvangst krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal heeft de transponder omgeschakeld van QPSK FEC 5/6 naar 8PSK FEC 2/3. Je hebt dan geen signaalsterkte van 5,1 dB nodig maar 6,6 dB, 1,5dB meer dus. Dat kan voor de kleine TripleSat of Multytenne betekenen dat de ontvangst niet helemaal goed meer is. Maar dat is toch een kwestie van goed uitrichten. Of de schotel goed is uitgericht, is goed te controleren met de zender Planeta HD die 8PSK FEC 5/6 heeft. Daar is nog eens 2,6dB meer signaal voor nodig. Planeta HD moet zelfs bij regenachtig weer met de Multytenne goed te ontvangen zijn. Is dat niet het geval, dan staat de schotel niet goed afgesteld.

Om te beginnen is het voor een Multytenne heel belangrijk dat de mast precies verticaal staat. Daarnaast is het beter de TripleSat en Multytenne uit te richten op de Astra 23,5 en niet op de Astra 19,2 graden. Alleen als de schotel in het westen van Nederland staat, heeft het nut om de mast iets naar het oosten te kantelen. Hiermee wordt bereikt dat ook de andere satellieten een gelijkwaardig signaal geven t.o.v. de Astra 23,5 waar de schotel op uitgericht is.

Als de zender Planeta HD goed ontvangen wordt en er zijn toch problemen met de transponder waar Ned.2 HD op zit, dan betreft het decoderings- of ontvangerproblemen en hoeft de oorzaak niet bij de schotel gezocht te worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren verder gekeken met de DREAMBOX 800 op SBS 6.

en waar ik op de VU+ ultimo met openpli 2.0 erin constant blokjes kreeg en het signaal werd telkens gedropped van 70 naar 0% had ik dat op de dreambox TOTAAL NIET.

Dus het ligt NIET aan de MULTYTENNE !!

Ik heb nog een paar uur gekeken, met de dreambox op dezelfde schotel...en GEEN ENKELE onderbreking.

 

Het ligt dus ofwel aan de VU + Ultimo op aan de open pli software.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

of aan de tuner van de vu+ ultimo ......... die minder gevoelig is dan de tuner van de dreambox.

de multiyenne beter afregelen geeft die tuner meer "ademruimte" en zal dus minder droppings geven.

of ge smijt de vu+ buiten, en ge zet er een dreambox voor in de plaats, dan werkt dus blijkbaar ook :sleep:

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je stapt over naar de 3.0 van openPLi

Maar ik denk eerder dat jouw probleem in jouw zenderlijst zit.

Doe misschien eerst de overstap naar 3.0 en dan geen zenderlijsten van iemand inladen, maar gewoon fastscan doen.

Kijk of het dan wel werkt.

Nadien heb je de keuze, of je blijft met de fastscan werken, da's lekker makkelijk. Of je kan nog altijd nadien andere zenderlijsten inladen.

Je kan zelfs zenderlijsten inladen EN met de fastscan werken. Mogelijkheden zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...