Ga naar inhoud


CCcam loopt plots vast?


Gerrit Vermeulen

Aanbevolen berichten

Draai open PLI 2.1 op een 7020hd. Sinds deze week heb ik plotseling last van zwart beeld op het moment dat ik naar een ander kanaal zap of enkel al als ik op het pijltje omhoog druk. Tijdens de laatste actie is de enige handeling die gedaan wordt het zichbaar maken van de huidige Bouquet.

 

Alles is zwart en ik kan enkel nog de FTA zenders ontvangen. Het restarten van CCcam helpt niet. Enigma opnieuw starten lijkt niet te helpen, ik moet echt de hele box opnieuw opstarten.

 

Ik maak gebruik van CCcam 2.21.

 

Het gebeurt soms een dag niet en dan 's avonds gebeurt het weer. Vreemde is dat ik helemaal niets heb geupdate, ik draai al maanden met deze release.

 

Het enige wat ik afgelopen week heb gedaan is de codering van een transponder op 8psk gezet i.v.m. de wijziging bij Canal Digitaal.

 

Lijkt wel of CCcam crasht. Komt iemand dit bekend voor?

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toch weer niet het "oude" probleem? Op zwart na 4tal keren zappen? (en enkel terug ok na herstart)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sorry voor het te korte antwoord;

 

ik doelde op het probleem met de 7020HD dat opdook bij sommigen zo'n 2 a 3 maand geleden (cfr thread probleem 7020hd)

dat was ook plots opgedoken en was in mijn geval opgelost door de toen recentste OpenPli 2 te flashen

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/325357-probleem-met-7020hd/

 

succes

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sorry voor het te korte antwoord;

 

ik doelde op het probleem met de 7020HD dat opdook bij sommigen zo'n 2 a 3 maand geleden (cfr thread probleem 7020hd)

dat was ook plots opgedoken en was in mijn geval opgelost door de toen recentste OpenPli 2 te flashen

 

http://www.sat4all.c...eem-met-7020hd/

 

succes

 

Heb alle post doorgelezen. Heel vreemd, mede omdat het probleem zomaar ontstaat zonder dat er iets geupdate wordt.

 

Ik heb OpenPli via het menu geupdate. Het ljkt of het nu weer werkt. Ik zal het even in de gaten houden.

 

Zou het toch kunnen dat er ergens een "deurtje" open staat en dat er files gewijzigd worden zodat dit probleem optreed?

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heel vreemd, ik heb nu exact hetzelfde probleem als in september, vastlopers als ok zap.

 

Ik heb sinds september niets meer geupdate en plotseling is dit probleem weer terug. Net of er iets volloopt en na een update is het probleem weer even weg.

 

Weet iemand raad?

 

Regelmatig een reset van CCcam al geprobeerd?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen een reboot helpt

Klopt, alleen een reboot helpt. Heb zonet een update gedraaid, en nu lijkt het probleem weer opgelost. Ik kan weer gewoon zappen en alles blijft stabiel. Kijken of het nu weer 3 maanden duurt voordat ik problemen krijg.

 

Toch raar, ik kan dit echt niet verklaren. Zit overigens nog steeds op OpenPli 2.1. Zou het helpen als ik naar 3.0 ga?

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...