Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben in het bezit van bovenstaand tv toestel en werkt fantastisch met CD gecertificeerde ontvanger.

Wil echter de geïntegreerde sat ontvanger gaan gebruiken, deze heeft echter alleen een automatisch scanmogelijkheid en canal + españa mogelijkheid. Ontvangt prima alle nederlandse kanalen icm wereldbol module en cd kaart maar staan hutsefruts door elkaar.

Heb al de nieuwste firmware van samsung. nl opgehaald en via usb proberen te installeren maar hij vind de firmware helemaal niet. Blijkbaar is de landcode van het apparaat Spanje, komt ie ook vandaan. Mijn vraag, is hier de fastscan mogelijkheid van canaldigitaal en tv vlaanderen in te stoppen en hoe?

Bij voorbaat dank en de groetjes.

Josédelamarina.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je even terug zoekt in dit forum vindt je zeer zeker een oplossing

namelijk (heb ik gisteren nog gedaan) door de setup >>> naar febrieks instellingen terug te zetten EN een andere landscode + schermtaal te nemen.

ben je wel alle instellingen kwijt maar eenmaal zo gedaan is het scannen alsook de zenderindeling beter te regelen

 

zoek even op de criteria samsung led lcd tv's

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dit toestel. Net afgelopen weekend een canal digitaal CAM gekocht en aangesloten. Werkt allemaal perfect. De fastscan optie werd echter pas zichtbaar na een firmware update. Hiervoor heb ik de tv zelf online naar updates laten zoeken.

Voor fastscan moet je schotel uitgericht zijn op Astra 19.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je toestel staat niet ingesteld op Benelux. Hiervoor moet je het onderstaande precies opvolgen, ik heb dit vanaf een ander forum, maar het heeft mijzelf zoveel geholpen dat ik vind dat dit zoveel mogelijk verspreid moet worden. Het duurde even, en je moet er een beetje Duits voor kunnen, voordat ik het helemaal precies door had, maar daarna werkt het meteen.

 

1. Download de Tool Samsung TV Communicator (van: http://translate.google.n...msung.rainerullrich.de%2F)

2. Zet je tv aan, en start de Tool, de tool zoekt naar je tv (dit duurt best lang), en zal vervolgens een interface laten zien.

3. Klik op een remote control knop in de Interface, dit zal er voor zorgen dat je een bericht op je TV te zien krijgt waar je het programma toegang kan geven, nu kan je met het programma (remote control) je tv aansturen.

4. Zet je TV uit, en start je tv op met de volgende knoppen (hiermee kom je in het service menu):

Info -> Menu -> Mute -> Power (in deze volgorde, en na elkaar).

5. Wacht 30 tot 60 seconden en start de Samsung TV Communicator op op je pc, druk daarna de knoppen:

Factory en 3SPEED, dit zorgt ervoor dat je in het Control menu de Local Set kan aanpassen van b.v. EU_GERMANY, naar EU_BENELUX.

 

Kies vervolgens voor factory reset in het service menu.

 

Bij het opstarten van je TV kan je nu netjes voor Nederland kiezen en zal Ziggo tevoorschijn komen als aanbieder.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 2 weken later...

Beste José,

 

Ik heb zojuist voor mijn vader een Duits model UE37D6540 via bovenstaande link in proberen te stellen.

 

Het werkt zoals beschreven, wellicht ter aanvulling: je start het programma op je laptop/desktop en het programma zoekt via de wifi verbinding met de televisie. Bij mij werkte het echter niet aangezien ik net de Firmware had geupdate. Na wat zoeken bleek dat ik eerst de Firmware moest downgraden (link staat op dezelfde pagina).

 

Daarna opnieuw bovenstaande handleiding gevolgd en ........ kon ik de landcode aanpassen naar Benelux ......

 

Vervolgens een factory-reset en ik kon daarna in het Samsung-menu aangeven dat het land Nederland was...... Vervolgens de digitale kanalen installeren en nu kon ik kiezen voor CD TVV Telesat ........ Dat gekozen en alles werkt nu zoals een Canaal Digitaal-gecertificeerde televisie!

 

Let wel op: ik weet niet of modellen hoger dan de D-serie ook werken met dit programma aangezien Samsung op een bepaald moment dus in de firmware eea heeft geblokkeerd en als de standaardfirmware al een blokkade heeft dan zou het wel eens lastig kunnen worden.

 

Suc6!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat  jzand  nu inactief is, want ik wil hem hartelijk bedanken!!

 

Mijn samsung tv, gekocht bij een duitse webshop voor een scherpe prijs stond ook op EU_GERMANY.

 

Het bericht van jzand wel 30 keer doorgelezen, maar ik durfde het niet, maar toch vanmiddag zitten prutsen en JAAAA!!   gelukt.

 

Dus met tv's uit de ES serie lukt het ook, en ik heb een laptop met windows 8 waarmee ik dat programma heel moeilijk kon terug vinden, 

 

Mijn tv heeft nu Fastscan voor CDS/TVV/TELESAT, en ik zal binnenkort ook eens testen of ie nu werkt met de Ziggo kaart/module!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep en met het Ziggo kabelsignaal en de Quantis ci+ module werkt mijn duits model tv nu ook! De softwareversie is 001033.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Vandaag een nieuwe kleine tv voor de keuken geinstalleerd, Het is een: Samsung UE22F5470SSXZG

 

Natuurlijk is het weer een buitenlands model, want tv's met DVB-S tuner erin, zijn er (nog) niet veel van in Nederland

 

Dit toestel stond dus ook weer op EU- Germany, en na het kanalen zoeken op Astra 1/2/3 stond ARD en ZDF op de 1e en 2e plaats.

 

Ik heb de tv uitgezet en opnieuw aangezet door op: INFO > MENU > MUTE > POWER te drukken. Even wachten en de tv komt in het (geheime) service menu!

 

Oppassen met wat je doet nu, ik ben naar Options gegaan en toen naar dat EU-Germany en dat heb ik veranderd in EU-Benelux, toen naar Factory reset en daarna toen de tv uitgegaan was,  weer gewoon aangezet met Power, ik moest toen bijna alle instelling opnieuw doorlopen, maar nu kan ik (gelukkig) gewoon kiezen voor CD/TVV/TELESAT fastscan en HD of SD lijst.

 

HET IS ZO SIMPEL!  

 

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...