Ga naar inhoud


CanalDigitaal/Fastscan op Xiaomi


pepperop
Ga naar oplossing Opgelost door John van Dreumel,

Aanbevolen berichten

In mijn zomerhuisje heb ik een heel prettige Xiaomi P1 TV die voorzien is van Android Smart TV.

Deze TV heeft een ingebouwde satelliet tuner maar...heeft geen CanalDigitaal (CD) Fastscan optie.

Omdat de Internetvoorziening slecht is hoef ik er niet aan te denken om via de CD-app te gaan kijken. De bandbreedte is (en blijft) te klein om fatsoenlijk de TV-beelden te bekijken via het Internet (IPTV).

 

Blijft over de 'onvolprezen' schotel. Geen punt om gewoon -legaal- te kijken via de schotel en de oranje smartcard met module.

Voor mij rest nogwel de uitdaging om vanuit het aanbod van de Astra 1, Astra 2 en Astra 3 de CD die zenders te filteren die ook in de zgn. fastscanlijst van CanalDigitaal zijn opgenomen en deze faciliteit op te nemen in het Android SmartTV gedeelte van deze TV.

Heeft iemand ervaring om met dit soort Android TV's waar wel een satelliet tuner aanwezig is maar waarbij  géén CD-fastscan optie wordt geboden, deze laatste toch op te nemen in de software zodat het telkens opnieuw handmatig invoeren/bijwerken van een favorietenlijstje achterwege kan blijven?

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt. Ik ga ervan uit dat er een softwarematige wijziging moet worden doorgevoerd in de setup van de TV. Wellicht dat er gekozen moet worden voor een netwerk-scan. Op die manier zou je dan ook een meer gerichte lijst kunnen krijgen. Alleen de optie 'Netwerk-scan' ontbreekt in de setup.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dan is het toch echt een kwestie van veel geduld en rappe vingers om alle gevonden zenders naar de juiste plaats te verplaatsen. Kost hooguit een uurtje of vier en kramp in de vingers. 🤣
 

In sommige TV‘s komt de FastScan pas tevoorschijn na een fabrieksreset en daarna de “eerste installatie“.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...