Ga naar inhoud


dsr8121 neemt niet op


jossepos

Aanbevolen berichten

De laatste weken wil deze ontvanger niet meer opnemen. Hij geeft de melding dat er een conflict is met een andere opname, maar er wordt verder niets opgenomen.

 

Ik heb de recorder al gereset naar de fabrieksinstellingen. En dat ook nog een keer gedaan via het geheime menu. Dat heeft niet geholpen.

 

Iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Beste Jossepos,

 

Ik heb een identiek probleem.

Ondanks de twin tuner heb ik altijd op kunnen nemen op de 1e tuner, dus het programma dat je kijkt ook meteen opnemen. De kinderen kijken een deel van een film en de rest neem je op.

Dit ging altijd prima.

En opeens niet meer dus.

Wat is er verandert? De televisie is veranderd, van beeldbuis naar LED tv maar nog steeds aangesloten met dezelfde scart kabel. Ik had even geen hdmi kabel voorhanden.

Een tweede verandering is dat de receiver verplaatst is naar de andere kant van de kamer en dus de sat.kabel is verlengd.

Van beide zeg ik dat de impact naar de harde schijf van weinig invloed kan zijn maar ja je weet het maar nooit.

 

Qua beeld kijken gaat het allemaal prima voor zover dat mogelijk is met dit apparaat. Erg tevreden ben ik er niet over. Beeldkwaliteit is best goed maar de bediening en flexibileit van instellingen is ver onder de maat.

 

Waarom neemt het apparaat niet meer op? Alle resetten zijn uitgevoerd inclusief middels geheime menu zoals ik op dit forum heb geleerd.

 

Je kan wel een opname starten, inplannen enzovoort maar het rode lampje gaat gewoon niet aan en er wordt fysiek niets opgenomen.

De harde schijf is niet vol en bestaande opnames op de HDD zijn gewoon af te spelen.

Nu niet meer omdat ik de HDD gerefusrbished heb middels het geheime menu.

 

Ik ben benieuwd of je het al voor elkaar hebt gekregen en wat dan de oplossing is geweest.

 

vr.gr.

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Zal met de firmware te maken hebben

als mijn tweede  lnb er niet op zit neemt hij ook hier niet meer op.

satsean

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met de 8121 moet je wel een tweede kabel trekken (zoals eigenlijk bij alle TWIN tuners). Je kan namelijk niet bepalen op welke tuner de ontvanger gaat opnemen. Zit er geen signaal op de tweede ingang zal hij dus niets opnemen als hij omschakelt naar die ingang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb een 2e kabel aangesloten en de opname functie was weer terug.

In eerste instantie ging het namelijk wel om op te nemen van de zender die je kijkt met alleen 1 aansluiting en dat ging op een gegeven moment niet meer.

Tijdens het opnemen kon je dan niet naar andere zenders kijken maar dat maakte ook niet uit, de kinderen keken tot een bepaald tijdstip naar een film en de rest kan je dan gewoon opnemen, werkte altijd prima tot een nieuwe update waarschijnlijk.

In ieder geval moest ik dus weer even het dak op om een tweede kabel aan te sluiten.

Bedankt voor alle reacties !!

 

Dit topic is wat mij betreft gesloten want het probleem is getackeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Dit is bij mijn ouders al bijna een jaar het geval,dat we na een firmware update een kabel hebben moet bijtrekken.t'is nu al een tijdje geleden,maar de opname's deed die perfect met 2 kabels van lnb naar ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...