Ga naar inhoud


Hoe dream 8000 verbinden met PC filmbestand?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik tracht mijn DB te verbinden met PC over LAN.

Voorheen kon dat maar sinds mijn laptop hersteld is zijn de verbindingen weg.

Heb nu langs Systeem, Netwerk, Lan verbinding, Netwerkbrowser een poging gedaan maar zonder gevolg.

In de browser staan nu al 2 IP adressen die niet werken en die ik niet meer kan verwijderen. Hoe verwijder ik deze?

Als ik dan in verbindingsbeheer ga is er geen enkele verbinding dus een lege mountvieuw.

Hoe los ik dit op ?

alvast dank.

post-31521-0-49945900-1352221395_thumb.jpg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Pirrewit, staan die verbindingen (die niet meer bestaan) ook in je router lan / netwerk?

daar eerst die lijken in de klerenkast wissen / opslaan

dan evenwel afhankelijk van het type router eens een herstart router / reboot

en nadat die herstart is ook je dm eens herstarten

 

als je in /etc/hosts ook die oude lijken hebt staan die ook even editen.

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een linksys BEFSR41 router en wanneer ik deze open zie ik niets abnormaal staan. Ik gebruik DHCP.Maar ik weet ook niet waar ik die eventuele lijken zou moeten gaan zoeken in deze router.Heb al wel een herstart gedaan en dus pakweg 20 seconden van de stroom gehaald en de de DB van de stroom gehaald maar tot nu zonder succes.

In etc hosts staat maar een lijn met een cijfercombinatie.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP heeft een nadeel (indien je dat niet aanpast of anpassen kunt) > de leasetime.

Dat is de tijd dat een IP-adres aangemeld blijft en is.

 

Herstart je tussentijds (en zoals in jou geval) OF staat er een nieuwe firmware op de dhcp client... dan kan dat aanmeldingsproblemen en verbindingstimeouts geven.

Wat is tegen een vast IP adres instellen?

Maar dan wel eentje buiten de DHCP- IPrange...

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen vast IP is geen bezwaar alleen was dat voorheen niet nodig.

Wat mij intrigeert is dat met DCC op de laptop de pc en de DB mekaar perfekt vinden.

Wanneer ik op de DB in netwerk browse dan vind de DB ook perfect de DB en de PC.

Ik kan ook foutloos een verbinding maken en krijg ook het groene vinkje bij verbindingen.

Allen daarna gaat het ergens fout want onder blauwe knop HDD en NET staat er geen verbinding bij NET.

Ze zien mekaar wel maar het matchen gaat ergens fout.

Hoe dat is mij nog niet duidelijk maar het heeft foutloos gewerkt tot voor de herstelling van de laptop waar de C schijf is gewist.

Heb vandaag ook reeds een dagje gevloekt maar alsnog zonder resultaat.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht even...

we moeten iets meer structuur aanbrengen in het bericht en controleerbare feiten

danwel repliceren mogelijk maken

 

dhcp kan prima werken totdat je een van de dhcp clients flashed en daarmee nieuwe eigenaar introduceert

 

even zonder dhcp, hetgeen mijn voorkeur heeft betekend:

op router is een dhcp range ingesteld, tussen bijvoorbeeld 192.168.178.20 en 192.168.178.100 (dat kun je zelf instellen via het router interface)

 

en wat we als vast ip adress willen instellen is dus buiten die dhcp range 20 t/m 100 > je dreambox zou dus 192.168.178.101 kunnen zijn

daarmee hebben we geen probleem met een dhcp leastime en is de host (je vaste ip in dit geval de dream) altijd terug te vinden onder dat adres

 

het is een voorbeeld, dus check even je eigen routersettings in de webinterface

 

hebben we dat,

dan is het belangrijk opdat we in dezelfde workgroup werkzaam zijn

die mogen elkaars mappen bekijken en eventueel gebruiken > browsable

 

dit kan enkel als alle netwerk klanten / clients / hosts dezelfde workgroup toe behoren

voor de enigma2 eceiver vastgelegd in etc/samba/smb.conf regeltje 8 workgroup=

voor de windows PC in workgroup=

voor de NAS kan het anders heten maar betreft altijd de workgroup=

etc etc

maar wel inzake linux middels case sensative > kleine letters hoofdletters identiek.

 

het gaat altijd fout als je geen backup hebt van de juiste bestanden en toch een nieuw image of update op de linux receiver hebt gezet

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst gekeken in enigma 2 en bij mij is lijn 1 global en dan is lijn 9 workgroup.

 

[global]

load printers = no

printcap name = /dev/null

guest account = root

log file = /tmp/smb.log

log level = 0

security = share

server string = Samba server %h

workgroup = WORKGROUP

netbios name = %h

case sensitive=yes

preserve case=yes

short preserve case=yes

socket options = TCP_NODELAY

preferred master = no

De router range gaat tot 250 en momenteel is de laptop 100 en de DB 101 en verbonden met utp

Het actieve netwerk heet "thuisnetwerk"

Ik heb ook geen Nas

Op de windows7 pc vind ik wel een "Thuisgroep"maar er zijn geen andere personen lid van deze thuisgroep

mvg

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D als je [global] niet meetelt is het 8 :P

 

nu je weet welke naam dat windows netwerk heeft, kun je gewoon weg die naam in dat bestand vervangen

dus regel 8: wordt

workgroup = thuisnetwerk < maar hier zit nog een klein case sensative issue verborgen in windows

is het:

thuisnetwerk

Thuisnetwerk

of

THUISNETWERK

dat toont windows helees niet eerlijk aan de gebruiker

dus ofwel alle drie testen

of

zelf een nieuwe in de DM en diezelfde nieuwe in windows schrijven met behulp van de shift toets op je keyboard

 

dus na aanpassing van regel 8 ;) herstart je de dream per menu, opdat samba met nieuwe config geimplementeerd wordt

dan is a ) de DM ook zichtbaar in je windows netwerk omgeving en b ) kun je vanuit de DM ook een mount maken naar je windows pc middels de netwerkbrowser.

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg werkt het met geen enkele aanpassing van de naam Workgroup.

Enkel met terug naar WORKGROUP te gaan , dus de originele samba conf. ,ziet de laptop de DM staan (zie bijlage) in het netwerk.

Ook de netwerkbrowser ziet de laptop staan.

Dus denk ik dat ik niets niet goed doe bij het mounten naar PC maar wat dan wel.?

Ik neem gewoon de specs van februari die wel goed gingen.(zie bijlage) Met Willy en paswoord open ik iedere dag de laptop in Win7.

Ik heb voorheen ook nooit de samba aangepast. Dit was kompleet onbekend gebied voor mij.

Alvast bedankt voor het geduld en mijn late antwoorden hebben uiteraard te maken met mijn huisgenoten.Zomaar de DB monopoliseren is niet evident. :D

mkv is dus het gedeelde bestand op de pc waar ik verbinding mee wil maken.

mvg

post-31521-0-49310300-1352576071_thumb.jpg

Doc1.doc

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu zowat een week bezig en zal uiteindelijk de handdoek moeten werpen.

Ik krijg op geen enkele wijze een mount naar mijn PC ondanks de prima ondersteuning van Tonskidutch.

Jammer maar helaas. :(

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moeilijk doen als het sneller gaat met ftp. (hint filezilla of andere ftp client, en pleur die onstabiele ms networks/neighbourhood meuk overboord(samba).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben paf...

 

Ja ik ook. Alhoewel ik al een jaartje ouder ben ben ik hopelijk nog niet seniel en vind ook dat dit in enkele minuten zou klaar moeten zijn.

Zoals het voorheen was trouwens. Maar het lukt eenvoudig niet. Om wat voor reden ook.

 

Al wat ik wil is sommige films van de harde PC schijf over UTP op de DB afspelen.

Met samba als het kan met iets anders als het moet.

Ik weet ook dat ik met DCC en FTP de films naar de harde schijf van de DB kan schrijven maar Samba moet ook kunnen.

 

Wat wel werkt is een HDMI verbinding met de AV receiver en dan naar de TV zonder de DB.

 

Ik heb er enkel 6 dagen aan gewerkt uit frustratie. Het moet en zou werken maar lukte dus niet. :mad:

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het hele verhaal niet. Hoezo is samba hierin geslopen, deze heeft er helemaal NIETS mee te maken. Dat gebruik je als je bestanden OP de pc VAN je dreambox wilt zien. Maar het gewenste verhaal is precies andersom!

 

Maak eerst een nieuwe gebruiker aan op de windows (7) pc via Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, kies Een ander account beheren, dan Een nieuw account maken.

accountnaam invullen dreambox, en kies Standaardgebruiker. Gebruiker dreambox heeft nu geen wachtwoord, maar dat moet wel, maak ervan hetwachtwoord. Klaar daarmee.

 

Maak een map op je pc, bijvoorbeeld c:\films

In de windows verkenner rechtsklikken op die map, onderste optie Eigenschappen.

2e tab kiezen Delen.

Knop Delen... drukken

intypen dreambox en dan knop Toevoegen

Gebruiker dreambox is nu eronder bijgekomen. daarachter staat nu Lezen. Maak daar Lezen/schrijven van.

Knop Delen rechtsonder drukken.

 

Je ziet nu staan iets van

films

\\JePcNaam\films

dit goed onthouden en opschrijven eventueel

Knop Gereed indrukken.

 

Nu is het klaar en ga je de dreambox verbinden met c:\films op je pc. Zet alvast wat neer in die map!

Ga nu op dezelfde manier als in bericht #1 te werk.

 

Ik ken openpli niet (wil ik ook niet) dus je zult nu even alleen verder moeten. Als het goed is zie je bij 192.168.1.102 (PIRREWIT) nu een map films erbij staan? Maar ik doe het even op de nette algemene manier, werkend voor elke image:

 

Maak een map aan op je dreambox in de root (via ftp, dcc of telnet)

/pcfilms

geef deze map alle rechten, 777 ofwel rwx, read/write/execute voor alle users en groups

 

Om het nu te laten werken ga je via telnet inloggen op je dreambox en de volgende regel invoeren (kopiëren/plakken gaat) en dan enter indrukken:

 

mount -t cifs -o username=dreambox,password=hetwachtwoord //192.168.1.102/films /pcfilms

 

JePcNaam is denk ik PIRREWIT bij jou? Vul dan als ip in 192.168.1.102 zoals hierboven, dat is (hopelijk) het vaste interne ip van je pc waarop je wilt mounten. Niet vast? Doen!

 

Ga nu op je dreambox naar de map /pcfilms, en daar zie je dan de bestanden in de map c:\films van je pc.

 

Als je tot zover bent kunnen komen, dan gaan we een andere keer verder okay, dan maken we de verbinding permanent bij een reboot van de dreambox... Het kan ook zijn dat je nu via je stappen in bericht #1 al permanent de map /pcfilms kunt mounten aan //192.168.1.102/films, dan is dat lange mount commando hierboven niet nodig en zijn we al direct geheel klaar.

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn probleem heb ik om raad gevraagd en gekregen van Tonskidutch. In bericht #6 komt Samba naar voor en volg ik uiteraard de raad die men mij geeft. Anders heeft goede raad geen zin.

Zodoende Samba cfg aangepast maar bracht geen oplossing en dus terug naar WORKGROUP in lijn 9

 

quote

Ik ken openpli niet (wil ik ook niet) dus je zult nu even alleen verder moeten. Als het goed is zie je bij 192.168.1.102 (PIRREWIT) nu een map films erbij staan?

unquote

 

dagg tot hier loopt alles inderdaad zoals het hoort allen staat er geen map films die er wel hoort te staan en dat is nu juist het probleem.

Maar bedankt voor het heldere bericht.

Ik ga later vandaag nog eens een nieuwe stap voor stap poging wagen.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...