Ga naar inhoud


vind astra 23,5 niet


haramo

Aanbevolen berichten

Beste haramo

Als je 3 lnb’s gebruikt, dan moet je natuurlijk altijd de middelste lnb in de klem zetten. Heb je problemen met de ontvangst van een bepaalde satelliet, mogelijk door obstakels, gebruik in eerste instantie dan gewoon een lnb die in de klem van de schotelarm staat en doe er nooit de diseqc-switch tussen. Pas als je weet dat je die satelliet goed kan ontvangen, dan ga je de rail en multiswitch gebruiken.

Maar stop nu eens gewoon met die lnb-houder. Die totaal ongeschikt en neem een SAB-rail.

Als je extra lnb’s bij plaatst, moeten die altijd naar het midden van de schotel gericht worden.

Een voorbeeld:

Tussen de Astra 19,2 en 23,5 zit een ontvangsthoekverschil van 5,2 graden. Als de Astra 1-lnb in de klem staat, moet Astra 3-lnb 5,2 graden schuin staan t.o.v. de Astra 1-lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wel, ik zal binnenkort de sab rail kopen,maar mag ik je mening horen over zo een houder waarvan de ijzer al gebuigd is, en dus juist staat, ik dien enkel de houders te schuiven.

 

ik had al geprobeerd om enkel met één lnb in de klem de astra 23.5° te zoeken maar vond 'm niet, waarschijnlijk deed ik iets verkeerd(skew, elevatie ?)

zal dat nog een keer proberen.

 

Ik had geen diseqc switch tussen gezet tot vandaag, nadat ik weer heb geprobeerd om astra 3 te vinden, maar vond astra 2 in de plaats. heb daarom de diseqc erop gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat je op je Nuevo-schotel ook een Triax multiblock op je lnb-arm kan monteren, zo’n rail waarvan ik in bericht 2 al een afbeelding heb bijgevoegd.

Verder heb ik nog even gekeken hoe de signalen bij je binnen komen, zie bijlage.

Groen is de Hotbird

Rood is de Astra 19,2

Blauw is de Astra 23,5

Oranje is de Astra 28,2

Dat ziet er allemaal goed uit, alleen de Hotbird is kantje boord.

post-60869-0-17746900-1352764204_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje je analyses en advies vanaf posting #2 kloppen helemaal. Als de Triax rail op deze schotel past, is het inderdaad de mooiste en gemakkelijkste oplossing, haramo.

Hij is ook heel mooi kantelbaar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je er toch af halen terwijl de standaardhouder op de arm blijft zitten?

 

De Triax multifeed die je het best kan kopen, klikt net zo in de schotelarm als de standaard houder die er nu in zit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haramo, ik wil je nog even herinneren aan het feit dat de transpondergegevens die je gebruikt om Astra 3 te vinden, niet kloppen.

 

Het is me opgevallen dat wanneer je foto's plaatst van bv je schotel maar ook van je instellingen dit snel tot oplossingen leidt.

 

Dus ga daar mee door.

 

Als je op zoek bent naar een bepaalde satelliet en je beschikt niet over geavanceerde meetapperatuur dan kun je best wel gebruik maken van je ontvanger, als je die bij je schotel kunt plaatsen of wanneer je er zicht op hebt.

 

Essentieel bij deze methode is echter dat je een transponder gebruikt die uniek is qua instellingen, d.w.z. dat die niet voorkomt op andere satellieten.

 

Voor Astra 3 kun je het best gebruik maken van de volgende transponder: V 11973 sr 27500 fec 5/6 (DVB-S)

Dat heb zelf niet uitgezocht maar dit is de transponder die mijn satellietmeter de Horizon HDSM gebruikt.

 

edit: de transponder gegevens gewijzigd, dit is de goede, o.a. DW (Deutsche Welle) zendt er op uit.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is je schotel eigenlijk een Triax- of een SAB-schotel. Deze schotels hebben een aluminium arm van 50mm breed en 20mm dik, zie bijlage 1. Hierop past dus een multirail. Nu bestaat er een Triax-multirail en een SAB-multirail. Het beste kun je het eigen merk op de schotel plaatsen.

Je kunt aan de schotel zien of het een Triax-schotel is of een SAB-schotel. Bij een Triax-schotel is de uitsparing in de schotel een flink stuk hoger dan de lnb-arm dik is, zie bijlage 2.

Bij een SAB-schotel is de uitsparing maar net iets hoger dan de dikte van de lnb-arm, zie bijlage 3.

post-60869-0-68579100-1352800396_thumb.jpg

post-60869-0-73822200-1352800466_thumb.jpg

post-60869-0-40643700-1352800489_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar niet als je weet dat deze lnb pal tegen die van Astra 1 aan moet zitten.

Bovendien.is deze frequentie op Astra 2 momenteel leeg, en ook nog eens MPEG4. Die op Astra 3 is MPEG2.

Daarnaast is deze frequentie op Astra 1 ook MPEG4. So no problem.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste haramo

Zowel een Triax-rail als een SAB-rail passen er op alleen zit er verschil in hoogte, zie bijlage.

Als je een van origine SAB-schotel hebt, moet je er ook een SAB-multirail op zetten.

Je kunt het verschil in rail ook zien aan de ribbels van de rail. Bij SAB zitten de 3 ribbels aan de bovenzijde, bij Triax zitten ze aan de zijkant.

post-60869-0-04003400-1352802023_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste haramo

Je hebt een probleem op dit forum geplaatst en we zijn nu 74 berichten verder en je hebt het nog steeds niet voor elkaar gekregen om ontvangst te hebben. Het lijkt me het beste dat je er gewoon een schotelmonteur bij laat komen want als we zo doorgaan komen we vast aan 150 berichten en ben ik bang dat het je nog niet gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...