Ga naar inhoud


Storing NL radiozenders


jopiesat

Aanbevolen berichten

Vanochtend een storing op de NL radio zenders, stilte....

Na wat zoeken bleek bij mij alles in orde, en bleek CanalDigitaal dit te melden op hun twitter account.

Wist niet eens dat ze dat hadden :-)

 

https://twitter.com/...eldingen_CD #S'

 

De melding dat het verholpen is klopt overigens niet, heb nog steeds wel prima ontvangst, maar geen geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je meldng!

Ik was ook al een uur aan het prutsen.

De diverse radiozenders waren via mijn digitenne-kaart in de dream prima te beluisteren, maar de CD-radiozenders niet.

Veel buitenlandse wel gewoon, vandaar dat ik eerst dacht dat ze geswitched waren (net als veel tv-zenders de laatste tijd).

 

Nu weet ik, dat ik niet verder hoef te zoeken; stom om niet eerst even bij CD op de site te kijken overigens...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan is er ook nog verwarring omdat er melding is gemaakt dat deze zenders tegen het einde van de maand overgaan op een andere satelliet/transponder.

 

 

Technische specificaties:

Satellietpositie: ASTRA 23,5

Frequentie: 11.914

Polarisatie: horizontaal

Symb.rate: 27.500

FEC: 3 / 4

DVB-S QPSK

 

Tot 30 november 2012 vindt dubbele doorgifte plaats. En kunt u SKY Radio, Radio Veronica en Classic FM blijven beluisteren via de oude, bekende, frequentie.

 

Als de oude transponder dus niet meer gaat kun je altijd alvast op de nieuwe gaan luisteren.

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, vandaar dat er in de fastscan lijst Classic FM oud en nieuw staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...