Ga naar inhoud


Verschil tussen lnb-quatro en quad-lnb.


georges

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Voor diegenen die zich zorgen maakten over regelbare inputs op de EMP-Centauri: Ze zitten er op hoor! Ik ben er lekker afgebleven.

 

emp17_12.JPG.8fde9da479aa9168b8d2b8cc96b13980.JPG

 

Wat betreft het gebruik van afsluitweerstanden op de niet gebruikte outputs kom ik er niet helemaal uit. De handleiding heeft het hier over de terrestrische ingang. Die gebruik ik niet en ga ik ook niet gebruiken. Nu heb ik nog een paar van de dingen liggen. Baat het niet dan schaad het niet? En is het aansluiten op een aardpunt ook nog zinvol?

 

Interessant die ruisdiscussie. Het blijft maar moeilijk te bepalen wie de wijsheid in pacht heeft en wie niet.

 

@Sprietje Kan ik iets beschadigen door een tuner rechtstreeks aan te sluiten op een kwadrant van een quattro? Ik heb een meetprogramma dat werkt op de tunerkaart van mijn PC. Nu wil ik de eventuele verliesdemping van de switches bepalen door een meting te doen via de switches en die te vergelijken met een meting rechtstreeks op een LNB kwadrant. Bijvoorbeeld door af stemmen op 11746H (Joyne) en dan bij de tweede meting de coax rechtstreeks op het HH poort van de Quatrro te zetten. Of gaat dat sowieso nooit werken? (Uiteraard wel even de boel spanningsvrij maken bij het wisselen)

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...