Ga naar inhoud


Verschil tussen lnb-quatro en quad-lnb.


georges

Aanbevolen berichten

5 satellieten zijn "nodig". Daarnaast is er, voor zover ik het begrijp, nog ruimte voor 3 extra posities. Welke dat precies gaan worden kan ik nog mee experimenteren. De set-up met twee E-85 schotels biedt redelijk wat speelruimte. Tenminste, dat hoop ik :)

 

In mijn nieuwe schotelpark is reserveruimte om eventueel nog meer schotels op te stellen zonder dat iemand daar last van gaat krijgen. Er liggen er inmiddels al drie op zolder......Omdat  de grond toch open moet overweeg ik nog wat extra "loze" coax in te graven. Mocht ik later eens een bevlieging krijgen dat het meer moet worden dan kan ik in de kast, buiten de multiswitch om, extra aansluitingen maken. Die zou ik dan aan kunnen sluiten op een derde tuner in de VU ultimo. Tenminste, dat hoop ik ook dat dat kan :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Doorgaans zijn Multiswitchen voor 4 satellieten geschikt, 5 satellieten of meer gaat voor multiswitchen een probleem worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je dat meldt. De fabrikant vermeldt anders. Maar die scheppen wel eens vaker op omtrent de te verwachten prestaties.

 

In dat geval kan ik beter kiezen voor twee (of drie) maal een EMP-Centauri MS17/4PIU-6 DiSEqC multiswitch. Dat maakt de set-up niet eens duurder. Het enige nadeel is dat ik dan geen 8 maar 4 satellieten per tuner kan bereiken.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kwetal zei:

Met deze aanvullende kennis begin ik steeds meer in quattro's te zien

Je kan ook 5 octo-LNB's zetten , prijs vanaf 14,61€ tot 120,95€

4 twin-tuners tot 8 aparte ontvangers ;) veel bedrading !!!!

Effe goegelen in Duitsland !!

Octo_LNB.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een enkele octo heb ik ooit al eens gebruikt. Dat was maar een kortdurend succes...... Maar indien er echt geen andere mogelijkheid overblijft dan overweeg ik het nog eens...

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk omtrent die overmaat aan variabelen. Ja, wat is redelijk realistisch?

 

Bij mijn vorige twee schotelinstallaties ben ik gedurende de looptijd tegen beperkingen aangelopen die ik in die configuraties niet (naar bevrediging) kon aanpassen. Vandaar dat deze opzet ruim is. Mogelijk te ruim. Maar dat risico neem ik liever dan dat ik straks weer te krap zit.

 

Wat ik echt wil hebben, daar heb ik wel een idee van, maar nog niet helemaal exact. Sorry dat het niet exacter kan.

 

Kernpunten:

 

- Ruime flexibiliteit in eventuele latere aanpassingen

- Duurzaamheid: zo weinig mogelijk kans op gedwongen fout zoeken bij nacht en ontij. Waarschijnlijk heb ik veel maandagochtend fabricaten onder mijn spullen gehad; er ging nog wel eens wat stuk. Zonder dat er een briefje bij hing waar dat was.

- snel zappen en schakelen; althans met zo weinig mogelijk te verwachten verliezen.

- ruimere regenreserve, dus groter schotel(s) dan de Visiosat Bisat

- ontvangst 3xAstra, Hotbird en Eurobird 9. Die in ieder geval. Daarnaast zou ik graag wat willen experimenteren met satellieten buiten dit spectrum zonder dat ik aan deze vaste posities hoef te tornen. Er komen twee E-85's naast elkaar te staan.

 

Dat het wat meer kan gaan kosten dan een minimale maar afdoende configuratie neem ik voor lief. Ik denk in tien jaar termijnen en smeer de kosten dan ook over die periode uit.

 

Schiet er maar op.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de schotel zou ik voor een Wavefield T-90 kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kwetal zei:

Dat het wat meer kan gaan kosten dan een minimale maar afdoende configuratie neem ik voor lief. Ik denk in tien jaar termijnen en smeer de kosten dan ook over die periode uit.

Er zitten hier genoeg mensen met meer kennis van zaken dan mezelf - dus corrigeer mij indien nodig - maar als het iets mag kosten, is Unicable dan ook geen optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Interessant. Nu zijn er natuurlijk meer schotelliefhebbers die CeesV heten maar ik kwam er één uit 2014 die tevreden was over de E-85. Maar die T-90 is wel een indrukwekkend ding. Tot 16 LNB's ! Geen opstelproblemen met brede LNB's? Dan zou één schotel volstaan en kan ik eventueel later met de overblijvende mast (ik ga er toch twee plaatsen) kunnen experimenteren met "exotische"posities.

 

@Zilverhippie Ubicable2 (Jess) zou moeten kunnen. Ik weet er maar weinig van. Bij de "klassieke" bekabeling heb ik inmiddels redelijk wat kennis opgebouwd. Vandaar dat ik in dat straatje denk. Gebruik jij het?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, kwetal zei:

Nu zijn er natuurlijk meer schotelliefhebbers die CeesV heten maar ik kwam er één uit 2014 die tevreden was over de E-85.

Dat ben ik niet, ik ben ceesv, niet CeesV

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, kwetal zei:

Ubicable2 (Jess) zou moeten kunnen. Ik weet er maar weinig van. Bij de "klassieke" bekabeling heb ik inmiddels redelijk wat kennis opgebouwd. Vandaar dat ik in dat straatje denk. Gebruik jij het?

Nee, maar als je nu investeert voor de komende 10 jaar zou ik alle opties bekijken, van elk de voor- en nadelen opsommen en aan de hand daarvan mijn keuze maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit allemaal niet wat overkill,

4 voor de huiskamer, 4 voor mijn mancave. 2 voor de slaapkamer, 2 voor de logeerkamer.

Moet hier geen deelteken staan met een 2 achter.

De techniek staat niet stil, zo zijn momenteel ontvangers met FBC tuners de max, waarmee je per ontvanger tot wel 8 transponders en al de zenders daarop, kan ontvangen, afhankelijk van het type lnb’s in de schotel.

Door gebruik te maken van de FBC tuners kan men zelfs gaan streamen via netwerk naar een andere tv, zonder dat die een schotel aansluiting heeft.

Dat streamen gaat alsmaar belangrijker worden, het grote voordeel hieraan is dat dit ook draadloos kan.

 

Je wil een multiswitch gebruiken, waar wil je die gaan plaatsen? bij uw schotel buiten!!

Multiswitchen schuwen vocht en zijn bedoeld voor gebruik in huis, d.w.z. 5 satellieten = 20 coaxkabels naar binnen. 🤥

Er bestaan nog andere systemen waarmee je overal tv kunt ontvangen.

Bijvoorbeeld Sat=> ip, Unicable II en misschien is het vandaag al mogelijk meerdere optische lnb’s te combineren.

Best nog eens nadenken over wat je nu echt nodig hebt, we zien dat hier wel vaker.

Ik wil die en die satelliet en dan wordt er nooit naar gekeken, maar die ene satelliet kan de zaak ineens een stuk complexer maken, waarbij de kosten van de hele installatie de hoogte in schieten.

Er gaan plaatsen zijn waar je nooit wat gaat wijzigen, voor de mancave misschien iets aparts voorzien naar de schotel (s)    

 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, kwetal zei:

Weliswaar beheer ik geen appartementencomplex met gso maar het lijkt me wel leuk om te kunnen baden in de aansluitmogelijkheden. 4 voor voor de huiskamer. 4 voor mijn mancave. 2 voor de slaapkamer, 2 voor de logeerkamer. Voila, 12 stuks al......

 

3 uren geleden, kwetal zei:

- Ruime flexibiliteit in eventuele latere aanpassingen

 

Al nagedacht hoe u dit wilt realiseren als u nog een extra satelliet wilt toevoegen aan de bestaande satelliet configuratie?

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ceesv zei:

Doorgaans zijn Multiswitchen voor 4 satellieten geschikt, 5 satellieten of meer gaat voor multiswitchen een probleem worden.

en waarom zou dat een probleem zijn ?

ik heb hier een EMP Centauri 33/12 waar 8 satellieten aanhangen : 5W, 1W, 4E, 9E, 13E, 19E, 23E en 28E

EMP Centauri kan zowel met gewone "quad" als met "quattro" LNB's overweg. Hier zijn er 8 "gewone" quad LNB's op een WaveFrontier T90 aangesloten.

ik bedien 3 ontvangers met deze multiswitch (via 8 coax kabels).

werkt perfect (was wel niet goedkoop, soit)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...