Ga naar inhoud


Dr-m1 dvd recorder defect


Kilometervreter

Aanbevolen berichten

Heb hier nu een dr-m1 staan welke niet meer opstart. Geeft alleen "loading" in het display.

 

Ik heb nog geen afwijkingen gezien aan de Elco's en ook een föhn biedt geen oplossing.

Op positie R5108 zit een weerstand die helemaal wit ziet. Ik wil deze graag vervangen maar kan de waarde niet meer lezen.Heeft iemand tips of een schema van dit model?

In de schematheek kon ik het schema niet vinden.

 

voor de genomen moeite alvast mijn dank.

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Zojuist preventief de 400 V elko vervangen achter de gelijkrichter. Ook de 22 micro fahrad bij de str en de weerstand van 0,33 ohm.

Voorheen wilde de speler "per ongeluk" nog wat lampjes laten branden. Nu is tie morsdood. Steve, nog tips? (Nog bedankt voor het schema)

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

oorzaak kan zijn dat het voedings ic te heet wordt (maakt niet goed contact op de koelplaat).

als het app helemaal dood is ,kan het zijn dat C5103 de oorzaak is.

controleer en meet ook R5107.

als het app op reading blijft staan,vervang dan de elco C5203 door een exemplaar van 2200uf/25v.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Oeps. R5107 had niet de goede waarde. Alsnog heb ik de goede waarde geplaatst. Het apparaat start weer op en functioneert nu ook weer.

Na het uitschakelen van de speler krijg ik 'm niet meer aan. Na het verwijderen en herplaatsen van de stekker uit het stopcontact start de speler weer op.

Kan nu weer verder gaan zoeken. Tips zijn welkom.

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Steve,

 

Ik heb R5107 vervangen voor 680 Ohm. Na het insteken van de stekker start de recorder op en ik kan 'm daarna ook uit zetten.

Het aanzetten lukt niet. Enig idee waar ik dit moet zoeken? (Elco's vervangen zal dit neem ik aan niet oplossen?)

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat blijkt: in standby stopt de fan met draaien. Hierdoor loopt de temp. te hoog op in standby. Zojuist de ventilator even met een losse

Voeding aangesloten in standby en dan blijft de voeding wel "in".

Is het geoorloofd om een brugje te leggen over de collector en emmiter? Of moet de tor eruit?

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...