Ga naar inhoud


Meeste signaal met welke schotel? Advies


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

Forummers,

 

De volgende vraag houdt me bezig:

 

Op welke manier kan je met een vaste opstelling het meeste halen uit de gangbare satellieten? Astra 1,2,3,Hotbird

 

Daarbij denken aan:

  • merk schotel
  • welke afmeting schotel
  • merk lnb
  • vaste opstelling
  • hoogst mogelijk signaalopbrengst
  • merk kabels
  • merk switch
  • stabiel bij slecht weer
  • goede ontvangst bij slecht weer

 

Ben benieuwd naar ervaringen en tips van één ieder. Van Triax multiblock tot big bisat...maakt niet uit.

 

Draai hier met een Visiosat G4 op de meeste signaal van 70 plus procent.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo, zelf heb ik met 2 technisatschotels rond de 92% voor astra1en 90% voor de astra3. Het kan afentoe verkeren, zoals nu omdat het sneeuwt. In nederland had ik met mijn Visiosat G4 99% op 19.2, 13 en 28.2 oost. Was echter ook een installatie door een bedrijf.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

We hebben een VU Uno. Voorzien van één aansluiting. Single LNB is dus afdoende. Kosten maakt niet zoveel uit. De Visiosat Bi G4 sat die we nu hebben was al niet de goedkoopste maar als ik het verschil wat signaal winst vergelijk met een Multytenne is dat niet zoveel behalve op de Hotbird, die is vooruit gegaan. Draaibaar Triax 110 zou mooi zijn maar we willen geen wachttijden als er van BBC naar bijv. Rai Uno wordt geschakeld.

 

Dus vast is één. Goed, zo hoog mogelijk signaal is twee. Daarnaast moet het sterk en stabiel zijn want er is niet makkelijk bij te komen. Tegelvoet met mast staat al als een dijk, loodrecht en vrij zicht.

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

We hebben een VU Uno. Voorzien van één aansluiting. Single LNB is dus afdoende. Kosten maakt niet zoveel uit. De Visiosat Bi G4 sat die we nu hebben was al niet de goedkoopste maar als ik het verschil wat signaal winst vergelijk met een Multytenne is dat niet zoveel behalve op de Hotbird, die is vooruit gegaan. Draaibaar Triax 110 zou mooi zijn maar we willen geen wachttijden als er van BBC naar bijv. Rai Uno wordt geschakeld.

 

Dus vast is één. Goed, zo hoog mogelijk signaal is twee. Daarnaast moet het sterk en stabiel zijn want er is niet makkelijk bij te komen. Tegelvoet met mast staat al als een dijk, loodrecht en vrij zicht.

 

Gr.

 

Desnoods lever ik de Hotbird in. We hebben genoeg aan Astra 1,2 en 3. Is dan een schotel erbij plaatsen vast op 1 van de satellieten een idee? Hoe werkt dat dan met de diseqc schakelaar? Er is iig ruimte voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Met vier stuks lnb’s met vier aansluitingen, zou ik je een triax 110 niet meteen adviseren vanwege het gewicht van alle lnb’s en kabels maar met slechts één aansluiting heb je daar zeker een goede schotel aan.

Ik vind het echter niet verstandig lnb’s met één aansluiting te nemen. Stel dat je over een jaar een extra TV(tje) er bij wilt hebben, dan kom je een aansluiting te kort. Ook als je over enige tijd nog eens wilt veranderen en een ontvanger met twee tuners wilt hebben, één voor kijken en één voor opnemen op een andere zender, dan heb je spijt dat je voor een paar euro extra geen lnb’s hebt genomen met twee aansluitingen. Voorlopig hoef je die tweede aansluiting niet te gebruiken.

 

Als je echt maximaal signaal wilt hebben, neem dan een Triax 110 met multirail (multiblock) en zet er vier Inverto Black Ultra lnb’s op met twee aansluitingen, zie

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=68&PHPSESSID=98c6ed527eb308d3bc80a4bee3189e1b

 

 

Een Wavefrontier T90 is weer zo’n joekel en heeft alleen maar echt zin als je veel verschillende satellieten wilt ontvangen.

 

Als koppelfilter kun je de Spaun SAR 411F 4/1 diseqc-switch met behuizing nemen, gewoon topkwaliteit.

post-60869-0-05979600-1354298701_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Met vier stuks lnb’s met vier aansluitingen, zou ik je een triax 110 niet meteen adviseren vanwege het gewicht van alle lnb’s en kabels maar met slechts één aansluiting heb je daar zeker een goede schotel aan.

 

 

ik heb hier een triax 110 met momenteel 3 quad LNB's en dat lukt toch aardig

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 Quad-lnb’s wordt kantje boord wat betreft gewicht. Zodra het gewicht te zwaar wordt, gaat de lnb-arm iets zakken en komen de lnb’s niet meer in het brandpunt te staan. Dan zakt de signaalsterkte flink weg.

Een dunne staaldraad van de lnb-arm naar de bovenzijde van de schotel voorkomt dit probleem maar elegant is die oplossing natuurlijk niet, wel de goedkoopste oplossing. Voor 4 quad-lnb’s zijn er schotels die stabieler zijn maar ook een flink stuk duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff kort door de bocht.

Kosten maken niet uit was er gezegd.

 

beste resultaat haal je met 4 single schotels.

 

Maar ik neem aan dat het om een multi dish gaat.

Ik heb zelf nu de visiosat G3 D en daar altijd tevreden over geweest.

Tot de overschakeling naar 8 psk

Ik heb er nu alps in zitten en kom ook krap aan de 70%.

 

Ik heb vandaag een nieuwe beugel met " nieuwe houders" (zwarte LNB houders) gehaald.

En deze schijnen beter te zijn dan de oude beugels (grijze houders)

Zouden voor beter geschikt zijn voor Nederlandse markt.

Deze gaan er dit weekend op.

Het resultaat zal ik nog wel melden.

 

Misschien dat ik ook nog over moet op de inverto's

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

allen hartelijk dank. is de triax 110 de stalen uitvoering of de aluminium uitvoering? is één schotel van 78 cm op astra 2 met single lnb en een 88 cm triax met duo lnb iets? Wil gewoon op alle Astra minimaal 90 procent ontvangst! het liefst 99 maar dat lukt nooit. dit is van mij een 'afwijking' binnen het sat gebeuren. optimaal schotelen. Dus een zeer solide, hoog ontvangstsignaal en ook strak uitziend gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je bedenkt dat de ene receiver iets anders aanduid dan de andere receiver ( a* )

en

als je weet dat een receiver geen ge-eikt meet instrument is

zul je wel begrijpen dat die aanduiding 99% flauwekul is

 

de hoogste waarde bereiken in gegeven omstandigheden is de bedoeling / het streven en niet één waarde (die niets zeggend is)

a* kun je direct zien als je twee vreschillende receivers om te testen hebt.

 

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Visiosat Big Bisat is mijn oplossing en ik heb van 1W t/m 28E prima beeld. Indien het je alleen gaat om Astra 1,2,3 en HB, moet je met deze opstelling uitstekende signaalkwaliteiten behalen.

Zoals Tonski ook zegt, die percentages zeggen niet zoveel. Met mijn Vu+ heb ik zelfs met 40-45% nog goed beeld. Uiteraard is je slecht weer reserve dan niet optimaal, maar puur om even aan te geven. Met mijn dreambox 7000 had ik bij die percentages absoluut geen beeld meer.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Tonskidutch, wat ik al in bericht 4 schreef, er zijn stabielere schotels. De Fuba DAA850 is zo’n hele degelijke schotel. Iets minder groot dan een Triax 110 dus iets minder versterking maar wel heel degelijk. Zie hier de uitgebreide informatie:

http://shop.fuba-nederland.nl/product_info.php?info=p1097185_DAA-850-A-Offset-schotelantenne.html

Fuba heeft wel grotere schotels maar ik vind dat die niet de degelijkheid hebben van de 850.

Informatie over de rail van Fuba staat hier:

http://shop.fuba-nederland.nl/product_info.php?info=p1227896_DAZ-104.html

Met de Fuba DAA850 kun je nog net normale lnb’s nemen met een kop van 60mm. Voor de Astra 19,2 en 23,5 moeten die tegen elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad gekeken. Bij een electro groothandel in r.dam met duitse wortels....hebben ze die, daar staat ook Humax te koop evenals Schwaiger...erg veel keuze ineens en lastig om het een en ander te vergelijken hoor. Wil graag astra 1,2 en 3, zo sterk mogelijk, met een fatsoenlijke LNB en dus perfect signaal. Zou het dan een FUBA, Humax of Schwaiger moeten worden??? Dat zijn totaal andere merken dan bekend zoals een Triax....wie heeft ervaring met deze schotels? Zit al met al te denken aan een 85 cm exemplaar van...vul maar in met 3 lnbs voor de astra's. helaas voor hotbird...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...