Ga naar inhoud


Meeste signaal met welke schotel? Advies


Erwinnaar

Aanbevolen berichten


Erwinnaar, er zijn 2 maten en je moet beslist de grootste hebben: die verzinkte met grindtegels van 40x60. (Die met stoeptegels is te klein en de pijp is ook te dun.

Maar misschien had je dat al besloten.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Ik heb bij een zaak in Wehl, google maar eens, een voet voor 79 gezien. 60x40 tegels. Is scherpe prijs moet ik zeggen maar weet niet hoe dat met die pijp zit. Er is inmiddels een mail verzonden.

 

Dus tot zover heb ik de Fuba, de Inverto monoblock maar nog niet de juiste tegelvoet. Het ZOU evt. kunnen met huidige voet en 10 stoeptegels maar dat lijkt niet zo geweldig als je vergelijkt met de rest van het spul. Dan moet het maar goed gebeuren ook.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad erwinnaar

 

Je hebt nu voor degelijkheid gekozen en het zou zonde zijn als bij een flinke harde rukwind de goed uitgerichte schotel met voet en al iets uit positie waait. Dan kun je weer opnieuw beginnen met afstellen. Je hebt immers voor kwaliteit gekozen om er ook voor jaren geen omkijken meer naar te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erwinnaar, een schotelklem past op 2 diameters en je moet beslist de grote versie hebben.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Dat adres is zeker niet het goedkoopste. Precies dezelfde tegelvoet is bij een satellietshop die sinds kort ook reclame maakt op dit forum en een vestiging heeft in Amsterdam en Almere voor slechts 71,17 euro te koop. De pijp is 50mm diameter en is een meter lang. Alles is badverzinkt.

Bij een satellietshop die ook op dit forum reclame maakt, kost die slechts 65,08 euro maar die zit in de buurt van Eindhoven en dus weer erg ver van je vandaan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er dient zich een probleem aan. Het afdak waar de tegelvoet moet staan is niet veel breder dan mijn huidige voet. Daar past een 120x80 voet niet op. Die breedte van 80 is natuurlijk twee tegels van 40 plus nog het frame van de voet. Dat wordt hem dus niet wat breedte betreft. Wat zal ik doen, er nog een stapel tegels op leggen of het volgende:

 

In Wesel zit een zaak die Peuser sat standfusse verkoopt. Een topmerk naar ze zeggen. Die is 113x110x53 (de breedtexhoogtexdiepte) en mast is 60 mm doorsnede. Er is plaats voor vier 50x50 tegels. Dus 2x2 op elkaar. Ik zou zeggen dan is de zijwaartse kracht op het smalle deel behoorlijk groter....??? Dus de voet is flink smaller. Constructie ziet er wel stevig uit en flink lang garantie. Iets anders zou ik niet weten wat kan en in Nederland uiteraard niet te vinden. Dus het 4x60x40 verhaal heb ik maar uit mijn hoofd gezet en ben blij dat ik vooraf even situatie heb bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 4x 40/60 tegelvoet is ± 85 cm breed en ± 125 cm lang

rondom zit een hoeklijn van ± 3 mm en tussen de tegels een omgekeerd U-profiel van ± 30 mm

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Wesel zit een zaak die Peuser sat standfusse verkoopt.

Heb je ook gelet op het gewicht aan tegels dat erin moet om hem op zijn plaats te houden en of je afdak geen problemen gaat geven onder dat gewicht?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na meting met dishpointer app op telefoon van een maat erachter gekomen dat de nieuw te plaatsen schotel alsnog in de tuin kan. Hele opluchting aangezien de tegelvoet op dakkapel van bovenburen staat (met toestemming uiteraard). In de tuin is die helemaal op eigen gebied en makkelijk te bereiken. Schotel kijkt nét langs de muur voor Astra 2. Dat betekend dat ik Astra 1 en 3 met het monoblock prima kan pakken en als er ooit een rail op moet voor meer dan kan dat. Dit is ook proefondervindelijk ondervonden vandaag! Nu nog wat vragen:

  • huidige voet bewaren en in de tuin plaatsen met de 110 cm?
  • mag gewoon in voortuin gezet worden van huurwoning?
  • indien nodig, hek, schutting, muur er omheen staat nu heggetje is opgang richting algemene p.plaats en iemand hoeft maar bocht krap te nemen en boem, schotel staat krom waar die komt te staan...
  • is allemaal zwarte grond
  • wat is een goede en zeer stevige en stabiele opstelling?
  • bielzen,verkeersbordpaal, lantaarnpaal, beton enz. ideeën uit praktijkervaring welkom
  • Kan als het moet schotel als het ware ingraven/verzinken
  • enz.

Zijn weer wat punten en beetje off topic inmiddels want schotel plus kop is binnen. Nu project plaatsing in tuin.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...