Ga naar inhoud


Meeste signaal met welke schotel? Advies


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat je een beetje door de creatieve oplossingen heen bent?

Je hebt aan de achterkant geen mogelijkheid de schotel te plaatsen zonder dat je afhankelijk bent van de goodwill van anderen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp dat je een beetje door de creatieve oplossingen heen bent?

Je hebt aan de achterkant geen mogelijkheid de schotel te plaatsen zonder dat je afhankelijk bent van de goodwill van anderen?

 

Ja hoor. Kan gewoon ipv de visiosat nu maar die staat dus op een 60x60 voet waar die stoeptegels in kunnen. Maar die breedte is ook eigenlijk het maximale. Een grotere past niet op het dakje in de breedte, wel in de lengte. Dus een voet van 70x120 bijv.zou wel lukken maar dat bestaat weer niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook gelet op het gewicht aan tegels dat erin moet om hem op zijn plaats te houden en of je afdak geen problemen gaat geven onder dat gewicht?

Daar heb ik op gelet. De windlast van een Fuba DAA 110 is bij 60 m/s 268 kg. bij 40 m/s 119 kg. Even zelf gekeken, bij 50 m/s is het 180 km per uur. Dat zijn rukwinden die niet vaak voorkomen en zeker niet in het oosten. Blijft even over de vraag hoeveel kg er op een voet moet, los van het feit of het een kleine of grote voet is. Dak zou het moeten kunnen dragen, als ik erop sta plus huidige voet met vier stoeptegels gebeurt er niets....das toch al minimaal 130 kg...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een voet van 70x120 bijv.zou wel lukken maar dat bestaat weer niet...

 

Koop je zo'n 4x 60/40 voet , kom je er mee langs , bouw ik hem om .

Zodat er aan één kant 2 stuks 40/60 tegels in passen (die kant hoeft dus niets aan te gebeuren)

En de aangepaste kant 4 stuks 30/30 , word de maat 125 x 75

Of beide kanten 4 stuks 30/30 , word de maat 125 x 65 .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop je zo'n 4x 60/40 voet , kom je er mee langs , bouw ik hem om .

Zodat er aan één kant 2 stuks 40/60 tegels in passen (die kant hoeft dus niets aan te gebeuren)

En de aangepaste kant 4 stuks 30/30 , word de maat 125 x 75

Of beide kanten 4 stuks 30/30 , word de maat 125 x 65 .

 

Dat is een zeer vriendelijk gebaar Trust. Echt superaardig. Ik ga op jacht en laat het weten hoe en wat via pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik op gelet. De windlast van een Fuba DAA 110 is bij 60 m/s 268 kg. bij 40 m/s 119 kg. Even zelf gekeken, bij 50 m/s is het 180 km per uur. Dat zijn rukwinden die niet vaak voorkomen en zeker niet in het oosten. Blijft even over de vraag hoeveel kg er op een voet moet, los van het feit of het een kleine of grote voet is. Dak zou het moeten kunnen dragen, als ik erop sta plus huidige voet met vier stoeptegels gebeurt er niets....das toch al minimaal 130 kg...

Laag op de mast, vier stoeptegels en dan nog 2 grindtegels en 2 stoeptegels nog. Elders op forum gelezen over een BigBisat in Nijkerk die met 8 stoeptegels is gemonteerd door een bedrijf. Kan niets vinden over windlast van een BigBisat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik erop sta plus huidige voet met vier stoeptegels gebeurt er niets....das toch al minimaal 130 kg...

Je vergeet de factor TIJD. Even ergens 130 kg parkeren is iets anders dan 10 jaar of meer.

Volle houten boekenplanken hangen ook niet gelijk door, maar wel na een jaar. (Tenzij het bielzen zijn.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boel is in gebruik! Nu beetje knoeien met afstelling monoblock.

 

Signaal van bijvoorbeeld Journaal 24 (nu 101 tv) is: SNR 86 procent. AGC 79 procent. Dit alles dus met de Fuba 110 en Inverto black pro monoblock.

 

Wie kan een aantal SNR/AGC waardes delen met mij? De kop in het brandpunt is op 23.5. De vrijhangende LNB is die voor 19.2.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boel is in gebruik! Nu beetje knoeien met afstelling monoblock.

 

Signaal van bijvoorbeeld Journaal 24 (nu 101 tv) is: SNR 86 procent. AGC 79 procent. Dit alles dus met de Fuba 110 en Inverto black pro monoblock.

 

Wie kan een aantal SNR/AGC waardes delen met mij? De kop in het brandpunt is op 23.5. De vrijhangende LNB is die voor 19.2.

 

gr.

 

Waar staat ie nu ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik om terug op je initiële vraag, en vertel je mijn ervaringen.

 

ik heb 4 Inverto quatro LNBs, een Spaun multiswitch, 1 triax 110 op 23.5E, en een BigBisat op 13E-19E-28E. De schotels staan in de tuin, op een gebetonnerde staak (put van zowat 1 m diep gegraven, en gebetonneerd met snelbeton: héél snel zijn, het water moet klaar staan, en de staak met waterpas moet al gepositionneerd worden voor het snelbeton en het water in de put gaat, anders is het te laat). Die triax 110 op 23.5E wordt door de meesten hier beschouwd als overkill. Enkele weken geleden hebben we op vrijdagochtend wat sneeuw gehad. Ik had toen niks ontvangst op 13-19-28, maar op 23.5 deed Een het nog, zowat 6-7dB. Bij normale omstandigheden meet ik op mijn DB8000 zowat 17dB op één met SNR 100%, en 14à15 dB op history HD.

Op de andere posities is 28 de meest kritische: op 13 en 19 heb ik zonder problemen 14 dB of meer, maar op 28 gaat het eerder naar de 12-13 dB voor de sterkere en naar 9à10 dB voor de zwakkere transponders.

Moraal van het verhaal: groter is beter wat betreft de schotel.

 

Nu, belangrijkste vraag, 'si c'était à refaire'? wat zou ik nu doen, met de ervaring die ik vandaag heb, als ik opnieuw moest beginnen?

Ik heb plaats zat in de tuin, en die tuin is van mij, dus ik doe (min of meer) wat ik wil binnen de grenzen van ruimtelijke ordening: die laat me toe in de tuin schotels te plaasten tot 1.2 meter diameter.

Ik zou dus 2 Triaxen 110 plaatsen: 1 voor 13-19, en 1 voor 23.5-28. De 13-19 zou ik richten op 16E, en mijn koppen symmetrisch hiernaast: 13 en 19 zijn meer dan krachtig genoeg. De 23.5-28 zou ik richten op 23.5, met de 28 ernaast: 23.5 is nu eenmaal de belangrijkste voor mij.

 

Voor wat het waard is ...

 

erik

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal in een rail voor vier sats de gewone LNb passen? Dus niet een rocket maar gewone LNb voor astraas en hotbird. Op de visiosat zaten de rockets maar een fuba 110 zal anders zijn. Wie het weet mag hey zeggen! De daz 104 komt er alsnog opmet dus 4 LNb en switch.welke adviseren jullie? Moet net als schotel van topkwaliteit zijn. Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rockets in de rail waarop je doelt, zijn Alps? die zijn gewoon 40mm dik, standaard.

De lnb's die alom worden geprezen, zijn die van Inverto Black Ultra.

De beste switch is de Spaun SAR 411F.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

Op een 110cm-schotel passen altijd gewone lnb’s met een kop van 60mm voor de 4 bekende satellieten.

Als jij de afstand opgeeft vanaf de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten, dan kan ik precies voor je uitrekenen op welke afstand de lnb’s moeten staan. Om te kunnen bepalen welke lnb’s je precies kunt plaatsen (in verband met de behuizing) , wil ik nog wel weten hoeveel aansluitingen je wilt hebben op de lnb’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...