Ga naar inhoud


Wifi bereik verbeteren van de U.P.C. Horizon


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Het WiFi bereik van de U.P.C. Horizon is niet erg goed.

Wat is het beste om dat te verbeteren.

 

1e WiFi router er bij plaatsen op 2e verdieping. En die van de Horizon uitzetten?

2e repeater plaatsen, die het signaal van de U.P.C. Horizon versterkt. Deze laatste ken ik zelf niet.

 

En waar moet ik bij beide apparaten opletten met de aankoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat je dit zelf niet wilt uitvoeren want ondanks het feit dat het niet al te moeilijk is zou ik toch wel willen adviseren om dit door UPC te laten uitvoeren.

Zij leveren immers Horizon en moeten er dan ook maar, al dan niet tegen een aangepaste vergoeding, voor zorgen dat jij op alle gewenste verdieping een optimaal beeld krijgt.

Althans zo zou ik het doen.

 

Mocht dit om welke reden niet lukken dan zou je toch eerst even moeten uitleggen hoe de installatie nu lokaal is uitgevoerd, dus welk type en de locatie WLAN router.

Kun je daarop b.v. een UTP kabel aansluiten en deze doorvoeren naar de 1e of 2e verdieping?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Júrgen, ik ben uiteraard eerst naar U.P.C. geweest. maar zij kunnen, geen oplossing bieden.

 

Installatie,

 

Woonkamer Horizon, daar zit ook een modem Wifi router in.

Vanuit de woonkamer via UTP kabel van Horizon, naar vaste computer 1e verdieping bekabeld aangesloten dus.

Veder draadloos netwerk, voor mobiel en tablet.

 

Heb al een Sitecom Wireless gigabit Router 450N beneden direct achter de Horizon geprobeerd, snelheid erg goed. maar bereik slecht. Boven bijna geen signaal.

Ook de Sitecom boven bij de computer geprobeerd, maar dan is bereik beneden slecht. Bijna geen signaal

Ook andere kanalen van Wifi gaf nauwelijks verbetering.

 

Wat is er verder nog mogelijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook hier voor kunnen kiezen

 

Sitecom LN-531 homeplug

 

Met de Sitecom LN-531 Homeplug (combo pack)kun je een homeplugnetwerk maken en uitbreiden zodat je draadloos extra apparaten op internet aansluiten. Met deze homeplug kun je in iedere kamer van het huis een extra draadloze hotspot creëren en draadloos extra apparaten aansluiten, ideaal voor ruimtes met onvoldoende draadloos bereik.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

zou kunnen, maar is wel weer veel duurder.

Zijn er geen routers, die een steker signaal uitsturen ??

aangepast door Henri Aalten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt op de homeplug ook weer een router aan sluiten

of wat ook nog kan 1 van deze Routers nemen deze hebben een hoog zendvermogen

 

Engenius ECB3500 long-range 600mW accesspoint (11b/g)

 

Engenius ECB9500 11n accesspoint 300Mbps (11b/g/n)

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of wat ook nog kan 1 van deze Routers nemen deze hebben een hoog zendvermogen

 

Lekker advies zeg: Agentschap Telecom komt vanzelf langs, ze hebben recent al een persbericht doen uitgaan over groeiend probleem met illegale router accesspoints.

Een accesspoint zendt uit met 6x normale vermogen, doet je laptop/client dat ook? Nee? dacht ik al -> nog geen effect, accesspoint hoort immers de client niet.

Matter of fact: de hele buurt heeft last van je illegale "oplossing".

Laat ik je dit zeggen, ik meet professioneel netwerken uit. Mocht een van mijn klanten last krijgen van zo'n hobby bob die het weer niet helemaal snapt dan komt AT wel bij je langs. Van de bekeuring kun je royaal je hele huis volzetten met accesspoints.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Je kunt op de homeplug ook weer een router aan sluiten

of wat ook nog kan 1 van deze Routers nemen deze hebben een hoog zendvermogen

 

Engenius ECB3500 long-range 600mW accesspoint (11b/g)

 

Engenius ECB9500 11n accesspoint 300Mbps (11b/g/n)

 

Deze ga ik niet gebruiken !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri, ik heb in mijn huis denk ik nagenoeg dezelfde bouwwijze (muren - plafonds ed) als bij jouw.

Ook ik had soms problemen met een goede ontvangst want mijn vorige WLAN router (Linksys WRT54G) stond en staat nog steeds op de 1e verdieping.

Ik heb het verbindingsprobleem kunnen oplossen door de Linksys te vervangen door een andere router en wel een ASUS RT-N66U.

Bij mij althans komt het signaal van de ASUS router nu veel sterker door dan voorheen.

 

Bijkomstigheid, omdat deze DUAL router 2.4 als 5.0 GHz ondersteund kan ik zowel mijn Samsung Galaxy S3 als laptop via 5.0GHz verbinden en ondervindt ik geen hinder van de nogal bezette 2.4 GHz kanalen.

Mijn ASUS tablet ondersteunt geen 5.0GHz maar met 2.4GHz kan ik probleemloos vanuit mijn VU+ Ultimo naar mijn tablet SD content streamen en dat binnen mijn gehele woongebied.

Overigens vind ik de oplossing d.m.v. goede Home plugs ook niet verkeerd, een goede WLAN oplossing kost ook best een paar Euro.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installatie,

 

Woonkamer Horizon, daar zit ook een modem Wifi router in.

Vanuit de woonkamer via UTP kabel van Horizon, naar vaste computer 1e verdieping bekabeld aangesloten dus.

Daar zit dus wel een UTP kabel van de begane grond naar de 1e verdieping en die zou dan zoals voorgesteld gebruikt kunnen worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...