Ga naar inhoud


Wifi bereik verbeteren van de U.P.C. Horizon


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Als je boven al een kabel hebt liggen is de beste oplossing, op de kabel boven een accespoint aansluiten met dezelfde SSID, maar een ander (liefst zo ver mogelijk van de ander) kanaal.

 

Precies zoals theparasol al schreef.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Morgen ga ik even kijken of ik de Asus RT-N66U kan verkrijgen, en zet deze dan op de eerste verdieping.

Verder nog wel een vraag, gebruikt de Nieuwe ipat voor Wifi de 5 of de 2,5 Ghz band?

Omdat genoemde router op deze 2 banden kan werken, is ook de vraag wat is het verschil in snelheid, en dekking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ipad ondersteunt zowel de 2.4 als de 5.2 Ghz frequenties. Bedenk wel dat de dekking van 5.2 Ghz signaal grofweg de helft van een 2.4 Ghz signaal is.

Dat is natuurkundig zo bepaalt. Het penetratie niveau van hogere frequenties is lager dan van lagere frequenties. Het verschil is grofweg de helft.

Mooi is wel dat je op de 5.2 Ghz 40 Mhz bandwidth kunt gebruiken (goed voor 300 Mbit by 2x2 mimo of 450 Mbit bij 3x3 mimo)

Daarnaast is de 5.2 Ghz band in de regel storingvrij wat weer tengoede komt aan de datadoorvoer.

Voors en tegens maar als je kunt kiezen en het prijsverschil is niet te groot zou ik een dualradio accesspoint nemen. Letop, er zijn ook zogenaamde single radio accesspoints.

Die kun je omschakelen tussen 2.4 en 5.2.... die zijn wat minder handig want dan is het of 2.4 of 5.2 maar niet tegelijkertijd.

Het staat niet altijd even duidelijk of de doos vermeldt, dus vraag ff door of je tegelijk 2.4 en 5.2 kunt of post hier ff model waarin je geinteresseerd bent dan komt het ook wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik neem aan, dat de ASUS RT-N66U beide banden tegelijk kan gebruiken.

Zoals aangegeven stel ik deze op de 2e verdieping op. Hierdoor hoop ik zowel op de eerste en tweede verdieping beter bereik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat genoemde router op deze 2 banden kan werken, is ook de vraag wat is het verschil in snelheid, en dekking?

De praktijk en testen wijzen uit dat bij deze router de 2.4GHz wat krachtiger door muren uitstraalt maar binnen in een en dezelfde kamer geeft de 5.0GHz weer een beter signaal.

Eerlijk gezegd merk ik hier thuis geen al te groot verschil, de router staat op de 1e verdieping en het signaal moet door één betonnen vloer en 2 muren, en dat gaat prima.

De dekking is nagenoeg gelijk.

 

Ik neem aan, dat de ASUS RT-N66U beide banden tegelijk kan gebruiken.

Zoals aangegeven stel ik deze op de 2e verdieping op. Hierdoor hoop ik zowel op de eerste en tweede verdieping beter bereik heb.

Deze ASUS router is een echte Dual router, dus deze kan tegelijkertijd zowel 2.4GHz als 5.0GHz uitstralen.

Ik begrijp alleen niet waarvoor je dat in jouw genoemde omstandigheden nodig zou hebben.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp alleen niet waarvoor je dat in jouw genoemde omstandigheden nodig zou hebben.

Die Ipad van hem kan het maar die zal die topspeed echt niet nodig zijn.

Hier thuis een fritz!7390 en op de 5.2 Ghz 40 Mhz trekt mijn laptop 18Mb/s... das wel lekker

De simpele clients zitten op 65 of 130 Mbit 2.4 Ghz 20 Mhz... Ik ben aardig voor de buren om daar geen 40 Mhz in te zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Henri Aalten

Ik heb zojuist vandaag een access point geplaatst op proef. tot nu toe redelijk.

nadat andere niet goed werkte. is een

 

Draytek Vigor VAP700 802.11n access point, 1 LAN poort (11n)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...