Ga naar inhoud


Wifi bereik verbeteren van de U.P.C. Horizon


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Hoi Sjaak,

 

Dat is lang geleden dat ik jouw ben tegengekomen en ja, ik wordt steeds enthousiaster over deze ASUS router.

 

Voor Henri zal dit niet meer helpen want hij schijnt intussen al een Draytek Vigor te hebben besteld welke overigens ook niet verkeerd is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even een kleine opmerking. Een simplex verbinding bestaat niet met wifi ook al stream je alleen maar... Je moet een verbinding opbouwen wat geïnitieerd wordt vanuit de laptop en er wordt sowieso antwoord verwacht na verzonden pakketten. Als de laptop zich in een wat drukker gebied bevindt kan het wel degelijk zin hebben om de router iets op te krikken maar verwacht niet dat de te bereiken afstand groter wordt.

 

De ASUS is een van de beste apparaten wan dit moment dat is zeker.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de eis van 5 GHz heb ik laten vallen, om 2 redenen. Het bereik is minder, en de mobiel ondersteund de 5 GHz niet

Zoals eerder gezegd respecteren we natuurlijk jouw keuze maar met de door jouw opgegeven redenen ben ik het niet helemaal eens en wil daarop toch wel even reageren.

Niet dat het enige invloed op jouw keuze zou hebben maar wellicht heeft dit nog wel invloed op de nog te maken keuzes van anderen.

 

Dat jouw mobiel geen 5GHz ondersteunt is meestal van korte duur want ook jij wisselt jouw mobieltjes als ondergoed en de volgende heeft vast wel 5GHz aan bord.

Ik gebruik de 5GHz op dit moment op mijn Samsung Galaxy S3 en daar kun je het verschil goed merken tussen een verbinding met 2.4 of 5GHz.

 

Hoe kom je erbij dat het bereik minder zou zijn?

Ja, bij de Lab testen zijn er hier en daar minimale verschillen geconstateerd tussen het bereik van 2.4 en 5.0 GHz maar de praktijk wijst hier toch wel het tegendeel uit.

Zowel vanuit de tuin als binnenshuis door betonnen muren / vloeren zie ik nauwelijks verschil tussen beiden.

 

Een ding heb je niet aangegeven en dat is de snelheid en daar zou jij je nog weleens achter de oren kunnen krabben.

Klein voorbeeld, als ik draadloos via FTP vanuit mijn NAS grote files v.v. naar b.v. de SAT receiver kopieer dan haal ik met 2.4 GHz snelheden van circa 2 MiB/s.

Kopieer ik dezelfde files onder dezelfde omstandigheden met 5.0 GHz dan haal ik snelheden van circa 6 á 7 MiB/s.

 

Maar wellicht is dit onder jouw omstandigheden / toepassing voor jouw niet van belang.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb de Draytek nog net binnen gesteld termijn terug gebracht naar computer boer. en jawel daar is hij dan de

Asus RT-N66U, met hulp van een systeembeheerder, werkend.

 

Ik moet eerlijk zeggen perfect, en nog eens mooi ook.

Al jullie schrijven heeft mij aan het denken gezet.

 

En zoals gewoonlijk jullie hebben niets te veel gezegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik als super super leek, heb na hier te lezen ook een asus RT N66u gekocht, wegens slechte Wifi van de horizonbox. In de horizon geplugd, wachtwoord ingegeven klaar. Werkt binnenshuis tot op de tweede verdieping snel en perfect. Helaas achter het huis buiten, valt het bereik na pakweg 5 meter weg en mijn zitje buiten staat op 8 meter! Iemand een simpele tip wat ik nu moet doen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo Sjaak, ik zou echt niet weten hoe ik er andere software op moet zetten. Is dat uit te leggen:) . Ik lees op internet dat er mensen zijn di 50 meter van huis nog vol bereik hebben! Volgens mij staat dat ding van mij helemaal fout ingesteld. Die nummers 1,2,3 en 4 voorop branden ook niet, hoef dat ook niet? Groet Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...