Ga naar inhoud


powersupply switching model


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb een docking station waar ik geen stroomkabel bij heb, deze wil ik los koen, maar heb er ook nog vele maar met andere waardes.

alleen weet ik niet waar je op moet letten zodat hij niet kapot gaat.

 

dit moet hem zijn:

 

powersupply switching model

EFS013010000130CE

 

input : AS100-240E/50/60 Hz

0,4 A

 

output : 10V 1,3 A

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
output : 10V 1,3 A

 

Dit is belangrijk, de stroom (1,3A) mag hoger zijn, de 10 volt echter niet. En wat heel belangrijk is is de polariteit. Meestal is de plus de binnenpen maar er zijn fabrikanten die dat andersom doen.

 

Is de polariteit verkeerd dan gaat je dockingstation kapot of zelfs het apparaat wat aan de station hangt. Daar goed op letten dus.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

6,5 volt is wel erg weinig, die 9 volt is kwestie van proberen.

Zolang je niet hoger dan die 10 volt gaat kan er niet veel mis gaan. Een voeding met een hogere stroom kan zelfs beter zijn. Die voeding wordt dan minder warm en blijft dan stabieler.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6,5 volt is wel erg weinig, die 9 volt is kwestie van proberen.

Zolang je niet hoger dan die 10 volt gaat kan er niet veel mis gaan. Een voeding met een hogere stroom kan zelfs beter zijn. Die voeding wordt dan minder warm en blijft dan stabieler.

 

Een voeding met een hogere stroom kan zelfs beter zijn, zolang hij niet boven de 10 uitgaat denk ik dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet wel stroom en spanning uit elkaar houden.

 

Je MAG zelfs een voeding gebruiken die 100 A kan leveren (wat een beetje overkill is) maar je MAG NIET boven de 10 volt uitkomen.

12 V zou kunnen werken maar dat zou ik je niet aanraden. Er zal wel voldoende stabilisatie zijn om die 2 volt te verwerken maar het station zal dan sneller kapot gaan en hij kan ook heet worden.

 

9Volt zou je kunnen proberen. Dat zal ook wel werken.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niets anders dan een 12 volt voeding kan vinden en je hebt 10 volt nodig, dan zet je er 3 diodes mee in serie. Over iedere diode verleis je ca 0,6 a 0,7 volt. Zo kom je op een mooie manier op ongeveer 10 volt uit. Neem bijvoorbeeld een 1N4007 en zet er 3 achter elkaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niets anders dan een 12 volt voeding kan vinden en je hebt 10 volt nodig, dan zet je er 3 diodes mee in serie. Over iedere diode verleis je ca 0,6 a 0,7 volt. Zo kom je op een mooie manier op ongeveer 10 volt uit. Neem bijvoorbeeld een 1N4007 en zet er 3 achter elkaar.

 

pff, zo technisch ben ik ook weer niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal me niets verbazen als de 9V ook prima werkt. Het kan zomaar zijn dat er intern ook nog een stabilisatie/voltageregeling is aangebracht.

Ben eerder bang voor diverse voedingen waarvan de onbelaste klemspanning veel hoger ligt dan de aangegeven spanning op de behuizing.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar woon je ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...