Ga naar inhoud


food network en babestation


Lutz

Aanbevolen berichten

Misschien kan mij iemand helpen en het uitzoeken. Ik had vroeger food network, maar nu ontvang ik in plaats ervaan babestation en dat wil ik niet.

Nu mijn vraag: komen deze twee zenders van dezelfde satelliet of via verschillende satellieten? Babestation komt hier met 15,4dB binnen, en food network bijna niet meer. Ik weet al dat ze dicht bij elkaar zitten en de ene horizontaal en de ander verticaal gepolariseerd is.

 

Wat ik mij afvraag of en anders afstellen van de schotel nog iets kan brengen. Maar sinds de frekwentiewijziging in september/oktober krijg ik sommige stations niet meer, ook niet indien ik laat scannen.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien zit het probleem in een ander hoek:

Babestation wordt via transponder C4 uitgezonden.

Food network wordt via transponder C3 uitgezonden.

 

Wat ik niet weet is: hebben alle twee hetzelfde zendvermogen en hetzelfde voetprint?

 

Ik vraag dat omdat ik op de site van de BBC heb gelezen, dat ze nu scherper het UK in focus hebben, wat betekend, dat ik hier misschien buiten boord val.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zit het probleem in een ander hoek:

Babestation wordt via transponder C4 uitgezonden.

Food network wordt via transponder C3 uitgezonden.

 

Wat ik niet weet is: hebben alle twee hetzelfde zendvermogen en hetzelfde voetprint?

 

Ik vraag dat omdat ik op de site van de BBC heb gelezen, dat ze nu scherper het UK in focus hebben, wat betekend, dat ik hier misschien buiten boord val.

 

Bij mij komen beide zenders even hard binnen, daar zal het dus niet mee te maken hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze transponder zit niet op de nieuwe satelliet.

Als je een vaste schotel hebt dan moet de LNB voor 28.5E zo'n 18 graden rechtsom gedraaid worden, gezien van kop naar schotel. Met mijn draaibare opstelling heb ik voor Food Network zo'n 2 dB minder signaal.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan mij iemand helpen en het uitzoeken. Ik had vroeger food network, maar nu ontvang ik in plaats ervaan babestation en dat wil ik niet.

Nu mijn vraag: komen deze twee zenders van dezelfde satelliet of via verschillende satellieten? Babestation komt hier met 15,4dB binnen, en food network bijna niet meer. Ik weet al dat ze dicht bij elkaar zitten en de ene horizontaal en de ander verticaal gepolariseerd is.

 

Wat ik mij afvraag of en anders afstellen van de schotel nog iets kan brengen. Maar sinds de frekwentiewijziging in september/oktober krijg ik sommige stations niet meer, ook niet indien ik laat scannen.

 

Misschien zit het probleem in een ander hoek:

Babestation wordt via transponder C4 uitgezonden.

Food network wordt via transponder C3 uitgezonden.

 

Wat ik niet weet is: hebben alle twee hetzelfde zendvermogen en hetzelfde voetprint?

 

Ik vraag dat omdat ik op de site van de BBC heb gelezen, dat ze nu scherper het UK in focus hebben, wat betekend, dat ik hier misschien buiten boord val.

 

Heb je nu eigenlijk al één van de tips uitgeprobeerd uit jouw vorige topics?

Zolang je niets wilt proberen, blijf je met het zenderprobleem zitten.

 

http://www.sat4all.c...-network-terug/

 

http://openpli.org/f...rk-en-bbc-four/

aangepast door profil
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe heeft niemand in de andere draadjes mij iets kunnen vertellen wat er mis is. Wat mij nu, na aanleiding van een tip van profil, is opgevallen dat ik op 28,2 alleen verticaal gepolariseerde zenders kan ontvangen. Dinsdag is mijn satellietboer weer open. Ik denk dat ik het LNB ga vervangen.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...