Ga naar inhoud


Onzichtbare schotel en 28.2


Gast suriboy

Aanbevolen berichten

Gast suriboy

Dank dank dank.

 

Zichtbare schotel:

Aangezien ik de Visiosat G3 toch een 'grote' investering investering vind, ga ik voor de goedkope Triax 88cm. Die kan ik voor een prikkie halen bij de familie. En zie wel in 2013 wat het gaat worden.

 

Onzichtbare schotel:

Wat kunnen jullie me adviseren voor de onzichtbare schotel, eventueel nog meegenomen de toekomstige wijziging. De persoon in kwestie heeft ook niet lang meer te leven en ik wilde toch de beschikbare tijd aangenaam maken. Het is voor mijn oma die de Bollywodkanalen nog een beetje wenst te ontvangen op de 28.2. Het vervelende is dat ze geen schotel mag hangen. Wat komt redelijk in de buurt als vervanging?

 

Grappig: de sat is nog niet eens in de lucht en anderen (incluis ik) maken ons al zorgen omtrent de ontvangst. Het idee an sich dat ik geen BBC ga kunnen ontvangen maakt me gek.

aangepast door suriboy
Link naar reactie
Delen op andere sites


@alleyoop,

 

Zorgen maken ver op voorhand heeft inderdaad geen nut. Maar...,

Enkele jaren geleden kwam er op positie 1 een nieuwe Astra, met daarop in SD, NL 1, 2, 3 en SBS-zenders.

Daarvoor had ik alle SD zenders met goede ontvangst op een 120 cm. schotel.

Van de ontvangst bleef, op vernoemde zenders, niets over en heb toen een 160 cm. schotel gekocht.

Zie Astra 1L op volgende link http://www.flysat.com/astra19-beam.php

Ik woon ongeveer 200 km. buiten het 120 cm. gebied en heb wel ontvangst, mede door een speciale flens-LNB.

Maar bij regen, alles weg. 20 km. verder naar het oosten eenzelfde buiteninstallatie gezet, practisch geen ontvangst.

Nu kijk ik HD op Astra 3 en dit zonder problemen. De techniek verandert steeds en het zou zomaar kunnen, dat de footprint wel klopt, maar dat daar buiten het signaal in een keer drastisch naar beneden zakt.

 

Maar voorlopig blijft het gewoon koffiedik kijken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast suriboy

@sprietje:

 

De situatie is als volgt:

*) hoge flat, met inpandige balkon.

*) op het balkon, de hoek tussen zicht op 28.2 en zeg de balustrade is ongeveer 30 graden.

*) geen zicht op datgene voor de 23.5 (19, 13 etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je altijd een schotel op een tegelvoet zetten. De schotel staat dan laag genoeg dat ze er niets van kunnen zien en er dus ook niets van kunnen zeggen en hij staat helemaal los, dus ook geen gaten boren e.d. Zie de eerste foto.

Een tegelvoet, zie tweede foto.

En neem dan een Triax 54 met een Inverto Black Ultra-lnb.

post-60869-0-36742300-1337773294_thumb.jpg

post-60869-0-28682800-1337773332_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon ongeveer 200 km. buiten het 120 cm. gebied en heb wel ontvangst, mede door een speciale flens-LNB.

Maar bij regen, alles weg. 20 km. verder naar het oosten eenzelfde buiteninstallatie gezet, practisch geen ontvangst.

Inderdaad maar 200km voorbij het 120cm gebied kan je moeilijk vergelijken met 50km voorbij het 40cm gebied en dan niets meer ontvangen met een schotel van 1m.

Doe je de berekening met grotere schotels dan zou dit betekenen dat je in Terneuzen voldoende signaal hebt met een schotel van 120cm maar in Rotterdam niets meer kan ontvangen met een wok van 6m, volgens mij kan je een Ku-band footprint nooit zo scherp cutten vanop 36000km voor zo'n hoge breedtegraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...