Ga naar inhoud


Beste opstelling Italië voor Astra 1, 2 en 3


pallemans

Aanbevolen berichten

Kan je ook checken of je de drie satellieten ook met de goede/bedoelde kop ontvangt?

Dan moet de ontvangst telkens wegvallen, als je een hand (of alu-folie) voor de desbetreffende kop houdt.

 

Andere test: als je de kabel direct op de 28oost LNB aansluit (en dus de switch ertussenuit laat), heb je dan wel ontvangst?

 

Als je de resultaten daarvan hier meldt, kunnen we verder met de opsporing van de oorzaak.

 

groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorry luitjes voor de late reactie. 

Ik denk dat ik al weet hoe het zit. 

Ik heb/had de DiSqec instellingen op Manual staan vanuit de fabrieksinstellingen. Dus die neemt automatisch alle 4 de bekende satellieten over op de 4 poorten. 

Tijdens een auto scan komt alleen de 23,5 astra naar boven omdat ik dus maar 1 kop heb. 

Probleem opgelost!

 

Maar als ik handmatig de 28,2 astra selecteer en daarbij een signal quality check doe ontvang ik wel ook die 100%. Kan ik klakkeloos aannemen dan dat ik die satelliet ook kan ontvangen met dezelfde kop en dezelfde afstelling? (oftewel een Brits Freeview kastje ertussen plaatsen en kijken of ik de gratis Britse zenders kan ontvangen?) 

 

Cheers! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onmogelijk dat je de Astra 28,2 op dezelfde lnb ontvangt als de Astra 23,5. Die transponder staat dan in het geheugen van de ontvanger als zijnde van de Astra 23,5.
Wis alle zenders in het geheugen en lees ze opnieuw in. Dan is dat probleem over.


De diseqc-volgorde van een CD-ontvanger is standaard:
Astra 19,2 op positie 1
Astra 23,5 op positie 2
Astra 28,2 op positie 3
Hotbid 13 op positie 4
Als je de lnb's dus gewoon in deze volgorde op de diseqc-switch aansluit, heb je nooit geen problemen ook niet na een fabrieksreset.

 

Ik weet niet welke ontvanger je precies hebt maar de meeste wat oudere ontvangers kunnen de Canal Digitaal zenderlijst alleen maar inladen via de Astra 19,2. Als je daar geen ontvangst voor hebt, kan het dus zijn dat je geen zenderlijst ingeladen krijgt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las even het hele draadje terug; maar begrijp ik het goed dat je nog niet aan een grotere schotel met drie LNBs bent begonnen, maar nog op je oude schotel kijkt, met een duo LNB ("één kop", met "twee koppen")?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-4-2018 om 10:27 zei a33:

Ik las even het hele draadje terug; maar begrijp ik het goed dat je nog niet aan een grotere schotel met drie LNBs bent begonnen, maar nog op je oude schotel kijkt, met een duo LNB ("één kop", met "twee koppen")?

 

Groet,

A33

Inderdaad nog niet aan begonnen. Dus nog steeds de oude schotel met maar 1 kop, niet duo LNB. 

Op 6-4-2018 om 06:58 zei Sprietje:

Onmogelijk dat je de Astra 28,2 op dezelfde lnb ontvangt als de Astra 23,5. Die transponder staat dan in het geheugen van de ontvanger als zijnde van de Astra 23,5.
Wis alle zenders in het geheugen en lees ze opnieuw in. Dan is dat probleem over.


De diseqc-volgorde van een CD-ontvanger is standaard:
Astra 19,2 op positie 1
Astra 23,5 op positie 2
Astra 28,2 op positie 3
Hotbid 13 op positie 4
Als je de lnb's dus gewoon in deze volgorde op de diseqc-switch aansluit, heb je nooit geen problemen ook niet na een fabrieksreset.

 

Ik weet niet welke ontvanger je precies hebt maar de meeste wat oudere ontvangers kunnen de Canal Digitaal zenderlijst alleen maar inladen via de Astra 19,2. Als je daar geen ontvangst voor hebt, kan het dus zijn dat je geen zenderlijst ingeladen krijgt.

 

Ik snap 'm, dankje! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...