Ga naar inhoud


Beste opstelling Italië voor Astra 1, 2 en 3


pallemans

Aanbevolen berichten

Beste mensen, 

 

Graag jullie advies: ik woon in Noord Italië tegen de grens van Zwitserland. Op verschillende forums lees ik dat je met de juiste tools hier ook de UK shortbeam Astra 28.2 kunt ontvangen met de gratis kanalen BBC en ITV etc. 

CanaalDigitaal heb ik al en werkt perfect. 

Nu lees ik op de CD website over de triple LNB die de Astra 1, 2 en 3 kan ontvangen. 

Als ik deze LNB aanschaf zou ik dan theoretisch naast CD ook de UK shortbeam freesat kunnen ontvangen? 

 

En wat is er voor nodig?

Ik lees op de verschillende forums dat een Dish van 1m tot 1.4m vereist is. Wat is een goed high quality merk? 

Ik lees dat Invacom LNB van hoge kwaliteit zijn en de UK beam kunnen ontvangen in noord-Italië. Is de CD triple LNB van gelijkwaardige kwaliteit? 

 

En receivers worden de Pace 2600 receivers aangeraden. Dit ziet er uit als een kastje van de jaren '80. Zijn er inmiddels betere receivers op de markt? (Grundig wordt sterk afgeraden vwb stroomproblemen naar de lnb kop toe, ampère kwestie oid...? .) 

Uiteraard moeten er vol koperen coax kabels komen. 

 

Daarnaast, wat is met deze beste apparatuur de beste opzet om CD en UK freesat te kunnen kijken? Wat is de elevation, azimuth en polarisation hoek die gezet moet worden? Wat moet de afstand van de arm zijn vd LNB tot de Dish? En andere hulpmiddelen die benodigd zijn hoor ik graag. 

Zoals je ziet ben ik een beetje noobie hierin maar lees graag alle forums door, NL of Eng. om mezelf te verdiepen. 

 

Thanks voor alle hulp! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Het hangt ervan af waar je precies zit, kijk maar eens op de footprint kaart.

Je zal in ieder geval een schotel van 120 cm of groter nodig hebben. Met een tripple LNB gaat het in ieder geval niet werken.

 

astra2d.gif

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei pallemans:

En receivers worden de Pace 2600 receivers aangeraden. Dit ziet er uit als een kastje van de jaren '80. Zijn er inmiddels betere receivers op de markt? (Grundig wordt sterk afgeraden vwb stroomproblemen naar de lnb kop toe, ampère kwestie oid...? .) 

net uit een gletscher in het ijs bevroren gezeten zeker ;)

 

je zult dus een aantal kaarten en of CI modules moeten gebruiken nu of in de toekomst, dan is een uitgebreide receiver met CI+ ondersteuning en softcam de juiste keuze.

Dus kun je eens kijken naar de VU+ Ultimo 4K.

met één Unicable widebeam LNB per satellietpositie en de bijbehorende Unicable verdeler zoals deze beschrijving

 

dan hebben je tuners genoeg vrije signaal aanvoer en kun je gelijktijdig enkele opnames laten lopen die je later terug kunt kijken...

 

en nu het speciale, ik zou twee schotels nemen waarvan een de grote Gibertini OP 125 L nemen opdat je 28,2 Oost heel zuiver kunt afstemmen en de 19,2 + 23,5 Oost op een andere 80tiger

aangepast door Tonskidutch
foutje

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei pallemans:

Wat is de elevation, azimuth en polarisation hoek die gezet moet worden?

Kijk eens naar dit programma.  http://www.dishpointer.com/

Vul je locatie en satelliet positie in en je weet alles.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Tonskidutch:

en nu het speciale, ik zou twee schotels nemen waarvan een de grote Gibertini OP 125 L nemen opdat je 28,2 Oost heel zuiver kunt afstemmen en de 19,2 + 23,5 Oost op een andere 80tiger

 

Waarom niet 28oost centraal op de grote schotel, met die andere twee als byrider LNBs op dezelfde schotel? Dat moet prima lukken, lijkt me.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat het in in het berglandschap van de Alpenregio in Noord Italie lastig is om een multifeed voor die 2F af te stellen is,

maar misschien gaat die ook met 28,2 centraal

 

EXPRIMENTAL_2F_footprint.jpg

 

tis natuurlijk wel zo dat ze op 2G staan die gratis BBC HD en ITV's dacht dat die zouden verhuizen naar de UK beam???

aangepast door Tonskidutch
probleem

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste pallemans

 

Om je te kunnen helpen, is een wat nauwkeurigere locatiebepaling nodig dan Noord Italië tegen de grens van Zwitserland omdat de prijs van een schotel flink stijgt naarmate deze groter is.
Verder zou ik zeker voor een offset schotel gaan en geen primefocus schotel dit i.v.m. sneeuw die op een primefocus schotel blijft liggen.
Ook zijn op een offsetschotel eenvoudiger meerdere lnb's te plaatsen.
Welke schotel heb je nu staan en welke satellieten ontvang je daarmee. Betreft het losse lnb's of een monoblock?

Een triple-lnb gaat zeker niet werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Locatie: Stresa

Er hangt nu een offset 85cm schotel met monoblock LNB.

Geen flauw idee welk merk (geen labels).

Geen idee welke satellieten ik er nu mee ontvang want heb nog geen receiver...maar vorige NLse bewoner heeft er altijd zijn CanaalDigitaal op gehad, dus dat werkt.

 

in deze review zegt de beste man met een 100cm dish in Milaan de Astra 2D prima te ontvangen. Ik woon nog een 100km daarboven.

http://www.italymagazine.com/community/post/satellite-dish-size-southern-puglia

Met een 110cm offset aluminium dish van bijv. Triax of een 125cm Wavefield of een 120cm SAB S120A moet het dan toch wel lukken lijkt me?

 

Als ik mag vragen, waarom werkt die CD triple LNB niet? (CD meld op hun website dat deze alle 3 de Astra sats ontvangt..!!?? dus ook de UK Astra 2...weliswaar in NL, maar maakt dat wat uit in Italië (zolang de schotel maar goed gericht staat?) )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De tripple LNB is bedoeld voor een 60 cm schotel in Nederland

Wanneer de schotel groter wordt, komen de koppen verder uit elkaar te staan.

Wanneer je dan ook nog eens zuidelijker dan Nederland zit, komen de koppen om die reden nog verder uit elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met die 110 als kleinste van je selectie gaat dat wel lukken

 

indien je 28,2 ook in het vizier hebt dus een multifeed mount met 3 losse LNB's

zoals a33 ook terecht opmerkte

 

ik zelf had in Vals Schweitz behoorlijk moeite met 28,2 samen met de andere astra's (ligt nog een 150 km noordelijker dan Stresa)

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste pallemans, die review is van 2019, dus 8,5 jaar oud. Alle satellieten op de 28,2-positie zijn inmiddels vernieuwd en zijn in een veel kleiner gebied te ontvangen. De Astra 2D is al lang vervangen door de Astra 2E, 2F en 2G.
Ik heb vele actuele gegevens maar dan moet ik wel preciezer weten waar je schotel staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Sprietje:

Tja beste pallemans, die review is van 2019, dus 8,5 jaar oud.

 

Typo-tje? 2009 waarschijnlijk.

 

Hij gaf aan: Stresa. Aan de italiaanse meren, neem ik aan.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden zei Sprietje:

Ik heb vele actuele gegevens maar dan moet ik wel preciezer weten waar je schotel staat.

Hier ergens?

https://screenshots.firefox.com/3zTIcnMNYx48of9T/www.google.de

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Sprietje:

Tja beste pallemans, die review is van 2019, dus 8,5 jaar oud. Alle satellieten op de 28,2-positie zijn inmiddels vernieuwd en zijn in een veel kleiner gebied te ontvangen. De Astra 2D is al lang vervangen door de Astra 2E, 2F en 2G.
Ik heb vele actuele gegevens maar dan moet ik wel preciezer weten waar je schotel staat.

 

Dacht ik al, dat deze data verouderd was, maar goed, altijd fijn om er even nieuw leven in te blazen :)

Schotel hangt nu aan de zijkant van het balkon, woon op de bovenste etage, geen blokkades van bergen, bomen of wat dan ook.

Hoogte hier ongeveer 1300m boven zeeniveau.

Is dat wat je wil weten Sprietje?

 

Dus die kaarten van bereik met die kleurtjes lijnen met dB waarden zijn dus ook verleden tijd? Is er een nieuwe kaart met actuele dB waardes?

 

Ik zat te denken, ik hou m'n bestaande schotel met monokop en haal binnenkort mijn eigen CD abbonnement in NL.

En een nieuwe grotere schotel (1.2m) boven de huidige plaatsen met ook een MonoLNB (Inverto black ULTRA single-output), gelezen dat dit een goeie is. Zou dat misschien een betere oplossing zijn? Of werken 2 schotels boven elkaar averechts en interferen ze de signalen met elkaar?

 

Thanks!

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...